Toon posts:

Upgrade van gpu, hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi medetweakers,

Ik ben erg fan van gamen maar heb helaas vrij weinig verstand van vrijwel alles eromheen (hardware) vandaar dat ik hier hulp kom vragen.

Ik heb op het moment een NVIDIA Gefore GTX 970. Deze wil ik graag upgraden. Ik heb al naar verschillende videokaarten gekeken, waaronder de 1050ti, de 1070 en 1080. Ik vind het moelijk om een keuze te maken en om uit te vinden wat nou de voor en nadelen van iedere kaart zijn. Wat hulp hier bij zou ik zeer waarderen.

Verder heb ik in mijn computer:

i5 6600
Samsung 850 EVO 250gb SSD
2TB Seagate barracude 7200 HDD
Asus z170 pro gaming moederbord
Cooler master v550
2x4gb Crucial Ballistix Sport DDR4 2400

Mijn RAM wil ik ook graag uitbreiden en heb ik ook een aantal vragen over. Maakt de snelheid van RAM veel uit? Is corsair vengeance veel beter dan crucial ballistix?

En zo kom ik bij mijn laatste vraag uit, is het nodig om mijn CPU up te graden of is deze nog goed genoeg om een tijdje met door te kunnen gamen en ook goed genoeg voor een GPU upgrade?

Bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:17
Op welke resolutie game je?
En als je het oude ram houdt is er niet eens discussie over snelheden: je kan het beste ram van dezelfde snelheid pakken.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Lijkt me relevanter tegen welke beperkingen je aanloopt nu, en wat je budget is?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:44
Een 970 is zo slecht nog niet. Een 1050Ti is een downgrade tov een GTX 970 dus die zeker niet doen.

Welke games speel je? Er zijn games die een i5-6600 fluitend doet en er zijn games die de cpu helemaal op de knieën krijgt. Je hebt niet toevallig de 6600K?

Verwijderd

Topicstarter
@Nat-Water Ik game op 1080p met een 144hz monitor. Ik zat eigenlijk te denken om 2x8gb corsair vengeance 3200mhz te nemen en ik vroeg me dus af of die snelheden nog iets uitmaken.

@Borromini Het spel wat ik het meeste speel op het moment is 'Escape from Tarkov' en het lijkt alsof ik er niet genoeg RAM voor heb en af en toe dat mijn gpu&cpu het niet helemaal trekken. Mijn budget is €1000 maximaal als ik ook een CPU zou vervangen.

@Uszka De game waarvoor ik de upgrade wil doen is Escape from Tarkov. Nee het is echt de i5 6600 en niet de i5 6600k.

• Uszka
Veel ram schijnt belangrijk te zijn voor die game. 16GB minimaal. Prik 2x4Gb naast je huidige ram pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB

Met een i5-6600, GTX 970 en 16GB zou je rond 60 fps moeten zitten. De videokaart heeft in die game meer invloed dan de cpu. Kijk het eerst aan met een upgrade naar 16GB ram. Mocht dat niet aan de verwachtingen voldoen, check dan met MSI Afterburner wat de volgende bottlekneck is.

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er dan veel verschil tussen Crucial ballistix 2400mhz 16gb en Corsair vengeance 16gb 3200mhz?

• Uszka
In sommige games kan het 10% fps winst opleveren. Hoe dat met EfT zit heb ik geen idee van. Daar kan ik zo snel ook niets over vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werkt MSI Afterburner precies, ik heb het gedownload maar begrijp het niet helemaal.

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:08:
Hoe werkt MSI Afterburner precies, ik heb het gedownload maar begrijp het niet helemaal.
https://www.google.com/se...oe=utf-8&client=firefox-b

Verwijderd

Topicstarter
https://eu.evga.com/products/featured-bundles.aspx , de 1e of 3e bundel zou dat niet iets voor mijn PC kunnen zijn? Of kan mijn CPU dat niet aan?

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Je hebt meer geheugen in je PC nodig, dus ik zou voor bundel 3 gaan.
Deze geeft je GPU een mem upgrade.

Lezen is een vak 🤣

ICE ICE Baby

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk een domme vraag, maar wat bedoel je hiermee? Het is alleen een GPU & PSU, dat geeft me toch niet meer geheugen?
Pagina: 1