Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Arsance
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-06 08:30
Hallo allen,

Vanochtend toen ik een YouTube video keek deed mijn geluid het nog perfect. Computer uitgezet, vanmiddag zonder problemen weer aangezet en tot mijn grote verbazing deed het geluid het niet meer. Nu staat er een rood kruisje bij met de tekst; Geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd. Bij Apparaatbeheer gekeken en daar staat de Realtek driver niet meer tussen. Uiteraard geprobeerd opnieuw te installeren. Driver zit wel in "Apps en onderdelen", maar vooralsnog niet in het Apparaatbeheer.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Groeten,

Arsance

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat het ding wel aan in de bios/uefi?

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:53
Is het een losse geluidskaart? Wat meer info zou helpen hier.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je je monitor aanstuurt met een HDMi kabel én je monitor heeft ingebouwde speakertjes: Kijk eens naar de settings van je videokaart én naar de instellingen van je monitor zélf!!

Laatst ook zo'n gevalletje gehad bij de PC van m'n ouders na een Windows Update en daar wilde de PC persé 't geluid over die HDMi kabel naar de monitor sturen terwijl de speakers daar in uit stonden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Arsance
@TERW_DAN er staat niks qua geluid in de BIOS. Ben nu de BIOS aan het updaten, misschien dat daar de fout zat.

@g00gle geluidskaart in een laptop, ga er vanuit dat die vast zit?

@wimmel_1 het is een laptop niet aangesloten via HDMI aan een externe monitor dus daar kan het probleem niet zitten.

Sorry voor de onduidelijkheden. Het is dus een laptop en heb het probleem eerder gehad. Met een clean install heb ik het toen opgelost, maar zou nu graag willen weten of het ook zonder clean install kan.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Welke laptop is het? Geef eens volledige specs.
Als die niet in je bios staat, kan 't ook zijn dat het ding gewoon stuk is.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Arsance Kijk dan toch maar eens of je laptop het geluid niet stiekem over de HDMi poort wil gooien in plaats van naar de audiokaart te sturen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Arsance
@TERW_DAN MSI GE63 8RF, geluid heeft naar mijn weten nooit in de BIOS gestaan.

@wimmel_1 probleem is dat de geluidinstellingen ook niks weer geven. Hoe kan ik zien of die het over de HDMi poort gooit?

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:53
@Arsance Je bent zo beperkt in je informatie en verwacht van ons dat wij je kunnen helpen.
Arsance schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:33:
@g00gle geluidskaart in een laptop, ga er vanuit dat die vast zit?
Hoe moet ik weten dat het over een laptop gaat?

In je configuratiescherm heb je iets wat op geluids instellingen en dingen lijkt (kan geen voorbeeld maken heb geen windows). Maar daar ergens moet het staan. En dan moet je kijken welke output device er geselecteerd is.

Ik verwacht overigens niet dat, dat het is. Want je geeft aan dat je een rood kruis krijgt. Dus vermoedelijk is er iets mis met de geluidskaart.

Hier een URL naar de juiste drivers voor de geluidskaart:
http://download.msi.com/n...6.0.1.8496_0x48d8eabd.zip
Probeer dat is (als je dat niet al gedaan hebt)

[ Voor 15% gewijzigd door g00gle op 31-08-2018 09:48 ]

• Arsance
Helemaal vergeten weer te reageren. Heb het uiteindelijk opgelost door de BIOS te updaten. Blijkbaar was deze verouderd.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik acht de kans groter dat die gewoon uitstond. Je bent niet zomaar ineens opties kwijt doordat je bios oud is, dan zou het nooit gewerkt hebben.
Maar fijn dat die het nu weer doet :)
Pagina: 1