Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Stevmo
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 15-07-2019
Bij het verplaatsen van foto's naar mijn SD-kaart,
om wat extra geheugen te verkrijgen in mijn interne opslag,
heb ik het probleem dat deze foto's weer bovenaan zichtbaar worden in de galerij.

Zo heb ik mijn gehele Whats-App bestand verplaats naar mijn SD-kaart,
wat overeenkwam met 17GB aan foto's en video's.

Nu heb ik dus het probleem dat deze +5000 bestanden bovenaan staan in mijn galerij,
wat niet bepaald handig is, om foto's van de vorige dagen te bekijken.

Is er enige manier om dit weg te krijgen, dat deze bestanden enkel op de SD kaart zichtbaar zijn en niet meer via de gallerij ?

Beste antwoord (via rens-br op 30-08-2018 10:01)

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Plaats een leeg bestand met de naam '.nomedia' (een watte??) in de hoofdmap waar de bestanden staan. Dan zal Android de map (en onderliggende mappen) negeren bij het indexeren.

Heb je wel een backup van het geheel?

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Plaats een leeg bestand met de naam '.nomedia' (een watte??) in de hoofdmap waar de bestanden staan. Dan zal Android de map (en onderliggende mappen) negeren bij het indexeren.

Heb je wel een backup van het geheel?

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• Stevmo
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 15-07-2019
Ben er net ook op gestuit, en het heeft inderdaad geholpen.
Toch bedankt.

Vind ik wel een minpuntje aan Samsung, het zou beter zijn
moest je kunnen kiezen wat wel en wat niet in de galerij zichtbaar is

• Gismo1979
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13:30
Volgens mij kun je de media van whatsapp niet naar een SD kaart verplaatsen. Whatsapp zet de foto's en video's doodleuk weer terug.

I'm finally comfortable with who I am, but that doesn't mean that I'm perfect.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:08
quote:
Gismo1979 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 07:29:
Volgens mij kun je de media van whatsapp niet naar een SD kaart verplaatsen. Whatsapp zet de foto's en video's doodleuk weer terug.
Volgens mij kan dat prima, zolang je geen backup (met de media files) gaat terugzetten.

@Stevmo overigens de reden waarom die bestanden ineens bovenaan de gallerij staan, is waarschijnlijk omdat de timestamp is veranderd naar het datum van kopiëren ipv. datum van maken, waardoor ze voor je gallerij dus 'nieuw' zijn.

Waarmee had je de bestanden overgezet?

• Gismo1979
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13:30
@rens-br Bij mij op de telefoon gaat het in ieder geval niet. Als ik de foto's van whatsapp verplaats plaatst whatsapp nieuwe foto's gewoon op de interne opslag.

Wat het terugzetten van media middels backup heb je inderdaad gelijk.

I'm finally comfortable with who I am, but that doesn't mean that I'm perfect.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:08
quote:
Gismo1979 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:55:
@rens-br Bij mij op de telefoon gaat het in ieder geval niet. Als ik de foto's van whatsapp verplaats plaatst whatsapp nieuwe foto's gewoon op de interne opslag.
Nieuwe foto's wel inderdaad, maar oude foto's blijven gewoon op de SD kaart staan. Daar veranderd niks aan.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True