Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
Goedenavond medetweakers,

Ik ben werkzaam bij een bedrijf waarbij ik een vast maandsalaris krijg. Dit wordt een 'all-in' salaris genoemd, waarbij overuren en andere compensaties geacht worden inbegrepen te zijn. Ik ben daar mee akkoord gegaan. Bij het in dienst treden werd gesteld dat ik uit moest gaan van 41 à 42 uur gemiddeld per week, iets wat ik niet absurd vond.

Echter, blijk ik nu significant hoger te zitten dan afgesproken. Niet dat daar per definitie iets aan gedaan kan worden, immers ben ik daar zelf mee akkoord gegaan.

Ik bekeek echter net nogmaals mijn contract, en ik merk op dat er helemaal geen beding is opgenomen omtrent dit all-in salaris;

Ik citeer;
'De arbeidsduur per week bedraagt gemiddeld 40 uur.

Er zal worden gewerkt met een flexibele werkweek. Op jaarbasis zal er gestreefd worden naar een gemiddelde van 40 uur in de week.

Werknemer ontvangt een bruto salaris van €x per maand.

De werknemer heeft met behoud van salaris per kalenderjaar recht op vakantie conform de in het bedrijf geldende regels, naar rato van het aantal gewerkte uren. Uitgangspunt hierbij is een aantal van 25 vakantiedagen op jaarbasis bij een volledige werkweek'.
Moet er geen clausule opgenomen zijn dat overuren inbegrepen in het salaris? Of volstaat 'maandsalaris'?

Daarnaast, lees ik nu goed dat ik op basis van 40 uur per week, 52 weken per jaar, mij recht geeft op 25 vakantiedagen? Dus stel dat ik 42 uur per week maak, dan zou ik dus 1,25 dag meer vakantie hebben?

Dit is meer uit nieuwsgierigheid dan dat ik van plan ben stappen te nemen, wellicht dat ik onze personeelszaken eens een schop onder de hol kan geven. Dat zijn dure geintjes als mijn vermoedens kloppen en dit soort dwalingen in elk contract terug te vinden zijn |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Bedrijf streeft naar gemiddeld 40 uur per week. Dus week je 4 weken 42 uur kan je dat compenseren met tijd voor tijd. Daarnaast hoeft er niks in vermeld te staan volgens mij. Vanaf bepaalde functie groepen en salaris schalen is dit de normaalste zaak van wereld.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Geen enkel bedrijf zal een bepaling opnemen over structurele overuren boven de 40u in het contract. Dat wil nog niet zeggen dat het, soort van, 'implied' is binnen het bedrijf / de bedrijfscultuur. Je hebt imho iig geen loophole gevonden om extra vakantie-dagen of salaris te 'eisen'. Wel heb je een bedrijf gevonden waar dit schijnbaar 'normaal' is, dus aan jouw de keus of je het salaris + overige voorwaarden dermate goed vindt om dit te accepteren.

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 29-08-2018 18:47 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Schop & hol? Klinkt meer alsof je er klaar mee bent en allicht eens kan gaan solliciteren?

Constructief: hoeveel is significant meer? Want je kan natuurlijk ook elke eerste 15 dagen van de maand "meten" hoeveel je werkt en dan aan je leidinggevende forecasten dat de volgende 15 dagen niet meer dan x uur mogen bedragen.

Komt van 2 kanten: zelf paal & perk stellen aan de tijden die je werkt door jouw baas te helpen het aantal uren inzichtelijk te krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
Wim-Bart schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:42:
Bedrijf streeft naar gemiddeld 40 uur per week. Dus week je 4 weken 42 uur kan je dat compenseren met tijd voor tijd. Daarnaast hoeft er niks in vermeld te staan volgens mij. Vanaf bepaalde functie groepen en salaris schalen is dit de normaalste zaak van wereld.
Dat was niet de strekking van de vraag. Ik zal het verduidelijken;
Punt is dat het om een all-in contract gaat. Er is geen sprake van enige compensatie, noch geld, noch tijd voor tijd. We krijgen €x salaris voor gemiddeld 40 uur per week. Al zou dit 50 uur per week zijn doen we dit omdat het bedrijf dit van ons verlangt. Hier zien we niets van terug.

Dat er functiegroepen en salarisschalen zijn waarbij werknemer dit voor lief moet nemen, weet ik. Maar hoeft er dan geen clausule in te staan dat de overuren onderdeel uitmaken van het salaris? Daarnaast mag ik aannemen dat dit ook gerelateerd is aan doelstellingen of iets dergelijks.
naitsoezn schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:46:
Geen enkel bedrijf zal een bepaling opnemen over structurele overuren boven de 40u in het contract. Dat wil nog niet zeggen dat het, soort van, 'implied' is binnen het bedrijf / de bedrijfscultuur. Je hebt imho iig geen loophole gevonden om extra vakantie-dagen of salaris te 'eisen'. Wel heb je een bedrijf gevonden waar dit schijnbaar 'normaal' is, dus aan jouw de keus of je het salaris + overige voorwaarden dermate goed vindt om dit te accepteren.
Dat is waar, het zit in de bedrijfscultuur, eentje waar ik zelf onderdeel van uitmaak. It takes two to tango, I am aware.

Maar goed, er hoeft dus niet per definitie een bepaling over opgenomen te zijn?
MAX3400 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:49:
Schop & hol? Klinkt meer alsof je er klaar mee bent en allicht eens kan gaan solliciteren?

Constructief: hoeveel is significant meer? Want je kan natuurlijk ook elke eerste 15 dagen van de maand "meten" hoeveel je werkt en dan aan je leidinggevende forecasten dat de volgende 15 dagen niet meer dan x uur mogen bedragen.

Komt van 2 kanten: zelf paal & perk stellen aan de tijden die je werkt door jouw baas te helpen het aantal uren inzichtelijk te krijgen.
Nee, het betreft niet mijn eerste halve maand met een forecast voor de rest van het jaar in een drukke periode. Het is over een heel jaar getrokken rond de 48. Mijn werkgever weet van de uren, maar 'all-in salaris'. Daarnaast kan je wettelijk gezien niet weigeren om overuren te maken als dat nodig is.

Het irriteert wel, maar ik vroeg me eerder af of dit juridisch wel klopt. Ik was er van overtuigd dat er toch wel iets van opgenomen moet zijn in het contract.

[ Voor 47% gewijzigd door FlowSnake op 29-08-2018 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
Ik denk dat het vakgebied, omstandigheden van werkzaamheden, de hoogte van het salaris en of er spraken is van een cao of niet wel van belang zijn te vermelden om te kunnen beoordelen of er een 'fout in het contract' staat.

Het niet benoemen en beschrijven van de afspraak van de all-in regeling in het contract zou mij doen vermoeden dat dit elders wel omschreven zou moeten zijn. Anders is het jou woord tegen die van je werkgever toch? Wat let je dan om niet meer dan die 40 contractuele (met sporadisch een overuur of wat..) uren te draaien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je overuren werk je dus gratis. Dat is niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:46

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

jeroen3 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:53:
Zal ook aan het soort bedrijf liggen. Ik krijg ook geen overuren uitbetaald (als ik die tegenwoordig überhaupt nog moet maken) maar daar tegenover zal er ook niemand klagen als ik eens wat eerder naar huis ga. Uiteraard is e.e.a. afhankelijk van de workload.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
xinix03 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:52:
Ik denk dat het vakgebied, omstandigheden van werkzaamheden, de hoogte van het salaris en of er spraken is van een cao of niet wel van belang zijn te vermelden om te kunnen beoordelen of er een 'fout in het contract' staat.

Het niet benoemen en beschrijven van de afspraak van de all-in regeling in het contract zou mij doen vermoeden dat dit elders wel omschreven zou moeten zijn. Anders is het jou woord tegen die van je werkgever toch? Wat let je dan om niet meer dan die 40 contractuele (met sporadisch een overuur of wat..) uren te draaien?
Het is een functie op bedrijfsbureau/teamleider. Elders is niets beschreven omtrent een all-in contract, behalve op mijn urenbalans waarin bovenin vermeld staat 'all-in contract'. Alle extra gewerkte uren staan er wel op vermeld.

Mij lijkt het niet dat je je verantwoordelijkheden naast je neer kan leggen als je de 40 uur hebt bereikt.
Dat ziet gij goed :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:29
Ligt ook aan de bedrijfscultuur. Er zijn genoeg bedrijven waar je 40 uur betaald krijgt. Maar als je een kans wilt hebben op een contractverlenging moet je er 50 maken. En voor een kans op promotie minstens 60.

Het is nu een prima markt om een andere baan te zoeken als dat niks voor jou is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
FlowSnake schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:50:
[...]

Dat was niet de strekking van de vraag. Ik zal het verduidelijken;
Punt is dat het om een all-in contract gaat. Er is geen sprake van enige compensatie, noch geld, noch tijd voor tijd. We krijgen €x salaris voor gemiddeld 40 uur per week. Al zou dit 50 uur per week zijn doen we dit omdat het bedrijf dit van ons verlangt. Hier zien we niets van terug.

Dat er functiegroepen en salarisschalen zijn waarbij werknemer dit voor lief moet nemen, weet ik. Maar hoeft er dan geen clausule in te staan dat de overuren onderdeel uitmaken van het salaris? Daarnaast mag ik aannemen dat dit ook gerelateerd is aan doelstellingen of iets dergelijks.
Bij mijn vorige werkgever stond er inderdaad zo een beding in het contract. Iets in de strekking van dat in het maandsalaris overuren zitten verwerkt.

Overigens kwam ik er pas later achter hoeveel overuren het structureel waren per week. In plaats van 38 uur (dat is FT in mijn sector) was het van 06:00 tot 17:00 met een uur pauze dus 10 uur per dag, maakt 50 uur per week. Niemand trouwens die er ooit tegen in gaat, allemaal werknemers die er vanaf de start werken (10 jaar nu) en riante salarissen en bonussen hebben. Echter als nieuwe werknemer zie je daar niks van.

Mij was een werkdag van 7 tot 5 voorgehouden, met een uur pauze en dat je best halve dagen kon vrij nemen om te compenseren. Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@FlowSnake lastig voor een openbaar forum maar je functie, werk en werktijden zijn van belang.

Je mag bijvoorbeeld niet meer dan X uur achtereenvolgend werken. Tussen 2 "diensten" moet Y aantal uur zitten. Als het structureel is, valt het in sommige branches niet meer onder overuren maar onder ploegendienst.

Andersom: je gaat er al een jaar in mee en, misschien, zou je bij 40 normale uren 4K verdienen en in je huidige "wazige contract" gechargeerd 6K, dan zijn dat wel mooie compensaties. Maar ja, die bedragen weet alleen jij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Vind de zin "naar ratio" wel leuk. Dus daar staat gewoon dat bij meer uren dan de 40 er ook meer vakantie is als je over het maximaal aantal uren uit komt van (52*40 uur)-25 dagen.

Echter heb je ook nog de wettelijke limiet van het aantal uren, dus als je 5 weken vrij neemt (25 dagen) en je werkt daarbij 47 weken 50 uur per week, dan komt het UWV bij je baas heel veel geld ophalen.

En tijd voor tijd vloeit uit het feit dat de werkgever streeft naar een 40 uurs werkweek. Daar hoeft niks voor vermeld te staan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
Ja maar...

Hoezo gratis. TS wil niet zeggen wat hij ervoor betaald krijgt, dus hoezo gratis?
Stel: zijn collega krijgt met GEEN all-in contract 10 euro, en TS met zijn contract all-in misschien wel 100 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Laatst online: 10-04 09:05
Wat ik in ieder geval signaleer is een mismatch tussen de bedrijfscultuur en jouw karaktereigenschappen.

Dit soort contracten richten zich op mensen die niet teveel op de klok kijken, doen wat ervoor nodig is (hopelijk ook omdat ze leuk / interessant vinden) en een stuk verantwoordelijkheid nemen.

Daarbij zou je mogen verwachten dat de huidige beloning en/of groei potentie dit ook ondersteunt want het is geen eenrichtingsverkeer. Is het dat wel dan direct wegwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
MAX3400 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:01:
@FlowSnake lastig voor een openbaar forum maar je functie, werk en werktijden zijn van belang.

Je mag bijvoorbeeld niet meer dan X uur achtereenvolgend werken. Tussen 2 "diensten" moet Y aantal uur zitten. Als het structureel is, valt het in sommige branches niet meer onder overuren maar onder ploegendienst.

Andersom: je gaat er al een jaar in mee en, misschien, zou je bij 40 normale uren 4K verdienen en in je huidige "wazige contract" gechargeerd 6K, dan zijn dat wel mooie compensaties. Maar ja, die bedragen weet alleen jij.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik ga er inderdaad al een anderhalf jaar in mee en mijn strekking is niet om nu opeens te gaan liggen huilen. Maar wellicht wel om aan te kaarten, al dan niet of het contractueel klopt. Maar dat lijkt dus wel het geval te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 20:43

Croga

The Unreasonable Man

Wim-Bart schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:01:
Vind de zin "naar ratio" wel leuk. Dus daar staat gewoon dat bij meer uren dan de 40 er ook meer vakantie is als je over het maximaal aantal uren uit komt van (52*40 uur)-25 dagen.vermeld te staan.
Waar zie jij dat staan?

Er staat 25 dagen bij een volle werkweek. Er staat nergens 25 dagen voor 40 uur.... Een volle werkweek is voor TS meer dan 40 uur dus krijgt hij gewoon 25 vakantiedagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 14:25
Bij ons wordt tijd voor tijd boven een bepaalde salarisschaal expliciet uitgesloten in de arbeidsregeling.
Let op dat tijd voor tijd binnenkort niet meer mogelijk is. De uren die in maand 1 teveel zijn gemaakt moeten in maand twee ofwel gecompenseerd ofwel uitbetaald worden. In maand 3 mag je er in feite niks van terugzien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FlowSnake schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:12:
[...]
Ik ga er inderdaad al een anderhalf jaar in mee en mijn strekking is niet om nu opeens te gaan liggen huilen. Maar wellicht wel om aan te kaarten, al dan niet of het contractueel klopt. Maar dat lijkt dus wel het geval te zijn?
Het contract lijkt inderdaad waterdicht te zijn maar er lijkt niet gestuurd te worden op de bepaling Op jaarbasis zal er gestreefd worden naar een gemiddelde van 40 uur in de week.

We snappen allemaal in ons werk dat werk af moet en dat daar links of rechts tijd of mensen voor nodig kan zijn. Maar het kan niet zo zijn dat dit dus structureel wordt "misbruikt" om maar een x aantal structurele overuren te moeten draaien zonder dat er door de uiteindelijk verantwoordelijke ook op dit gemiddelde van 40 uur wordt gestuurd. Andersom: elke week werk je 8 uur teveel (gemiddeld) en als dat niet in geld wordt gecompenseerd, kom ik op de volgende berekening:

- 25 vakantiedagen per 1 januari
- 8 uren (even tegen 100% verrekenen) per week aan tijd voor tijd opbouwen
- begin oktober dus vrij nemen tot 1 januari met behoud van volledig loon

Grote gok: als je dit plan voorlegt aan je baas voor het jaar 2019, dus dat je maar 9 maanden werkt en 3 maanden niet komt opdagen (en terecht dus), dan wordt dat ongetwijfeld niet geaccepteerd. Maar je hebt er wel "recht" op.

Ik had allang het gesprek aangegaan: of er komt 20% meer loon bij (want dat is ook weer goed voor je pensioen, transitie-vergoeding, etc) of er komt een aftekenlijst dat je na Y overuren de rest van het jaar letterlijk nog maar 40 uur werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:27
Je werk je overuren niet gratis, het zit in je salaris meegenomen. Dat je het wellicht (door verkeerde verwachting) niet goed uit hebt onderhandeld is iets anders.
MAX3400 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:20:
Ik had allang het gesprek aangegaan: of er komt 20% meer loon bij (want dat is ook weer goed voor je pensioen, transitie-vergoeding, etc) of er komt een aftekenlijst dat je na Y overuren de rest van het jaar letterlijk nog maar 40 uur werkt.
Wie zegt dat hij die 20% niet al gehad heeft bij het aangaan van de overeenkomst?

[ Voor 42% gewijzigd door Superkanjo op 29-08-2018 19:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Superkanjo schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:28:
[...]

Wie zegt dat hij die 20% niet al gehad heeft bij het aangaan van de overeenkomst?
Ongetwijfeld maar er wordt niet gemiddeld 40 uur per week gewerkt. Dus er is een aanzienlijk verschil tussen salaris, contractbepaling en actuele situatie, namelijk 20% (8 overuren op een bepaling van 40 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Laatst online: 13:27
MAX3400 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:33:
[...]

Ongetwijfeld maar er wordt niet gemiddeld 40 uur per week gewerkt. Dus er is een aanzienlijk verschil tussen salaris, contractbepaling en actuele situatie, namelijk 20% (8 overuren op een bepaling van 40 uur).
Er is nergens een gemiddelde van 40 uur beloofd, ja ik snap dat TS wellicht die verwachting had maar het staat niet zwart op wit. Uiteraard moet TS de dialoog aangaan, maar om te zeggen dat hij ergens recht op heeft, nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
xinix03 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:11:
[...]

Ja maar...

Hoezo gratis. TS wil niet zeggen wat hij ervoor betaald krijgt, dus hoezo gratis?
Stel: zijn collega krijgt met GEEN all-in contract 10 euro, en TS met zijn contract all-in misschien wel 100 euro.
Daar heb je gelijk in maar volgens mij is dit niet bepaald marktconform. Maar dat was de vraagstelling ook niet.
Wim-Bart schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:01:
Vind de zin "naar ratio" wel leuk. Dus daar staat gewoon dat bij meer uren dan de 40 er ook meer vakantie is als je over het maximaal aantal uren uit komt van (52*40 uur)-25 dagen.

Echter heb je ook nog de wettelijke limiet van het aantal uren, dus als je 5 weken vrij neemt (25 dagen) en je werkt daarbij 47 weken 50 uur per week, dan komt het UWV bij je baas heel veel geld ophalen.

En tijd voor tijd vloeit uit het feit dat de werkgever streeft naar een 40 uurs werkweek. Daar hoeft niks voor vermeld te staan.
Croga schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:14:
[...]

Waar zie jij dat staan?

Er staat 25 dagen bij een volle werkweek. Er staat nergens 25 dagen voor 40 uur.... Een volle werkweek is voor TS meer dan 40 uur dus krijgt hij gewoon 25 vakantiedagen.
Nee, dat staat er toch? Ik heb recht op vakantie naar rato van het gewerkte aantal uren. Hierbij gelden 25 dagen bij een volledige werkweek, waarbij eerder is gedefinieerd dat een volledige werkweek gemiddeld 40 uur bedraagt. Dat vraag ik mij dus ook af. Dan nog hebben we het over peanuts, het zal een dag of 3 extra zijn dan.
Sethro schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:11:
Wat ik in ieder geval signaleer is een mismatch tussen de bedrijfscultuur en jouw karaktereigenschappen.

Dit soort contracten richten zich op mensen die niet teveel op de klok kijken, doen wat ervoor nodig is (hopelijk ook omdat ze leuk / interessant vinden) en een stuk verantwoordelijkheid nemen.

Daarbij zou je mogen verwachten dat de huidige beloning en/of groei potentie dit ook ondersteunt want het is geen eenrichtingsverkeer. Is het dat wel dan direct wegwezen.
Het zal inderdaad het laatste zijn. Ik heb geen probleem om te knallen, maar wel als het een doel heeft, je passies en ambities daarbij gebruikt worden, en bedrijf en werknemer hierdoor excelleren. Maar dat is niet het geval, nee.

Maar goed, dat was ook de vraagstelling niet, het ging mij puur of het contractueel klopt. Ik ben vrij om te gaan en staan waar ik wil, daar ben ik mij van bewust.
MAX3400 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:20:
[...]

Het contract lijkt inderdaad waterdicht te zijn maar er lijkt niet gestuurd te worden op de bepaling Op jaarbasis zal er gestreefd worden naar een gemiddelde van 40 uur in de week.

We snappen allemaal in ons werk dat werk af moet en dat daar links of rechts tijd of mensen voor nodig kan zijn. Maar het kan niet zo zijn dat dit dus structureel wordt "misbruikt" om maar een x aantal structurele overuren te moeten draaien zonder dat er door de uiteindelijk verantwoordelijke ook op dit gemiddelde van 40 uur wordt gestuurd. Andersom: elke week werk je 8 uur teveel (gemiddeld) en als dat niet in geld wordt gecompenseerd, kom ik op de volgende berekening:

- 25 vakantiedagen per 1 januari
- 8 uren (even tegen 100% verrekenen) per week aan tijd voor tijd opbouwen
- begin oktober dus vrij nemen tot 1 januari met behoud van volledig loon

Grote gok: als je dit plan voorlegt aan je baas voor het jaar 2019, dus dat je maar 9 maanden werkt en 3 maanden niet komt opdagen (en terecht dus), dan wordt dat ongetwijfeld niet geaccepteerd. Maar je hebt er wel "recht" op.

Ja... nee, dat zit er niet in, maar daar komt het inderdaad op neer.

Maar mijn vraag is dan in ieder geval beantwoord, dank.

Members only:
Superkanjo schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:28:
[...]

Je werk je overuren niet gratis, het zit in je salaris meegenomen. Dat je het wellicht (door verkeerde verwachting) niet goed uit hebt onderhandeld is iets anders.
Dat is wellicht de beste vertaling van de casus, alhoewel, gemiddeld 40 =\= 48 uur, maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
FlowSnake schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:30:
De arbeidsduur per week bedraagt gemiddeld 40 uur.

Er zal worden gewerkt met een flexibele werkweek. Op jaarbasis zal er gestreefd worden naar een gemiddelde van 40 uur in de week.
Superkanjo schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:35:
[...]

Er is nergens een gemiddelde van 40 uur beloofd, ja ik snap dat TS wellicht die verwachting had maar het staat niet zwart op wit. Uiteraard moet TS de dialoog aangaan, maar om te zeggen dat hij ergens recht op heeft, nee.
En daarbij verbaal dat het eerder 41 uur zal zijn. Dat is toch, mijn inziens, een belofte? Dat dit met pieken en dalen gaat begrijp ik, maar dan zit je toch met een gat à 20%?

[EDIT]
Het citaat in mijn OP is wat er letterlijk in mijn contract staat.

[ Voor 4% gewijzigd door FlowSnake op 29-08-2018 19:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FlowSnake schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:43:
[...]

[...]

En daarbij verbaal dat het eerder 41 uur zal zijn. Dat is toch, mijn inziens, een belofte? Dat dit met pieken en dalen gaat begrijp ik, maar dan zit je toch met een gat à 20%?
Da's lood om oud ijzer; 41 uurtjes of 42 uurtjes is nog te accepteren, zeker als je de week erop in goed overleg even een uurtje eerder naar huis gaat. Maar al structureel 18 maanden elke week 8 uur extra draain? No way dat dat "normaal" is vind ik en daarom was mijn 20% berekening inderdaad om jouw situatie te steunen/onderbouwen op basis van het afgesproken gemiddelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:39
FlowSnake schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:12:
[...]

***members only***

Hoe oud ben je en ik mag hopen dat dat loon netto per maand is :?
Daarnaast, wat is je genoten opleiding :? Klinkt mij in de oren alsof je te weinig verdient :X

Het is ook net hoe je de functie inkleed:
Bij mijn vorige werkgever hadden de projectleiders ook een functieloon. Die zaten ook altijd wel tussen de 40 en 45 uur. Opzich kan dat best, echter was er ook een projectleider die was doorgegroeid vanuit zijn monteursfunctie. Van hem werd verwacht toen hij al aardige tijd projectleider was enkele zaterdagen voor nop kwam werken omdat hij ook erg goed was in het installeren en programmeren van telefooncentrales. Hij is daar mee akkoord gegaan, maar dat vind ik wel misbruik maken van de situatie, dat hoort duidelijk niet (meer) bij zijn functie.

Dat zou je nog wel eens te sprake kunnen brengen als het je opzich wel bevalt, je zegt zelf al dat je functieomschrijving niet matcht met je dagelijkse werkzaamheden.
Dit zou je zelfs als tussenstap kunnen ge(misbruiken):
Functie aan laten passen met salarisverhoging en na de verhoging gaan kijken voor andere job -> Vaak nog een stapje hoger.

[ Voor 46% gewijzigd door ybos op 29-08-2018 21:30 ]

• FlowSnake
ybos schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:25:
[...]

Hoe oud ben je en ik mag hopen dat dat loon netto per maand is :?
Daarnaast, wat is je genoten opleiding :? Klinkt mij in de oren alsof je te weinig verdient :X

Het is ook net hoe je de functie inkleed:
Bij mijn vorige werkgever hadden de projectleiders ook een functieloon. Die zaten ook altijd wel tussen de 40 en 45 uur. Opzich kan dat best, echter was er ook een projectleider die was doorgegroeid vanuit zijn monteursfunctie. Van hem werd verwacht toen hij al aardige tijd projectleider was enkele zaterdagen voor nop kwam werken omdat hij ook erg goed was in het installeren en programmeren van telefooncentrales. Hij is daar mee akkoord gegaan, maar dat vind ik wel misbruik maken van de situatie, dat hoort duidelijk niet (meer) bij zijn functie.

Dat zou je nog wel eens te sprake kunnen brengen als het je opzich wel bevalt, je zegt zelf al dat je functieomschrijving niet matcht met je dagelijkse werkzaamheden.
Dit zou je zelfs als tussenstap kunnen ge(misbruiken):
Functie aan laten passen met salarisverhoging en na de verhoging gaan kijken voor andere job -> Vaak nog een stapje hoger.
29, hbo opleiding genoten, en dat is niet netto. I wish.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
FlowSnake schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 06:05:
[...]

Dat klinkt dan als een gunstig contract voor met name je werkgever.

🌞🍃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

gast schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 06:27:
[...]

Dat klinkt dan als een gunstig contract voor met name je werkgever.
Inderdaad. Een "all-in" salaris begint in mijn beleving toch minimaal met een 4 en het tweede cijfer gaat toch echt zeker boven de 2 moeten zijn. Ze bieden niet voor niets een "all-in" salaris. Dan weet je gewoon op voorhand al dat het om meer dan 40 uur per week gaat en dan reken ik eerder op minimaal 45 dan op 41 of 42.

Maar TS kan misschien beter zijn energie besteden aan het zoeken naar iets anders, dan aan het uitpluizen van zijn contract. Want eerlijk is eerlijk, van dat contract wil je liever af.

(Bovenstaande is natuurlijk gebaseerd op mijn iegen beeld. Ik heb het niet zo op functienamen, want veel bedrijven doen stinkend hun best om het heel wat te laten lijken. Ik heb dan ook geen idee wat de skills van de TS precies zijn. All-in salarissen zijn voor de wat "hogere" functies en dan denk ik zeker niet aan een salaris van 3k bruto voor 48 uur per week en 25 vakantiedagen.)

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:37

OmeJoyo

This is me

[...]

Je bent duidelijk niet tevreden anders had je hier niet over begonnen. Zijn er nog secundaire voorwaarden, bonussen, uitkeringen?

Ik zit met 36 uur en elk overuur wordt betaald of gecompenseerd op 3300 en een jaarlijkse extra uitkering van 8% over het totale bruto loon.Nee ik bedoel niet mijn vakantiegeld, dat ook toevallig 8% is. MBO en 33 jaar al senior technicus. Wel 17 jaar relevante werkervaring en dat zal bij jou niet het geval zijn.

Persoonlijk in jouw situatie zou ik sowieso om me heen gaan kijken, dan kan je zien of het gras elders echt groener is door onderhoud of door de grote hoeveelheid shit die erop ligt ;)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

[...]

all-in functies hier beginnen bij net geen 4k bruto (en gaan tot max 5.6k).

Voor een functie waar je gemiddeld 41 a 42 uur op terecht zou komen is een all-in helemaal niet nodig imho. Misschien gewoon eens een gesprek aangaan en je case duidelijk maken.

Op zijn aanname is 42 gemiddeld afgesproken is nu 48 (scheelt 15%). En daarbij kan je je verwachtingen op tafel leggen. Het verschil in salaris erbij of ondersteuning voor die uren.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Is het probleem niet dat dat TS niet te weinig verdiend maar gewoon teveel werkt? Het teveel aan overuren moet TS gewoon ergens gaan opnemen. Typisch zijn managers met een all in salaris bij ons vrijdagsmiddags nergens meer te bekennen.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:58
Zowel bij mijn huidige werkgever als mijn vorige werkgever staat dit netjes beschreven in een clausule hoor. Volgens mij redelijk gebruikelijk bij technische bedrijven.

there's no tweak without the tweaker

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:56
Geen enkel bedrijf zal een bepaling opnemen over structurele overuren boven de 40u in het contract.
Bij mijn vorige werkgever stond het simpelweg in het personeelshandboek waarnaar verwezen werd in je contract.

Daar stond iets in de trant van dat kantoorpersoneel geen overuren mocht schrijven.

Ik blijf het absurd vinden dat ik daar ooit ingetrapt ben, niet goed gelezen. Overkomt me geen tweede keer :)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:13
In België kan je wettelijk niet meer dan 40 uren in een arbeidscontract zetten.
Nu ben ik principieel wel tegen het boekhouden van uren, maar daar staat dan wel iets tegenover.

Als leidinggevende krijg je dan een statuut van kaderpersoneel, en dan meestal ook nog een bonus er bij die makkelijk een paar maandlonen kan bedragen. Dan ga je niet zeveren over een paar uur per week, en ook niet als je die promotie wil maken.
Maar een administratief bediende doet gewoon haar uren, en als die haar werk niet af krijgt, dan blijft het liggen en moet je als 'baas' iets doen. (werk schuiven, extra personeel zoeken, ....)

En als je in zo'n kaderstatuut zit, dan hoef je ook geen toelating te vragen om eens om 15h weg te gaan om naar de tandarts te gaan of een afspraak bij een notaris of zo. Dan regel je je eigen werk en werktijd.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• FlowSnake
mashell schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:46:
Is het probleem niet dat dat TS niet te weinig verdiend maar gewoon teveel werkt? Het teveel aan overuren moet TS gewoon ergens gaan opnemen. Typisch zijn managers met een all in salaris bij ons vrijdagsmiddags nergens meer te bekennen.
Hoewel die ruimte er af en toe wel is, maar waarop wij dan alweer andere zaken oppakken die er blijven liggen.
OmeJoyo schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:27:
[...]

Je bent duidelijk niet tevreden anders had je hier niet over begonnen. Zijn er nog secundaire voorwaarden, bonussen, uitkeringen?

Ik zit met 36 uur en elk overuur wordt betaald of gecompenseerd op 3300 en een jaarlijkse extra uitkering van 8% over het totale bruto loon.Nee ik bedoel niet mijn vakantiegeld, dat ook toevallig 8% is. MBO en 33 jaar al senior technicus. Wel 17 jaar relevante werkervaring en dat zal bij jou niet het geval zijn.

Persoonlijk in jouw situatie zou ik sowieso om me heen gaan kijken, dan kan je zien of het gras elders echt groener is door onderhoud of door de grote hoeveelheid shit die erop ligt ;)
Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn verwaarloosbaar. Reiskostenvergoeding, en ik heb afgelopen jaar een bonus (geen vast opgenomen bonus!) van enkele honderden Euro's gezien, maar dat voelt eerder als een sigaar uit eigen doos.

Ik heb inderdaad geen 17 jaar werkervaring hehe.
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 07:55:
[...]

Inderdaad. Een "all-in" salaris begint in mijn beleving toch minimaal met een 4 en het tweede cijfer gaat toch echt zeker boven de 2 moeten zijn. Ze bieden niet voor niets een "all-in" salaris. Dan weet je gewoon op voorhand al dat het om meer dan 40 uur per week gaat en dan reken ik eerder op minimaal 45 dan op 41 of 42.

Maar TS kan misschien beter zijn energie besteden aan het zoeken naar iets anders, dan aan het uitpluizen van zijn contract. Want eerlijk is eerlijk, van dat contract wil je liever af.

(Bovenstaande is natuurlijk gebaseerd op mijn iegen beeld. Ik heb het niet zo op functienamen, want veel bedrijven doen stinkend hun best om het heel wat te laten lijken. Ik heb dan ook geen idee wat de skills van de TS precies zijn. All-in salarissen zijn voor de wat "hogere" functies en dan denk ik zeker niet aan een salaris van 3k bruto voor 48 uur per week en 25 vakantiedagen.)
Ja, de consensus is wel duidelijk. Waterdicht contract, alhoewel er bij menigeen wel een clausule is opgenomen. Het zal de mate van professionalisering in het bedrijf ook wel zijn.

Ik heb mijn conclusies getrokken, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
FlowSnake schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:58:
[...]

Het is een functie op bedrijfsbureau/teamleider. Elders is niets beschreven omtrent een all-in contract, behalve op mijn urenbalans waarin bovenin vermeld staat 'all-in contract'. Alle extra gewerkte uren staan er wel op vermeld.

Mij lijkt het niet dat je je verantwoordelijkheden naast je neer kan leggen als je de 40 uur hebt bereikt.

[...]

Dat ziet gij goed :+
Aan je laatste zin in deze post denk ik dat je ergens in het zuiden van het 'Tweakers-gebied' woont, maar mocht je toevallig toch stiekem ergens meer in het Noorden wonen (denk aan Friesland) dan weet ik nog wel een plek waar ze op zoek zijn naar een teamleider. Grote organisatie met CAO en elke minuut die je langer werkt kan je laten uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
FlowSnake schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:04:
Ik heb mijn conclusies getrokken, dank!
Heb je ook al eens met de baas gesproken?
Op jaarbasis zal er gestreefd worden naar een gemiddelde van 40 uur in de week.

[ Voor 18% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-09-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:07:
[...]

Heb je ook al eens met de baas gesproken?

[...]
'Hoort erbij'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat *niet* streven naar een gemiddelde van 40, terwijl dat expliciet in het contract staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
Yep, hoort bij de branche/functie/overhead. En het werk ligt er. Als ik op mijn strepen zou staan, zijn het mijn directe collega's die eronder lijden. En zo wordt het denk ik in staat gehouden middels een geforceerde cultuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:39
FlowSnake schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:07:
Yep, hoort bij de branche/functie/overhead. En het werk ligt er. Als ik op mijn strepen zou staan, zijn het mijn directe collega's die eronder lijden. En zo wordt het denk ik in staat gehouden middels een geforceerde cultuur.
Snel afzwaaien daar. Dat je collega's het nog drukker krijgen is heel vervelend voor hen, maar je moet eerst aan jezelf denken.
Wegwezen daar, zouden meer collega's van je moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
ybos schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 18:10:
[...]

Snel afzwaaien daar. Dat je collega's het nog drukker krijgen is heel vervelend voor hen, maar je moet eerst aan jezelf denken.
Wegwezen daar, zouden meer collega's van je moeten doen.
I am busy ;)

Nee, vind het mooi geweest. De waardering lijkt niet 'automatisch' te komen, een red flag en een lessons learned voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Laatst online: 12:32
Tommie12 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:06:
In België kan je wettelijk niet meer dan 40 uren in een arbeidscontract zetten.
Kan dus wel degelijk, ik kan/mag 7 dagen werken aan 8u per dag. En bij incidenten kan ik sowieso nog voor 2 uur per dag worden opgevorderd. Die 2 overuren worden wel gecompenseerd.
En men meet het gemiddelde uit over x aantal weken, zodat ik gemiddeld per week op 40 uur uitkom. Normaal gezien ben ik na 7 dagen werken, 4 dagen thuis.
Mijn job is wel geregeld via statuut en niet via een arbeidsovereenkomst (dus is de arbeidswet niet van toepassing maar een wet van uit 1926, aangepast door een KB uit 2013)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 23:54
FlowSnake schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:25:
[...]

I am busy ;)

Nee, vind het mooi geweest. De waardering lijkt niet 'automatisch' te komen, een red flag en een lessons learned voor mij.
En gewoon vrijdag met de lunch weggaan onder het mom van: "Ik heb nog meer te doen/iets van sport/privé/uit eten?" Je hebt toch zat uren opgebouwd.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Op jaarbasis zal er gestreefd worden naar een gemiddelde van 40 uur in de week.

Werknemer ontvangt een bruto salaris van €x per maand.
De term 'streven' impliceert al dat het mogelijk niet lukt en het gemiddelde boven (of onder) de 40 uitkomt. Aangezien er vervolgens een vast bedrag per maand wordt genoemd, lees ik dit als: je krijgt altijd x euro, ongeacht hoeveel uur je werkt.
De werknemer heeft met behoud van salaris per kalenderjaar recht op vakantie conform de in het bedrijf geldende regels, naar rato van het aantal gewerkte uren. Uitgangspunt hierbij is een aantal van 25 vakantiedagen op jaarbasis bij een volledige werkweek'.
Hier lees ik inderdaad ook: meer werken = meer vakantiedagen.
Pagina: 1