Toon posts:

is quadro 2 pro aan te raden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe video-edit kompjoeter kopen. Nu ben ik van plan om er een quadro 2 pro in te gooien, is dat aan te raden of zijn er betere (goedkopere of duurdere) opties??? (t gaat hoofdzakelijk voor 2d beeld in de meest vette qualiteit, snelle video real-time rendering (previews))

t wordt ongeveer:

pIV 1,7
1gb MEM
SCSI en IDE
MIRO DV500
21" scherm

thnx, LARO 8-)

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:22

Alpine

Twisted animator

Een Quadro is speciaal gemaakt voor 3d render programma's. Voor 3D rendering is het een must. Als je de hoge prijs acceptabel vind is het een prima kaartje voor je. Erg lullig is dat het in feite gewoon een iets aan gepaste GeForce 2 Pro is.

voor video bewerken is een ATI All in wonder Radeon goed.

edit: Ik zag het woord 'rendering' niet. |:(

Verwijderd

een quadro 2 heeft wel een hogere beeldkwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
kijk, het gaat me niet om de prijs, maar ik wil wel niet veelste veel uitgeven aan iets waar ik nix aan heb.......

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik zou geen quadro2 kopen. Lees het onderstaande topic maar even.

[topic=165240]

Ik heb zelf mijn Geforce2GTS (64Mb) Aangepast naar een Silicon Graphics (SGi) VR7. Dat is een quadro2 pro.

Kosten: Een fijn soldeerapparaat van f40,- en een Geforce2 GTS.

Overigens is er ook nog een Mod voor een Geforce2 waarbij je de beeldqualiteit nog verder kan verhogen door bij de uitgang de beschermingsweerstandjes op te heffen.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 15:23 schreef Kirpeknots het volgende:
Ik zou geen quadro2 kopen. Lees het onderstaande topic maar even.

[topic=165240]

Ik heb zelf mijn Geforce2GTS (64Mb) Aangepast naar een Silicon Graphics (SGi) VR7. Dat is een quadro2 pro.

Overigens is er ook nog een Mod voor een Geforce2 waarbij je de beeldqualiteit nog verder kan verhogen door bij de uitgang de beschermingsweerstandjes op te heffen.
Hmm, dat laatste vindt ik wel interessant.
Kun je me iets meer vertellen . . ?

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 19 juli 2001 15:23 schreef Kirpeknots het volgende:

Ik ga dus niet mn kaartje modden, uit principe niet omdat het een computer is waarvan ik afhankelijk ben, ik moet er mn brood mee verdienen. Hij moet zo stabiel mogelijk blijven en als ie kappot gaat moet ik naar de winkel kunnen rennen, zeggen dat ie zomaar kappot is gegaan en binnen 3 seconden een nieuwe nodig heb! (niet dat ze daar ooit in trappen maar altijd eerder dan dat je met een kaartje vol brandgaten van je soldeerbout aankomt :Y) )

Verwijderd

Topicstarter
voor de duidelijkheid: Ik draai hoofdzakelijk Premiere 6.0 en Photoshop 6.0, maar zo nu en dan ook wel eens 3dmax (ben met een loi cursus bezig >:) )

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 19:10 schreef Kirpeknots het volgende:
http://www.geocities.com/porotuner/
Ik had dus met m'n GeForce2GTS last van schaduws naast de letters, en na het weghalen van die 9 Capacitors heb ik nu een SuperScherp beeld :9
Ik kan deze modificatie dus echt aanraden aan iedereen met een GF2mx / GF2gts met schaduw naast de letters :o

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49
heb je nu trouwens een uitkering aangezien je die poeter nog niet heb ( >:) )

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 19:10 schreef Kirpeknots het volgende:
http://www.geocities.com/porotuner/
Thx!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op donderdag 19 juli 2001 15:01 schreef 007larovisuals het volgende:
kijk, het gaat me niet om de prijs, maar ik wil wel niet veelste veel uitgeven aan iets waar ik nix aan heb.......
als prijs geen probleem is kun je dan het best een Quadro DDC nemen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Of wachten op de Matrox G800 (de beeldkwaliteit van de Matroxen is meestal toch net iets beter dan die van de anderen in zijn prijsklasse).

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Alleen is Matrox meestal veels te traag voor 3d Renderen. Kun je denk ik nog beter een gewone GTS2 kopen en die mbv software te "hacken" in een quadro omtoveren. Hoef je niet eens te solderen >:)

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1