In november hopen mijn vrouw en ik te gaan verhuizen (onze eerste koopwoning!). Nu lijkt het qua klussen mee te vallen in het huis en moet vooral beneden nog wat gebeuren. 2/3 van de muren in wk en keuken zijn gestucced en een deel met granol afgewerkt. Deze wand laten we waarschijnlijk ook stucen. Eventueel nog renovlies of glasvezel over alles heen.
Vloer
Er ligt nu een parketvloer van 1999 in (gestoomd beuken 6mm tapis, op 12mm plakfriezen gelegd en 2x behandeld). De vloer zou nog 1x behandeld kunnen worden volgens verkoper.
Waar we eerst dachten dat we de vloer lieten zitten, overwegen we nu ook deze te vervangen. Een reeele optie is dan om (in te frezen) vloerverwarming aan te brengen en daarna een pvc vloer (of iets anders) te laten leggen.
Vragen:
- Zelf doen of beter laten doen?
- Hoeveel tijd neemt zoiets in beslag?
- Komen we met een nieuwe (pvc?) vloer niet een stuk lager uit qua hoogte?
- Nog andere zaken waar we rekening mee moeten houden?
Ik heb nog weinig ervaring met vloeren, zoals blijkt. Wel heb ik een paar keer laminaat gelegd
.
Vloer
Er ligt nu een parketvloer van 1999 in (gestoomd beuken 6mm tapis, op 12mm plakfriezen gelegd en 2x behandeld). De vloer zou nog 1x behandeld kunnen worden volgens verkoper.
Waar we eerst dachten dat we de vloer lieten zitten, overwegen we nu ook deze te vervangen. Een reeele optie is dan om (in te frezen) vloerverwarming aan te brengen en daarna een pvc vloer (of iets anders) te laten leggen.
Vragen:
- Zelf doen of beter laten doen?
- Hoeveel tijd neemt zoiets in beslag?
- Komen we met een nieuwe (pvc?) vloer niet een stuk lager uit qua hoogte?
- Nog andere zaken waar we rekening mee moeten houden?
Ik heb nog weinig ervaring met vloeren, zoals blijkt. Wel heb ik een paar keer laminaat gelegd