Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:06
Het is voor mij tijd om sinds lange tijd een nieuw systeem aan te schaffen. Ik probeer me altijd een klein beetje op de hoogte te houden van hardware, maar echt specifieke details ken ik meestal niet.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, werken (-> webdevelopment, docker, virtualisatie, etc)
Eventueel 2de itx systeempje als mediaserver, dit kan in dezelfde behuizing geplaatst worden. Vandaar ook de iets duurdere voeding.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb eigenlijk geen budget, dat betekend niet onbeperkt maar meer dat ik wil uitgeven wat nodig is om een systeem te bouwen wat een goede price / performance ratio heeft. Zelf dacht ik met 2000 euro een aardig eind te komen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor (pricewatch: LG 34UC88-B Zwart, 3440x1440), toetsenbord, muis

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 16GB geheugen (kan altijd upgraden wanneer de prijzen wat gunstiger worden).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In principe wil ik gebruik gaan maken van waterkoeling (custom loop, geen aio), dit heb ik van jongs af aan al een keer willen doen, en nu heb ik er eindelijk de mogelijkheid toe. >:)

Ga je overklokken?
De GPU wil ik wel overclocken. CPU heb ik vooralsnog mn twijfels over of je hier heel veel van merkt tijdens dagelijks gebruik, ik geef er niet om dat iets 5 seconden sneller is ge-unzipped bij wijze van spreken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Checken of ik geen vreemde dingen bij elkaar verzin, en algemeen advies over wat er beter kan.

Mijn huidige lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 318,90€ 318,90
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 144,50€ 144,50
1Sapphire NITRO+ Radeon RX Vega64 8G HBM2€ 678,77€ 678,77
1Phanteks Enthoo Evolv X Glass Zilver€ 199,95€ 199,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 172,-€ 172,-
1Samsung 970 Evo 1TB€ 309,-€ 309,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.823,12

Als ik totale onzin bij elkaar heb verzonnen mag je dat gerust melden natuurlijk maar hou het wel aardig :+

Verder mis ik nog ongeveer alle waterkoeling onderdelen, maar het lijkt me handiger die erbij te zoeken nadat het systeem "af" is.

[ Voor 3% gewijzigd door Erkel op 29-08-2018 23:19 ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het enige wat ik kan adviseren; kijk even naar alternatieve SSD's met een M2 connector.

Gezien jouw workload, kan het soms toch schelen om wel een PCI-E NVME SSD in te zetten terwijl die op je totale budget maar enkele procenten duurder zijn. De Plextor M9PeG is bijvoorbeeld aanzienlijk sneller dan een SATA-600 SSD en zeker met docker en virtualisatie kan je dat merken in je concurrent IOPS.

Je voeding lijkt me wel overkill; een goede 500 tot 600W is meer dan capabel om je systeem aan te sturen, mits je er niet nog een Vega bijprikt over 3 maanden.

Voor de rest, misschien, even de boxed cooler bekijken qua reviews en misschien een stillere / koelere optie opsnorren maar dat is het dan wel zo ongeveer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:39
Waarom niet de 2700X met dit budget?

1000w is nodeloos overkill en de Phanteks veel te duur. Neem een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W of pricewatch: Corsair HX750 V2 Topkwaliteit, beiden enorm stil en veel goedkoper. Dat de ene Gold en de ander Platinum gecertificeerd is zegt niets. Het verschil in efficiëntie is te verwaarlozen.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:06
MAX3400 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:35:
Het enige wat ik kan adviseren; kijk even naar alternatieve SSD's met een M2 connector.

Gezien jouw workload, kan het soms toch schelen om wel een PCI-E NVME SSD in te zetten terwijl die op je totale budget maar enkele procenten duurder zijn. De Plextor M9PeG is bijvoorbeeld aanzienlijk sneller dan een SATA-600 SSD en zeker met docker en virtualisatie kan je dat merken in je concurrent IOPS.

Je voeding lijkt me wel overkill; een goede 500 tot 600W is meer dan capabel om je systeem aan te sturen, mits je er niet nog een Vega bijprikt over 3 maanden.

Voor de rest, misschien, even de boxed cooler bekijken qua reviews en misschien een stillere / koelere optie opsnorren maar dat is het dan wel zo ongeveer.
Goed punt wat betreft de SSD. De Plextor is alleen bij MaxICT beschikbaar, en ik was niet van plan daar mn geld uit te geven gezien de reviews, dus ik heb gekozen voor een Samsung. Wat betreft koeling komt er waterkoeling, dus geen problemen met de boxed cooler :)
Uszka schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:38:
Waarom niet de 2700X met dit budget?

1000w is nodeloos overkill en de Phanteks veel te duur. Neem een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W of pricewatch: Corsair HX750 V2 Topkwaliteit, beiden enorm stil en veel goedkoper. Dat de ene Gold en de ander Platinum gecertificeerd is zegt niets. Het verschil in efficiëntie is te verwaarlozen.
Heb de 2700X toegevoegd, ik twijfelde er een beetje aan of het meerwaarde zou hebben.

Wat betreft de voeding, ik snap dat het overkill is voor 1 systeem, maar deze voeding kan 2 systemen apart voeden. Voor de case is een ITX mount beschikbaar waardoor je een klein systeempje in kan bouwen. Het is mijn bedoeling dit ook te gaan gebruiken.

Heb het lijstje geupdate met de 2700X en een andere SSD.

[ Voor 10% gewijzigd door Erkel op 29-08-2018 23:19 ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E