Toon posts:

processor of dv500 in Premiere??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag me af of de previews in Adobe Premiere beter (meer frames per seconde) worden naar mate ik een snellere processor in mn computer stop (of zowiezo mn computer sneller maak, dus ook geheugen, hd's etc), of dat het geheel ligt aan mn miro dv500 editing kaart...

iemand??

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:22

Alpine

Twisted animator

wat heb je nu dan? iig zal een snellere CPU wel zeker helpen. Veel geheugen is ook wel handig om te hebben.

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Bij videobewerking zijn 2 zaken belangrijk:
de snelheid van je hd & werkgeheugen. Als die beide snel (genoeg) zijn, dan zit je goed. Een snellere cpu is in dit geval nix meer dan een leuk detail..

Verwijderd

Ik denk het wel.

Ik had een K6-2 300 met 96 MB geheugen en maxtor 20GB 5400tpm harddisk

en nu: amd duron 750, 192 MB geheugen en dezelfde harddisk

en het gaat véééééél beter allemaal in premiere 5.5

Verwijderd

Het is een samenspel van.....
Een eerst vereiste voor een vlotte videobewerking is het werkgeheugen, 256 KB is toch wel een pré.
Ten tweede dien je minimaal een HD met 7200 rpm (IDE) met 2MB cache te hebben.
Natuurlijk is een SCSI beter, maar prijstechnisch gezien wat minder interessant.
En natuurlijk speelt een snellere processor ook een rol, maar eigenlijk nog het minst van het rijtje.
En de voorkeur voor video bewerking gaat dan naar INTEL.
Aan je kaart (DV500)ligt het zeker niet !!!

Verwijderd

Topicstarter
thanx 8-)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 19 juli 2001 01:50 schreef dadinanduZ het volgende:
Bij videobewerking zijn 2 zaken belangrijk:
de snelheid van je hd & werkgeheugen. Als die beide snel (genoeg) zijn, dan zit je goed. Een snellere cpu is in dit geval nix meer dan een leuk detail..
Leuk detail !??! pure bullshit knul, hoe sneller je cpu, hoe sneller hij effecten kan renderen.. geloof me maar monteer al jaartje of 8 met de computer.. en reken maar dat een snellere cpu veel uitmaakt, geheugen is ook ERG belangrijk, en een snelle schijf..

512MB ram is toch wel het minimum als je flink wilt gaan monteren.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1