WhatsApp met nieuw nummer oude telefoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:37
Mijn vraag
Ik heb een oude iPhone en wil daar WhatsApp op installeren. Nu vraagt WhatsApp om het telefoonnummer dat als laatste gebruikt is op deze telefoon. Daarna kan ik de account omzetten naar een nieuw nummer.
Dat oude nummer heb ik niet meer en weet ik ook niet meer. Weet iemand een andere manier om Whatsapp te installeren?

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Mvg, Eric

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:34

EnnaN

Toys in the attic

Als je je oude nummer niet meer weet kan je misschien je whatsapp contacten vragen wat het is, die hebben die gesprekken nog wel, en jou als contact dus ook. Dat is nog geen nieuwe nummer, omdat dat niet gelukt is.

Er van uitgaande dat het je eigen oude nummer is.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 16:57
Als je het oude nummer niet meer weet dan schijnt dit nummer nooit van jou geweest te zijn en heb je dus niets te zoeken in die whatsapp account.

Je zult met het nieuwe nummer een nieuwe account moeten aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:26

MsG

Forumzwerver

Is de data op de iPhone nog van belang? Als je de telefoon eerst volledig wist doet en instelt als nieuwe telefoon doet WhatsApp wellicht minder moeilijk?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@edegroot1973 aangezien dit om een iPhone gaat, schopje van OSP naar IOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als WhatsApp daar om vraagt dan bedoel je herverificatie?
Die hoef je niet uit te voeren, je kan WhatsApp opnieuw installeren en dan is ie "schoon".

Dan ben je wel de gesprekken en groepen kwijt die op het oude nummer stonden en begin je gewoon met een nieuw account met het nieuwe nummer (of die herstelt ie uit backup als je dat nummer al op een andere iPhone gebruikt die WhatsApp naar iCloud-backupt), maar als ie al zo oud is dat je het nummer niet meer wet WhatsApp herverificatie wilt uitvoeren dan zullen die denk ik niet zo belangrijk zijn en zal je wss sowieso al uit alle groepen getrapt zijn omdat je account dan simpelweg reeds verwijderd is. (Dat gebeurt na tenminste 31 dagen niet ingelogd te zijn geweest.)

[ Voor 16% gewijzigd door WhatsappHack op 29-08-2018 17:48 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edegroot1973
Alle bedankt voor de snelle reacties.
Even om de situatie te verduidelijken. Het gaat hier om een oude iPhone 4 die ik nog in de la had liggen. Deze wil ik nu geschikt maken voor mijn zoontje aangezien hij een behoorlijk stuk naar school gaat fietsen. Daarom komt er een simkaart met nieuw nummer in. Ik wil dus inderdaad een nieuwe account aanmaken, maar dat lukt niet vanwege oude instellingen. Hij hoeft zeker niet toegang te hebben tot mijn oude account.Op de telefoon staan mijn oude instellingen. Waarschijnlijk lukt het daarom niet. Ik zal de telefoon dan ook gaan installeren als nieuwe iPhone. Ik zal laten weten of het gelukt is.

Nogmaals dank!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-06 15:54
Maar kan je niet bij de app Whats en dan account en dan instellingen en dan wijzig nummer en dan dus je zoontjes nummer invoeren?
Of lukt dat niet?

[ Voor 15% gewijzigd door Roos79 op 30-08-2018 09:50 ]

• edegroot1973
Roos79 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:49:
Maar kan je niet bij de app Whats en dan account en dan instellingen en dan wijzig nummer en dan dus je zoontjes nummer invoeren?
Of lukt dat niet?
Nee, WhatsApp vraagt dan om eerst te verifiëren met het oude nummer en dat heb ik niet meer.
Ook de iPhone helemaal wissen en als nieuwe iPhone instellen heeft helaas nog geen oplossing geleverd. Ik ga denk ik maar eens contact opnemen met WhatsApp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:05
Nog nooit gehad op m’n iPhone. WhatsApp verwijderen en weer installeren zorgt voor een nieuwe verificatie. Tenzij je een reservekopie terug zet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik snap ook niet helemaal wat er mis zou gaan... Nog nooit meegemaakt dat ie het oude nummer eist. (Ja nogmaals: tenzij je een reservekopie hebt teruggezet vanuit iTunes of iCloud...)

Als je WhatsApp helemaal verwijdert (indrukken tot ie gaat "bibberen" en dan op de X drukken), dan opnieuw vanuit de App Store installeert: dan zal het gewoon een verse installatie zijn.
Dan vraagt ie om het nummer en tik je gewoon het nummer in van de simkaart die er in zit en voila...
Bij welke stap gaat het bij jou precies mis @edegroot1973?
En wat verschijnt er eigenlijk precies op je scherm, heb je een screenshot? Ben nu wel benieuwd wat ie precies vraagt en met welke opmerking(en) erbij. o0

Er is één ding dat ik me misschien kan bedenken waardoor WhatsApp zich anders gaat gedragen, en dat is als je de iPhone niet geüpdatet hebt naar iOS 7 of hoger; dus dat je iPhone 4 nog op iOS 6 draait bijvoorbeeld. Welke iOS versie staat er op? WhatsApp heeft minimaal iOS 7 nodig... Lager dan dat en het zou best kunnen dat WhatsApp een andere modus ingaat met zwaar gelimiteerde functionaliteit; je zal het dan sowieso niet volwaardig kunnen gaan gebruiken, en dat zou verklaren waarom ie misschien vraagt om in te loggen met een bestaand account (eg: voor backup doeleinden) maar het niet toestaat om een nieuw account aan te maken omdat de telefoon simpelweg niet over de libraries beschikt waar WhatsApp tegenwoordig voor bepaalde functies (vnl beveiliging) op leunt.

[ Voor 27% gewijzigd door WhatsappHack op 31-08-2018 02:12 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
Van WhatsApp Support heb ik het volgende antwoord gekregen:

Hi,

Thanks for your message.

For iPhone iOS 7.1.2 and older, you can no longer create new accounts, nor reverify existing accounts. Please note that iOS 6 and older are no longer supported.

Ik vrees dus dat we een andere telefoon moeten gaan gebruiken hiervoor.

Bedankt voor het meedenken allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ah dan hebben ze de ondersteuning pas helaas weer iets verhoogd. Op een 4S zou het wel kunnen werken, die koop je al voor €50 ofzo. Maar een (eventueel lichtjes beschadigde) 5S goedkoop oppikken en dan voor €29 een nieuwe accu laten zetten zou ook een mooie optie zijn en die draait gewoon iOS 12. Ben je wss voor zo’n €100 klaar en kan ie zeker nog ff mee.

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 03-09-2018 19:37 ]

Pagina: 1