Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voor mijn stage moet ik PFSense kunnen utiliseren, kent iemand toevallig een goede website die PFSense opdrachten voor mij heeft zodat ik mijn vaardigheden uit kan proberen en/of kent iemand nog een goede Youtube kanaal voor mij waar ik een PFSense tutorial kan volgen (met uitzondering van Mark Furneaux, 1 uur per video wordt mij een beetje teveel tenzij hij het echt heel goed uitlegt)?

Mvg,
Nil

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• medal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:45
Denk eerst eens na over wat je doel precies is bij het installaren en configureren van pfsense... Alleen dan kan je gericht naar antwoorden zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Moet het per se een youtube kanaal zijn? Ik zou vooral een site proberen, dan moet je zelf altijd net wat meer uitvogelen en leer je dus imo ook meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een stage geeft je toch een (redelijk omschreven) opdracht zoals "routeer poort 469 WAN naar intern VLAN 30 voor 2 specifieke clients op dat VLAN"?

pfSense is nogal groot, uitgebreid en uitbreidbaar. Zonder netwerk-achtergrond/kennis, kan je 20 uur naar YT kijken en geen steek wijzer worden.

Zoals @medal aangeeft: gericht zoeken naar een vraagstelling, levert sneller resultaat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:40
Ik heb PFSense geleerde door thuis een oude bak met PFSense neer te zetten inclusief twee netwerkkaarten en dan maar lekker dingen proberen voor elkaar te krijgen. Vooral het captive portal gedeelte icm wifi AC points is erg sterk en leerzaam. Zo kan je veel mogelijkheden gebruiken omdat je met je devices snel kan switchen van wifi netwerk.

Super OS