Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twijfel tussen de MSI GE63VR 7RF-005NL \ Asus gl703GM

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Proadrie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-11 12:48
Hallo Medetweakers,

Ik twijfel of ik de MSI of de asus moet aanschaffen. er is op dit moment een aanbieding op MSI laptops en heb wel gelezen dat de MSI laptops stukken beter koelen dan de Asus laptops. Nu is het zo dat er in die Asus een Gtx1060 zit plus de nieuwste 8 generatie proce 8750H en is 17 inch , maar de MSI heeft een gtx1070 7de generatie processor 7700HQ en 15,6 inch beeldscherm.
Msi heeft 120 hz scherm en de Asus 144hz

Nu twijfl ik of ik voor een goede processor moet gaan en een betere videokaart of voor een nieuwere processor en een iets oudere videokaart.

Deze laptop is voornamelijk voor mijn vriendin die speelt The sims 4 , Tombraider, en misschien ga ik er zelf een x op spelen maar hoofdzakelijk mijn vriendin.

Gaat er om wat het beste is voor gamen zodat vriendin er mooie tijd mee vooruit kan, en welke een betere batterij heeft en goed koelt. Andere suggesties zijn ook welkom.

Budget is ongeveer 1300 euro

Alvast bedankt! ;)

Alle reacties

• darkevilapie
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-11 21:20
Ik zou voor de betere videokaart (1070) gaan (persoonlijk). gtx1060 is wel al een goede videokaart die alles aankan op 1080p.
waar vind je die aanbieding op msi laptops?

• Proadrie
Bol.com vind je die aambieding. Ja heb de msi uiteindelijk besteld dus ben benieuwd! Moest ook snel handelen anders geld die aanbieding straks niet meer!

Verwijderd

Bij een 1070 ga je op langere termijn meer plezier aan hebben, deze gaat langer meegaan dus als je binnen 3-4 jaar nog bepaalde nieuwe games op high/ultra settings wil zetten kan dit nog gaan bij een 1060 zou het al eens kunnen dat je hem op low of medium moet zetten.

Deze https://www.bol.com/nl/p/...BEgJ6NvD_BwE&gclsrc=aw.ds kost evenveel als de GM maar heeft een 1070 en 8ste generatie i7

• Proadrie
Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:23:
Bij een 1070 ga je op langere termijn meer plezier aan hebben, deze gaat langer meegaan dus als je binnen 3-4 jaar nog bepaalde nieuwe games op high/ultra settings wil zetten kan dit nog gaan bij een 1060 zou het al eens kunnen dat je hem op low of medium moet zetten.

Deze https://www.bol.com/nl/p/...BEgJ6NvD_BwE&gclsrc=aw.ds kost evenveel als de GM maar heeft een 1070 en 8ste generatie i7
Ja ik ben uiteindelijk voor de msi gegaan. Ik heb die laptop idd ook gezien, alleen het is een belgische toetstenbord indeling? dat sprak mij niet erg aan of is dat niet storend? En heb deze laptop van msi nu voor 1587 euro is het dan de 225 euro meer waard? Kan alsnog die keuze maken en misschien omruilen maar weet niet of dat het prijsverschil waard is ;) en heb nu een 15,6 inch beeldscherm. Als ik nu voor de grote ga heb iik natuurlijk kans dat de spellen veel meer vragen omdat, het groter scherm is dan de 15,6 inch toch?

En msi zijn de mensen meer over te spreken dan de asus. Welke zou jij voor gaan dan als jij mij was?

[ Voor 4% gewijzigd door Proadrie op 02-09-2018 20:20 ]

• Eric_85
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-10 19:10
Beide merken zowel Asus als MSI zitten in een kwalitatief goed segment. Je betaald er misschien iets meer voor als bij een HP, Acer of Lenovo maar krijgt er wel goede kwaliteit voor terug.

Zelf heb ik een Asus laptop gehad en was daar heel erg tevreden over. Heeft bijna 6 jaar trouwe dienst gedaan ondanks ik hem ook vaak gebruikte voor te gamen. Voor mijn computer heb ik de laatste tijd een MSI moederbord wat ook overigens perfect werkt.

Bij een laptop voor gamen zou ik de prioriteit leggen bij de videokaart en dan pas bij de processor. Veel gaming pc's of laptops hebben vaak ook een goede videokaart en een I5 processor. Ik denk ook niet dat je heel erg het verschil gaat merken tussen een 7e of 8e generatie processor.

Ik zou in mijn geval denk ik ook voor de MSI gekozen hebben boven de Asus.

Verwijderd

In jouw geval zou ik voor de msi gegaan zijn aangezien deze 1070 heeft, asus is wel goed maar ik las gisteren ook dat sommige modellen problemen hebben met hun koeling.
Ik ben zelf al een lange tijd ah zoeken achter een goede gaming laptop rond de 2000 euro. Eerst wou ik de Rog GL703GS kopen maar ik twijfel nu omdat sommige al na 3 dagen een blauw scherm hadden door oververhitting...

Momenteel ben ik er nog steeds niet uit en heb ik vandaag op het forum van ROG de vraag gesteld wat mensen hun ervaring is en of iemand weet of de nieuwe SCAR II in 17 inch met 1070 komt aangezien deze betere koeling heeft. Nu hopen op een antwoord ;) .

• Proadrie
Ja ben idd voor de msi gegaan en nog geen moment spijt gehad miss een groter scherm willen hebben achteraf alleen tast je iets dieper in de buidel. Ook heb je dat kleine compacte niet meer en heb je een iets wat te groot scherm om die zo even op de schoot tenemen. Iedergeval wens ik jouw succes met het zoeken van een goede laptop die aan jouw wensen voldoet en houd me op de hoogte 😉

Blij dat ik de Asus dan niet genomen heb met het koelsysteem want als je laptop niet goed koelt , is dat gewoon crap. Kleine componenten en gaatje laptop ook sneller achteruit en miss wel dat de laptop uitslaat.

Nieuwe zoektocht nu op zoek naar een andere videokaart en ander beeldscherm 144hz en die gsync heeft. Suggesties? 🤣Zie dat de lg wel aardig goed scoort met die widescreen.
Pagina: 1