Het is voor mij tijd om sinds lange tijd een nieuw systeem aan te schaffen. Ik probeer me altijd een klein beetje op de hoogte te houden van hardware, maar echt specifieke details ken ik meestal niet.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, werken (-> webdevelopment, docker, virtualisatie, etc)
Eventueel 2de itx systeempje als mediaserver, dit kan in dezelfde behuizing geplaatst worden. Vandaar ook de iets duurdere voeding.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb eigenlijk geen budget, dat betekend niet onbeperkt maar meer dat ik wil uitgeven wat nodig is om een systeem te bouwen wat een goede price / performance ratio heeft. Zelf dacht ik met 2000 euro een aardig eind te komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor (pricewatch: LG 34UC88-B Zwart, 3440x1440), toetsenbord, muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 16GB geheugen (kan altijd upgraden wanneer de prijzen wat gunstiger worden).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In principe wil ik gebruik gaan maken van waterkoeling (custom loop, geen aio), dit heb ik van jongs af aan al een keer willen doen, en nu heb ik er eindelijk de mogelijkheid toe.
Ga je overklokken?
De GPU wil ik wel overclocken. CPU heb ik vooralsnog mn twijfels over of je hier heel veel van merkt tijdens dagelijks gebruik, ik geef er niet om dat iets 5 seconden sneller is ge-unzipped bij wijze van spreken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Checken of ik geen vreemde dingen bij elkaar verzin, en algemeen advies over wat er beter kan.
Mijn huidige lijstje:
Als ik totale onzin bij elkaar heb verzonnen mag je dat gerust melden natuurlijk maar hou het wel aardig
Verder mis ik nog ongeveer alle waterkoeling onderdelen, maar het lijkt me handiger die erbij te zoeken nadat het systeem "af" is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, werken (-> webdevelopment, docker, virtualisatie, etc)
Eventueel 2de itx systeempje als mediaserver, dit kan in dezelfde behuizing geplaatst worden. Vandaar ook de iets duurdere voeding.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb eigenlijk geen budget, dat betekend niet onbeperkt maar meer dat ik wil uitgeven wat nodig is om een systeem te bouwen wat een goede price / performance ratio heeft. Zelf dacht ik met 2000 euro een aardig eind te komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor (pricewatch: LG 34UC88-B Zwart, 3440x1440), toetsenbord, muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 16GB geheugen (kan altijd upgraden wanneer de prijzen wat gunstiger worden).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In principe wil ik gebruik gaan maken van waterkoeling (custom loop, geen aio), dit heb ik van jongs af aan al een keer willen doen, en nu heb ik er eindelijk de mogelijkheid toe.
Ga je overklokken?
De GPU wil ik wel overclocken. CPU heb ik vooralsnog mn twijfels over of je hier heel veel van merkt tijdens dagelijks gebruik, ik geef er niet om dat iets 5 seconden sneller is ge-unzipped bij wijze van spreken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Checken of ik geen vreemde dingen bij elkaar verzin, en algemeen advies over wat er beter kan.
Mijn huidige lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 318,90 | € 318,90 |
| 1 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | € 144,50 | € 144,50 |
| 1 | Sapphire NITRO+ Radeon RX Vega64 8G HBM2 | € 678,77 | € 678,77 |
| 1 | Phanteks Enthoo Evolv X Glass Zilver | € 199,95 | € 199,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 172,- | € 172,- |
| 1 | Samsung 970 Evo 1TB | € 309,- | € 309,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.823,12 | |
Als ik totale onzin bij elkaar heb verzonnen mag je dat gerust melden natuurlijk maar hou het wel aardig
Verder mis ik nog ongeveer alle waterkoeling onderdelen, maar het lijkt me handiger die erbij te zoeken nadat het systeem "af" is.
[ Voor 3% gewijzigd door Erkel op 29-08-2018 23:19 ]
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E