Toon posts:

Aankoop 144hz monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
144hz monitor. Momenteel heb ik een 24" 1080p 60hz scherm, maar ik zou graag een 2e scherm aankopen en gezien ik voornamelijk shooters speel lijkt me 144hz dan wel aangewezen.
Nieuw scherm zou dienen als main scherm (waar ik recht voor zou zitten) en huidig scherm zou dienen als 2e scherm, wat dan rechts van het nieuwe scherm komt te staan (op 2 uur zeg maar).

Wat is je budget?
€300 max, maar ik zou liever richting de €200 gaan als het kan.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur zolang de prijs-kwaliteit goed zit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige build is een ryzen 5 1600, 16gb ram met een gtx1080.
Scherm zal gebruikt worden voor gaming (voornamelijk FPS) en 1 dag in de week office work (coderen).

Gezien mijn budget moet ik mij voor een 144hz monitor beperken tot 24" 1080p denk ik?
27" 1080p voel ik niet zo veel voor en 27" 1440 met 144hz ben je een pak meer kwijt. Nu voor shooters lijkt me 24" 1080p zeker niet verkeerd . Enige is dat dat met die refresh rate meestal TN schermen zijn en dan zouden de kleuren minder mooi zijn.
Welke schermen kunnen jullie aanraden?

Momenteel staat de MSI mag24c in de aanbieding en dat ziet er wel een interessante deal uit! Enige is dat ie curved is. Lijkt me een gimmick te zijn op die grootte? Heb er zelf geen ervaring mee... Zeker gezien het scherm ook moet dienen voor office work, kan misschien vreemd aanvoelen dan? Mijn huidige scherm is ook flat, dus misschien ook steeds wennen als je dan tussen die 2 schermen switcht? Anderzijds, voor die prijs twijfel ik om het gewoon eens te proberen... :P
Iemand ervaring met dit scherm of met een curved 24"?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• dikkewalrus
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:50
Wellicht dat de AOC C24G1 interessanter is dan het MSI scherm. Deze is recent uitgebreid getest door hardware.info en is een zeer goed scherm voor de prijs.
pricewatch: AOC C24G1 Rood, Zwart

Verwijderd

Topicstarter
dikkewalrus schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:13:
Wellicht dat de AOC C24G1 interessanter is dan het MSI scherm. Deze is recent uitgebreid getest door hardware.info en is een zeer goed scherm voor de prijs.
pricewatch: AOC C24G1 Rood, Zwart
Thanks, ziet er inderdaad interessant uit.

Ik twijfel nu of ik niet meer budget moet vrijmaken voor een 27" 1440p?
Maar ik vraag me af of dat de meerprijs waard is. Ergens lijkt 24" me ideaal om bij FPS makkelijk het volledige beeld te kunnen zien, maar ik heb zelf nog geen ervaring met een 27"...
Ook ben ik niet zeker of mijn set up (ryzen 5 1600, 16gb, gtx 1080) altijd 144hz haalt op een 27" 1440p?