Nieuwe laptop onwijs traag ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Anoniem: 1110417

Topicstarter
Beste mensen,
Ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben,want ik irriteer mij dood aan mijn trage laptop.
Ik heb nog niet zo lang geleden een gloed nieuwe laptop gekocht. (HP 15-bw080nd)
Helaas is deze laptop vanaf het begin al super traag, en dit ligt niet aan het internet.
Ik heb deze laptop gekocht voor mijn studie die over 2 weken begint, maar ik kan niet eens normaal een mail openen Er zitten meerdere virusscanners op en alle drivers zijn geïnstalleerd.

Heeft iemand enig idee wat de achterliggende oorzaak hiervan is?

Het betreft een HP 15-bw080nd
-Windows 10 home 64bit
-AMD A9-9420 Radeon R5
Geheugen grootte 8gb
Totale opslagcapaciteit 256GB ssd

Alvast bedankt voor het nemen van de moeite,
Indien er meer info nodig is hoor ik dat graag,

Groetjes Pjotr

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Roshnak

PSN: Roshgill

Sowieso zijn meerdere virusscanners geen goede combinatie, die kunnen elkaar in de weg zitten.

Heb je ook gekeken in de Task Manager ( Verbruik van je CPU ed. ) ?

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06 09:34

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Als je dit allemaal uit zet ( wel ook even je internet uitzetten ) en het dan nog eens probeert. wat gebeurd er dan? Mogelijk loopt het zwaar te conflicteren met elkaar.

Wat heb je verder al gedaan om te onderzoeken waar dit problem ligt?

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Er staan 2 reviews op tweakers van deze laptop. En beide hebben ze de trage processor als negatief punt

pricewatch: HP 15-bw080nd

Zou dat het niet kunnen zijn?

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Starck schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:36:
Er staan 2 reviews op tweakers van deze laptop. En beide hebben ze de trage processor als negatief punt

pricewatch: HP 15-bw080nd

Zou dat het niet kunnen zijn?
Zeker als de processor al niet de snelste is en TS meerdere actieve virusscanners gebruikt, zal dat inderdaad de bottleneck zijn verwacht ik.

@Anoniem: 1110417, als je de laptop minder dan 2 weken geleden hebt gekocht, zou je deze kunnen terugsturen onder het retourrecht. Bij Coolblue is dat zelfs 30 dagen, geloof ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Stoelpoot op 30-08-2018 10:41 ]

Topicstarter
Roshnak schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:35:
Sowieso zijn meerdere virusscanners geen goede combinatie, die kunnen elkaar in de weg zitten.

Heb je ook gekeken in de Task Manager ( Verbruik van je CPU ed. ) ?
Ja naar gekeken,
Processor 100%
Geheugen 2,8/7,5
CPU 1 %

Processor staat continu op 100% terwijl ik dan alleen internet open heb staan,

• Roshnak
  • Nu online

Roshnak

Anoniem: 1110417 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:41:
[...]

Ja naar gekeken,
Processor 100%
Geheugen 2,8/7,5
CPU 1 %

Processor staat continu op 100% terwijl ik dan alleen internet open heb staan,
Heb je ook gekeken wat je Virusscanners verbruiken?
En als je er echt meerdere hebt deze even uitschakelen ( aan 1 virusscanner heb je genoeg ) en dan even kijken of het beter gaat.

Topicstarter
Ik heb er Ccleaner, Advancedcare dus dat valt wel mee, en staan niet continu aan

• Roshnak
  • Nu online

Roshnak

Anoniem: 1110417 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:43:
Ik heb er Ccleaner, Advancedcare dus dat valt wel mee, en staan niet continu aan
CCleaner zal het probleem waarschijnlijk niet zijn?

En wat als je AdvancedCare uitschakelt?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:03
Anoniem: 1110417 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:31:
Ik heb nog niet zo lang geleden een gloed nieuwe laptop gekocht. (HP 15-bw080nd)
Het eerste waar ik aan denk is dat Windows een groot aantal updates nog moet installeren.

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:25
Heb je een schone install gedaan of direct ermee aan de slag gegaan?
Anders even formatteren en een schone windows install doen. Wellicht is er vanuit de fabrikant een hoop bloatware meegeleverd dat de CPU volledig gebruikt.

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
en heb je veel van de bloatware https://computertotaal.nl...PI_COOKIE_REDIRECTED=True

vaak komt een merk laptop met veel bloatware waaronder virus scanners als symantec of mcafee welke van zichzelf lastig te verwijderen zijn.

dus mocht je dit nog niet hebben gedaan kan het zijn dat je meer anti virussen heb draaien dan je denkt?

ik zou proberen de computer in veilige modus https://support.microsoft...tart-your-pc-in-safe-mode op te starten en te kijken of hij dan nog traag blijft zo ja dan is er duidelijk iets mis met de hardware bijvoorbeeld dat de koeling van de cpu niet goed vast zit waardoor de cpu gaat throttelen en enorm laag kwa prestaties word gezet om te voorkomen dat er schade ontstaat.

mocht de laptop in veilige modus snel werken dan kan je ervanuit gaan dat het iets met de software is.

bovenste tips zijn puur om dingen uit te sluiten.

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Pagina: 1