Vraag

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 11:53
heel af en toe download ik een torrent (alleen legale content uiteraard) Ik heb geen laptop waar dit op kan. Is opzich ook niet echt nodig. Ik mis niet perse een laptop.

Maar zoek een device waarop je torrents kan downloaden. Android lijkt mij toepasselijk. Gebruik als telefoon iOS.

Mijn budget is 200e. Liefst minder. Belangrijk zijn opslag en processor? Zie in de Google store dat utorrent werkt met Android 4.0 dus de moet wel goedkomen met de Android support. Ook smartview (Samsung app volgens mij) is belangrijk omdat ik hiermee heel makkelijk kan streamen naar Mn Samsung smarttv. Scherm is niet belangrijk want ik ga de content niet op dit device bekijken.

Heeft er iemand tips? Ik kom zelf bij de Samsung j3 2017 uit. Goede processor en relatief nieuw (135e). Of de tablet tab a uit 2016 voor 199e. Groot HD scherm dus wel mooi meegenomen.

Zie ik nog dingen over het hoofd? Device wordt dus echt vooral gebruikt voor een Torrentje af en toe.
Heb ook naar een synology gekeken maar dan wordt het budget wel verdubbeld.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Alle reacties

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11 11:45
Is een seedbox niet interessanter?

En anders iets tweedehands. Liever een top model van een paar jaar geleden dan een low end van nu.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kan dit niet op ios? Anders zou ik er niks extra's voor aanschaffen.

Wil je wel iets speciaal ervoor aanschaffen zou ik ook eens kijken voor een netbook of zo'n mini pc die je direct in de hdmi poort van je tv kunt stoppen. Mini pc lukt sowieso, netbook heb je al vanaf zo'n 170e, maar zou proberen iets met minimaal 64gb opslag te nemen als je Windows wilt draaien ivm updates. 32 is erg krap.
Raspberry pi is ook een leuke optie als je daar een beetje mee overweg kan. Ben je voor een paar tientjes klaar. Kun je evt ook direct op een tv aansluiten, of via netwerk streamen/delen.

Ook zijn er mini pctjes die Android draaien, mocht je daar beter mee overweg kunnen.
Doorgaans een stuk sneller dan een telefoon voor hetzelfde geld.

Of zoals hieronder (why didn't I think of that) een goedkope NAS.

Toch tablet of telefoon? Bedenk je dan waar je 'm verder nog voor wilt gebruiken. Als je toch al een andere telefoon hebt zou ik eerder een tablet nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door defusion op 30-08-2018 08:48 . Reden: NAS is ook een goed idee. ]

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-11 18:03
Of je koopt een NAS; bijvoorbeeld zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1WD Green WD10EZRX€ 35,-€ 35,-
1Synology DiskStation DS115j€ 87,-€ 87,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 122,-

Kan je meteen ook nog een heleboel andere leuke & nuttige dingen mee doen.

[ Voor 3% gewijzigd door upje op 29-08-2018 19:33 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, dat grofweg bijna 100% van alle mobiele torrentclients over het algemeen geen connectie legt met "vaste torrentclients".

Ik zou je adviseren om eens een Android-device van een vriend of collega te lenen, dan via de App store een random client te installeren en eens een middagje te testen hoe goed het gaat. Daarna weet je of een device van een paar honderd Euro nuttig is of dat je, pak 'm beet, 3 dagen online moet blijven om een netboot.iso van Debian binnen te halen (groot ongeveer 300MB aan data).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Flipm0de
Op iOS kan dit helaas niet. Ik heb moeten googelen wat een seedbox is maar dat klinkt wel makkelijk!

Wist niet dat er ook synologys zijn die relatief goedkoop zijn! Onderzoeken waard!

Op Android draait een torrentje prima. Pakt de volle snelheid van Mn internet dus okay.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Flipm0de schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:57:
Op iOS kan dit helaas niet. Ik heb moeten googelen wat een seedbox is maar dat klinkt wel makkelijk!

Wist niet dat er ook synologys zijn die relatief goedkoop zijn! Onderzoeken waard!

Op Android draait een torrentje prima. Pakt de volle snelheid van Mn internet dus okay.
Welke smartphone heb je gekocht?

• Flipm0de
Ludwig005 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:03:
[...]

Welke smartphone heb je gekocht?
ik had een samsung s8, daar werkte het prima. Vandaar dat ik aan een cheape android denk. Maar heb de s8 niet meer dus daarom op zoek. Heb dus nog niets!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Flipm0de ik zou inderdaad geen halfbakken oplossing als een telefoon of tablet voor zoiets gebruiken. Je kan beter inversteren in een NAS, of als je van Tweaken houdt is een Raspberry Pi 3 + SD + HDD ook nog een oplossing. Al zit je met die combinatie ook al gauw aan het bedrag van de hier gelinkte NAS.

Wanneer je het op een NAS / Raspberry draait kan je die ook vanuit je iOS apparaat via de browser benaderen. Je torrent client is dan bijv. te bereiken op http://IP-van-nas/torrenclient. Dat zal op een Android toestel toch een stuk minder lekker werken.

• Ludwig005

Ludwig005

Flipm0de schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:21:
[...]

ik had een samsung s8, daar werkte het prima. Vandaar dat ik aan een cheape android denk. Maar heb de s8 niet meer dus daarom op zoek. Heb dus nog niets!
Waarom heb je de s8 niet meer? Ik zou eerder investeren in een echte pc voor torrents 16GB gaat niet voldoen.

• Flipm0de
Ludwig005 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:56:
[...]

Waarom heb je de s8 niet meer? Ik zou eerder investeren in een echte pc voor torrents 16GB gaat niet voldoen.
Omdat ik Samsungs, voor dagelijks gebruik, eigenlijk niet zo fijn vind werken. Voor heel af en toe een torrentje is het prima.

Ik ga mij verdiepen in een nas. De ds118 komt uit de nas selector op synology eruit. Kijken of zoiets werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Flipm0de op 30-08-2018 11:59 ]

• Ludwig005

Ludwig005

Flipm0de schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:57:
[...]

Omdat ik Samsungs, voor dagelijks gebruik, eigenlijk niet zo fijn vind werken. Voor heel af en toe een torrentje is het prima.
Voor 200 euro ga je geen telefoon vinden die evenveel power heeft.

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-11 16:02
Ludwig005 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:59:
[...]

Voor 200 euro ga je geen telefoon vinden die evenveel power heeft.
Hij zoekt ook geen nieuwe telefoon, hij zoekt een oplossing voor zijn probleem. TS vermoedde dat een telefoon deze oplossing was, maar een NAS of rpi is een betere oplossing.

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:39:
[...]

Ja, dat grofweg bijna 100% van alle mobiele torrentclients over het algemeen geen connectie legt met "vaste torrentclients".

Ik zou je adviseren om eens een Android-device van een vriend of collega te lenen, dan via de App store een random client te installeren en eens een middagje te testen hoe goed het gaat. Daarna weet je of een device van een paar honderd Euro nuttig is of dat je, pak 'm beet, 3 dagen online moet blijven om een netboot.iso van Debian binnen te halen (groot ongeveer 300MB aan data).
uTorrent android client doet gewoon volle snelheid hoor.

• Ludwig005

Ludwig005

V&A aangeboden: D-Link DNS-323
goed en goedkoop voor TS je moet wel nog de harde schijven erin steken.
Pagina: 1