Overstappen van Ziggo naar Tele2, goed idee of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.440 views

Vraag

Anoniem: 1105561

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb snel advies nodig of het een goed idee is om van Ziggo over te stappen naar Tele2. Er is in mijn wijk nog geen glasvezel aangelegd dus ik zal van kabel naar VDSL over moeten stappen. Gaat de kwaliteit van de verbinding achteruit?

Verder was ik abbonee van UPC voor de merger dus ik heb nu nog 50Mb abbo van ze (startpakket bij UPC) maar ze hebben mij een aanbod gedaan om de Ziggo start pakket te krijgen, wat 40Mb is, tegen een lagere prijs voor een jaarcontract, daarna zal ik opnieuw met hen moeten gaan onderhandelen.

Bij Tele2 krijg ik voor eenzelfde jaar contract 100Mb voor 2 euro minder maar dat is dan wel via VDSL. Is het een goed idee om over te stappen? Ik heb geen toegevoegde waarde aan TV enz. van Ziggo want die kijk ik nooit. Is de kwaliteit van de verbinding en modem van Tele2 goed?

Ik heb wat loyaliteit opgebouwd bij Ziggo ik weet niet of ik dezelfde service kan verwachten van Tele2. Zijn ze bereid om extraatjes te leveren om bestaande klanten te houden? Please help.

Alle reacties

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:15

Aapje

Opel-beun
Allereerst, loyaliteit doet niks bij providers. Je bent gewoon 't zelfde als alle andere klanten.

Het gene wat mij tegenhoudt om naar DSL te stappen:

Tele2 geeft volgens mij geen garantie dat je de 100Mb gaat halen. Ergste is dat je vaak binnen 14 dagen een bedenktijd hebt. Vanaf 't moment dat er besteld is. Alleen duurt het opleveren vaak 2 weken. Dus dan ben je al door je bedenktijd heen. Dus als de verbinding tegenvalt kan je niet meer terug en zit je er een jaar aanvast. Maargoed, na een jaar ben je vrij om te staan wat je wil. Als je dan alsnog terug wil naar Ziggo kan dat.

Hier wat berichten die ik gehad heb van de Helpdesk van Tele2:
code:
1
2
3
4
5
De bedenktijd van een dienst gaat altijd in op het moment van bestellen. De levertijd is ongeveer 17 dagen, als je gebruik maakt van een overstapservice duurt het iets langer, rond de 22 dagen. Er moeten in de tussentijd namelijk wel een aantal zaken geregeld worden, waar onder de fysieke aansluiting van jouw lijn.

We geven bij de bestelling altijd aan welke snelheid we verwachten dat je gaat halen. Als je die snelheid totaal niet haalt, gaan we natuurlijk een oplossing voor je zoeken.

Groetjes Berber

Ben wat gaan ranten over dat 't kansloos is dat de bedenktijd verloopt in de tijd dat hun erover doen om te leveren... En wat gaan ranten over de snelheid garantie. Daarop kreeg ik dit terug:
code:
1
2
Als je ons je postcode en huisnummer doorgeeft kunnen wij de verwachte snelheid voor je controleren. Mocht de snelheid lager dan 80% van de verwachte snelheid liggen dan kan gekeken worden of een monteur de snelheid kan verbeteren.
^Michiel

[ Voor 46% gewijzigd door Aapje op 30-08-2018 14:42 . Reden: even wat berichten toegevoegd van de tele2 facebook helpdesk... ]

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 16:13
Wat is de reden om over te stappen?

Wil je meer snelheid? Of gaat het om de prijs?

Persoonlijk ben ik altijd blij als het werkt, en verander ik dit zo min mogelijk..

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Heb nog nooit een stabiele, altijd werkende verbinding van Tele2 gezien, zowel prive als zakelijk. Al zou tele2 gratis zijn dan kwam het er bij mij nog niet in.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 19:20
Ik heb ook slechte ervaringen gehoord, wat mijzelf ook persoonlijk tegenhoud om met Tele2 in zee te gaan.

Laurens-Jan Merkx

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 23:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1105561 ervaringen met Tele2 kan je prima zelf opzoeken in [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 en via Google. Het is niet nodig om een los topic te openen om daarna te vragen.

Verder kan je via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ kijken welke snelheid beschikbaar is op jouw adres, dan weet je ook welke snelheid er geleverd kan gaan worden.

Ga dus eerst even zelf op onderzoek uit en mocht je daarna nog specifieke vragen hebben, open dan gerust een nieuw topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.