Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Wat Deathchant zegt inderdaad, het is vooral sterk in foto 1 en 5. Wat ik me nog afvroeg, heb je ergens vandaag foto 7 aangepast? Toen ik op mijn werk keek leek het gras bijna Tsjernobyl-groen, maar hier thuis ziet de foto er een stuk beter uit.Deathchant schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:54:
1,2 en 5 hebben wel een erg rode/magenta waas erover...
Foto 5 krijg ik niet beter helaas. Is een panorama van 3 HDR foto's(verticaal getilt met de drone) en op de middelste ving ik een dikke magenta flare door de zon op het ND filter.
Foto 7 heb ik niks aan gedaan @NMH
Zijn alle foto's met drone genomen?
Sommige foto's (o.a. 2 en 7) hebben ineens een onscherpe plek rechts van het midden, is dat door vuil op lens of door iets in de lucht ofzo?
[ Voor 52% gewijzigd door Sjekster op 31-08-2018 08:55 ]
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Maar... ik vind het wel jammer dat de kleuren niet 'kloppen'.
Ik heb de eerste foto, via flickr, in de hoogste resolutie (4811x3207) eens opgehaald en goed bekeken (ja, op een gecalibreerd scherm). En dan valt het nogal tegen.
Alles is te bruinig/rozig. De wolken(kleur) klopt niet. En de bomen in herfstkleuren, verworden tot een wazige massa.
En b.v. de bergpieken zijn soms deels (enigszins) scherp en dan weer niet. (?)
Zijn dit nou de beperkingen van zo'n drone sensor/optiek, of ligt het ergens anders aan?
Of het gaat fout tijdens de opnames, of tijdens de PP, of beiden.
Foto 2; ditto.
heb ff quick & dirty wat aangepast:

wil niet zeggen dat dit perfect is, maar deze PP geeft meer de richting aan die ik probeerde duidelijk te maken.
[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 31-08-2018 10:34 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Koja78 op 31-08-2018 10:21 ]
Ik denk dat foto 1 ook erg veel potentie heeft, maar ik mis iets van scale. Ik gok dat het in werkelijkheid vele malen indrukwekkender was dan wij nu meekrijgen. Tuurlijk zie ik de huisjes en heb je enigzins een vergelijking, maar misschien had iets van auto's ook wel cool geweest?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Wel even kijken naar de witbalans inderdaad, want bij mij ogen 1 + 2 nog steeds een beetje te veel magenta-tint. En de midtinten lijken een soort waas over zich heen te hebben? Komt misschien door de beeldkwaliteit van de droge, maar wellicht dat nevel verwijderen in Lightroom het nog wat meer "pop" kan geven.
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
@Royz Geen portret stand direct helaas
@tobiasvs Thnx! Helaas niet echt tijd gehad om te wachten. Drone beelden zijn maar een extraatje in de gehele docu, dus vaak kwestie van mooie spot, uit de auto springen draaien en snel een paar fotootjes voor eigen gebruik
@Sjekster Nummer 3 en 8 zijn D600, rest Mavic Air. Ik heb inderdaad het idee dat ie rechts in het midden wat onscherp is, volgende week even na laten kijken.
[ Voor 7% gewijzigd door jd1987 op 13-09-2018 15:01 ]