Windows 10 IoT Enterprise aantal remote sessies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:48
Met hoeveel gebruikers kan je tegelijk via remote desktop verbinden met een Windows 10 IoT Enterprise syteem?

Ik kan dit niet vinden, de leverancier van de pc weet het niet. Hun leverancier weet het niet.
En als je erop googled kan je alleen de "patch" vinden om normale Windows 10 Pro meerdere sessies te laten ondersteunen, of geruchten over een Multi-session Windows 10 versie waar Microsoft aan kan werken.

Waarom heb ik dit nodig?
Een kleine fanless industrual pc gaat in een groot testpaneel, en het is de bedoeling dat meerdere gebruikers tegelijkertijd een deel van dit testpaneel gebruiken. Aangezien deze pc'tjes niet gratis zijn, en de vereiste performance niet erg hoog is, moet dat met èèn pc'tje af kunnen. in plaats van voor elk paneel een eigen pc plus IO interface kopen.
Deze pc'tjes komen met Window 10 IoT Enterprise (de opvolger voor Embedded).
Maar, kan je met meerdere gebruikers tegelijk een remote desktop sessie starten met deze versie van Windows?

Uiteraard kan het met Windows Server, maar dat is nogal prijzig. Een alternatief is dat er virtuele machines op komen, maar op een x7 E3950 is dat wellicht nog een uitdaging. Nog een ander alternatief is het sharen van de IO op het netwerk, maar dat vereist nogal wat aanpassingen in de applicaties.

Beste antwoord (via jeroen3 op 03-09-2018 10:52)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

En als VNC geen optie is zal je naar een desktop versie van Windows moeten en naar een oplossing kijken zoals ThinStuff.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

D'r zit vziw geen limiet op het aantal rdp-sessies in win enterprise. De bovengrens wordt voornamelijk bepaald door de hardware

Maar als ik het goed begrijp wil je de user sessie dupliceren naar meerdere clients. Dat kan niet met rdp; iedere client start z'n eigen sessie. Daar moet je testpaneel ook tegen bestand zijn

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• jeroen3
Ik heb zojuist de trial gedownload, dat kan kennelijk gewoon. Je kunt ook bij iot enterprise maximaal 1 remote desktop sessie beginnen.

"Another user is signed in. If you continue, they'll be disconnected."
Dat geld ook voor de lokale user.

Nog een beetje lezen hoe je hier dan nuttig een headless apparaat van kan maken.
Want ook WIndows 10 iot zit vol met "online" account verplichtingen en dergelijke.

Ik had de normale enterprise versie, de LTSB versie is anders.

Ik ben sterk aan het overwegen of windows uberhaupt nog wel geschikt is voor dit soort headless toepassingen.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 30-08-2018 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:36

Milmoor

Footsteps and pictures.

@jeroen3, licentie technisch is wat jij wil op een gewone Windows niet toegestaan. Dus zelfs als je het aan het lopen krijgt zou ik dit zakelijk niet zo inzetten. Zoek eens op Terminal Server .

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

jeroen3 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:28:
..."Another user is signed in. If you continue, they'll be disconnected."
Dat geld ook voor de lokale user.
Ja, dat poogde ik dus duidelijk te maken
...Ik ben sterk aan het overwegen of windows uberhaupt nog wel geschikt is voor dit soort headless toepassingen.
Windows is prima geschikt voor headless toepassingen. Je RDP oplossing is ongeschikt voor jouw toepassing.
Gebruik gewoon VNC om de desktop te dupliceren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

En als VNC geen optie is zal je naar een desktop versie van Windows moeten en naar een oplossing kijken zoals ThinStuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
@nelizmastr Thinstuff werkt inderdaad. Goede tip. Maar gaat dat niet net zo hard tegen de eula in?
. Installation and Use Rights.
...
c. Restrictions. The manufacturer or installer and Microsoft reserve all rights (such as rights under intellectual
property laws) not expressly granted in this agreement. For example, this license does not give you any right
to, and you may not:
...
(iv) work around any technical restrictions or limitations in the software;
(v) use the software as server software, for commercial hosting, make the software available for
simultaneous use by multiple users over a network, install the software on a server and allow users to
access it remotely, or install the software on a device for use only by remote users;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

jeroen3 schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:36:
@nelizmastr Thinstuff werkt inderdaad. Goede tip. Maar gaat dat niet net zo hard tegen de eula in?

[...]
Dat bedrijf zou niet meer bestaan als het tegen de EULA zou zijn, lijkt me >:)

...en we draaien het bij best een aantal klanten, dus tja. Prima oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door nelizmastr op 03-09-2018 10:41 ]

Pagina: 1