Vraag

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-10 12:23
Om een interessant concept aan de man te kunnen brengen, ben ik op zoek naar een leverancier voor grote aantallen tablets. Specifiek ben ik op zoek naar een 250-300 tal tablets die een aparte stroomaanaansluiting hebben, zodat de micro-usb poort vrij blijft.

Normaliter zou ik deze commerciële vraag niet zo snel stellen op Tweakers, maar ik vermoed dat er toch mensen zijn die mij kunnen helpen. Ik kan zelf geen goed verkooppunt vinden en wilde ditmaal eens wat ander advies bij de mede-Tweakers vragen.

Mocht dit tegen de regels zijn, dan verneem ik graag op welke wijze ik wél informatie hierover kan inwinnen.

Alle reacties

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-11 22:00

DirtyBird

Praktiserend denker

Aliexpress; veel aanbod, lage prijzen en bulkvoordeel.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet elke Android tablet heeft tegenwoordig uberhaupt nog een micro-USB; er is al jaren een kentering gaande om USB-C als "standaard" in te zetten. In PW zie ik 128 tablets met micro-USB als vermelding en bijna 700 tablets met 3.0 of hoger.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-10 12:23
DirtyBird schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:35:
Aliexpress; veel aanbod, lage prijzen en bulkvoordeel.
Ik durf mij nog niet zo snel aan AliExpress te wagen. Toevoer zal ongetwijfeld wel goed zitten, maar ik betwijfel eerlijk gezegd de kwaliteit. Al kan ik niet heel veel geweldigs verwachten voor een budget van zo'n €200 per tablet binnen Europa.. Vermoed ik.
MAX3400 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:37:
Niet elke Android tablet heeft tegenwoordig uberhaupt nog een micro-USB; er is al jaren een kentering gaande om USB-C als "standaard" in te zetten. In PW zie ik 128 tablets met micro-USB als vermelding en bijna 700 tablets met 3.0 of hoger.
Micro-USB of USB-C, dat zou vermoed ik niet uit moeten maken voor de communicatie met de printer. Belangrijker is een aparte poort voor de constante stroom toevoer. Als dat alleen via die USB-poort kan, dan is die tablet geen optie.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:01
Ik denk inderdaad dat Aliexpress best een goede keuze kan zijn voor zoiets, mogelijk nog voor een stuk minder dan je originele budget valt daar een prima tablet te scoren - juist met flinke performance, of juist met een mooi scherm. Afhankelijk van wat je zoekt.

Het probleem zit 'm denk ik vooral in het vrijhouden van de laad-poort. "Vroeger" kocht je bij de Intertoys van die paupertablets die je met een losse stekker moest opladen, maar die heb je nu niet meer afaik.

Ik zou zoeken naar een soort USB-hub (met type-C moet dat echt te vinden zijn). Volgens mij zijn die er zeker.
Maar als dat niet lukt: tablets met QI-charging kunnen misschien doen wat je zoekt. Als je zelf wil knutselen: QI-pad verwijderen en op de contacten direct een adapter aansluiten (rekening houdend met de juiste stroomsterktes natuurlijk).
Sjeefr schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 23:07:
Micro-USB of USB-C, dat zou vermoed ik niet uit moeten maken voor de communicatie met de printer.
Een printer? Dat is sowieso een uitdaging denk ik :P ik denk niet dat Android daar native support voor biedt.
Ik weet niet wat voor printer het gaat worden, maar als je verder kijkt naar een printer met bluetooth of wifi?

[ Voor 20% gewijzigd door Richh op 29-08-2018 23:17 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Er bestaan kabels die het mogelijk maken tegelijk te laden, en toch de poort te gebruiken. (OTG Micro USB host Y-kabel met usb male power kabel) (Dit soort.)

Als dat wat is, is de keus van de tablet misschien een stuk simpeler...

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor bulk aankoop moet je niet op AliExpress zijn maar op alibaba.com

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-11 22:00

DirtyBird

Praktiserend denker

@Richh bedoelt denk ik zoiets.
Ik zou dat eerst even uitproberen, want ik weet niet zeker of je kunt laden en usb'en tegelijk.

Kun je niet via wifi oid met de printer verbinden?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11 21:04
Via Alibaba(de app of de website) kun je aanvragen doen bij verschillende aanbieders. Er is zat goed en kwalitatief spul te vinden en daarmee is het rechtstreeks bij fabrikanten e.d. weg te halen

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:07

Theo

moederbord

Zijn er verder nog enige eisen aan de tablets? Snelheid, geheugen, schermgrootte (en resolutie!) Androidversie en leeftijd?

7400 Wp op het dak

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

OTG kabel er tussen. Dan maakt het niet uit welke tablet je kiest.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Sjeefr Je openingspost bevat momenteel net te weinig informatie waar we iets mee kunnen, zou je het volgende even kunnen toevoegen:
- Andere eisen met betrekking tot schermformaat, opslag, RAM e.d.
- Budget (per tablet)
- Waarvoor heb je die poort nodig / waarom moet die vrij blijven?

Op die manier kunnen we je een stuk beter adviseren.

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:19
Ik kan de Xiaomi Mi Pad 4 aanraden, valt binnen het budget(rond de 160$ per stuk bij aliexpress) en is erg snel. Je zult dan wel zoiets erbij moeten kopen: https://www.gearbest.com/usb-gadgets/pp_256041.html

Ivm de aparte stroomvoorziening.

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 11:22
Wellicht dat iets als dit hetgeen is wat je zoekt?
https://www.arbor-technol...adius_10_1/Specifications

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

• roelvand
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 19:53
Zou dit pesoonlijk niet doen. Tablet draait nog op android 4.4.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Geen idee of alle usb ook werken op Android, maar de Chuwi Hi10 heeft 3 usb-aansluitingen.

1 is de micro voor opladen, de andere 2 zijn reguliere usb 2.0 en 3.0.

Het is een dual-boot apparaat, al draait er volgens mij max 5.1 of 6 op (geen idee of er updates zijn).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
ik neem aan dat je een android tablet zoekt? of is ios of windows ook goed? is draadloos laden een optie?
het is al lange tijd niet meer gebruikelijk dat een android tablet wordt gevoed dmv een dedicated aansluiting en het aantal android tablets met meerdere usb aansluitingen is ook maar héél beperkt. als een aparte laadaansluiting een harde eis is, is je concept wellicht niet levensvatbaar. je escape kan zijn gebruik te maken van "splitters" zoals die hier al eerder ter sprake zijn gekomen.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:39

-36-

Trust me. I'm an amateur

Met 250 tablets gaat garantie een dure aangelegenheid worden als je voor elk probleem de tablet naar china terug moet sturen

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-11 19:54

PhatFish

and, uhm......Moo

-36- schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:14:
Met 250 tablets gaat garantie een dure aangelegenheid worden als je voor elk probleem de tablet naar china terug moet sturen
Als dit voor een commerciëel project is, zou ik meteen 3% - 5% extra tablets aanschaffen om evt. defecten direct op te kunnen vangen. Als een aantal tablets dan toch defecten vertonen kun je die in één keer retourneren.

...

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zijn er geen tablets met Qi? Dat zou wellicht ook een oplossing zijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

DHgate en AliBaba zijn eigenlijk de plekken om grootschalig elektronica te kopen.

Aliexpress richt zich meer op consumenten.

| live and give like no one else |

Pagina: 1