Ik ontvang gratis PES 2019 op mijn PS4, no idea why

Pagina: 1
Acties:

• Wereldreiziger
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-08 16:43

Wereldreiziger

Mijn blog: Wereldreizigers.nl

Topicstarter
Okay, ik ben echt helemaal lost. Gister avond zag ik ineens PES 2019 in mijn download lijst staan. Ik heb PES 2018 wel gekocht en een paar keer gespeeld, maar that's it.

Ik dacht wat is dit voor een agressieve marketing, de game gewoon download zonder dat ik het wil maar ik dacht toe maar, misschien is het een demo o.i.d...

Vrienden van mijn zijn wel echte PES fans, en hebben de game long ago pre-ordered. Die zaten allemaal klaar gister avond.

Even de feiten op een rij. Ik heb 100% zeker PES 2019 niet zelf aangekocht.

want:
  • Bankafschriften bekeken. Niks.
  • Mail bekeken (of ik iets vanuit Playstation store kon terugvinden). Niks.
  • Ook gekeken of ik in mijn playstation account iets kon vinden m.b.t. de aankopen. Nothing.
  • Paypal is gekoppeld aan mijn ps4 voor aankopen. Niets afgeschreven.
  • Laatst aangeschafte games: ook niets (zie screenshot):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dMoxy8ly80lNHW4geIkdP8Ew/full.png

Maar ik heb nog 1 variabel: 1 van mijn hardcore PES vrienden heeft ooit mijn PS4 geleend, maar dat account staat niet meer op mijn PS4. Ook als ik kijk via mijn playstation account, ben ik gewoon hoofd account houder.

Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Hartstikke leuk natuurlijk, gratis games. Maar ik moet gewoon weten WAAROM |:( |:( |:( |:( |:(

By the way, de game werkt echt. Ik heb vannacht dik 2 uur gespeeld, samen met dezelfde vrienden en zelfs degene die ooit mijn PS4 geleend had. Game staat nu gewoon in mijn lijst met games.

Ik snap er echt he-le-maal niets van.

Iemand ooit zoiets meegemaakt?

[ Voor 8% gewijzigd door Wereldreiziger op 30-08-2018 12:52 ]

Volg mij op: https://wereldreizigers.nl

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er is 1 iemand die nog niet in de startpost staat maar mogelijk wel het antwoord weet: Sony.

Bel ze eens; mogelijk is het een sneaky/gratis aktie voor trouwe spelers.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:51:
Er is 1 iemand die nog niet in de startpost staat maar mogelijk wel het antwoord weet: Sony.

Bel ze eens; mogelijk is het een sneaky/gratis aktie voor trouwe spelers.
Hahah nouja, zometeen is het een foutje en nemen ze het weer af? Ik ga gewoon lekker spelen (zolang ik het leuk vind) Geen slapende honden wakker maken hehe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 20:25
Misschien heeft die vriend zijn account wel verwijderd. Maar staat jouw Playstation nog wel gekoppeld als Primary playstation op zijn account. Hierdoor kan jij dan zijn aangekochte spellen gewoon spelen met je eigen account.

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:12

DirtyBird

Praktiserend denker

Kan iemand m ge-gift hebben?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Heb je demo gedownload ooit toevallig. Want dat heb je wel met meer games dat die aangeeft dat je de complete game hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:07
wPlayNL schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:31:
Misschien heeft die vriend zijn account wel verwijderd. Maar staat jouw Playstation nog wel gekoppeld als Primary playstation op zijn account. Hierdoor kan jij dan zijn aangekochte spellen gewoon spelen met je eigen account.
Dit kan hij snel testen door een dummy extra lokale account op zijn eigen PS4 aan te maken en daarop proberen PES te spelen. Als hij een slotje ziet is het hierboven beschreven scenario waarschijnlijk.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 22:42

Tahref

God bless you

Misschien dat een youtuber een give away had en dat er per ongeluk een kopie naar jouw is gestuurd in plaats van iemand anders met bijna dezelfde account naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
Ben nog steeds niet verder gekomen.

Mijn maatje die mijn PS4 had geleend heeft de 'Legend versie' van PES 2019, die is een stuk duurder. Dat het dus mogelijk zijn kopie zou zijn is nu dus ook uitgesloten.

Een gift van iemand zou kunnen, maar zou je dan geen notificatie of iets dergelijks krijgen? Ook daar zie ik niets terug...

Demo heb ik ook nooit gedownload.

Dus nog steeds geen flauw idee. Gister wel weer lekker een paar uurtjes gespeeld, haha.

Pagina: 1