Momenteel heb ik een tekort aan IP-adressen. Dit betekend dat we het maximum apparaten (voor de DHCP pool) bereikt hebben, en de nieuwe apparaten problemen gaan ondervinden met het internet.
Mijn vraag
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik meer IP-adressen tot mijn beschikking krijg?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Cisco ASA 5506. Deze gebruiken wij als router, en als VPN.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de DHCP pool al een aantal keer verhoogd, maar op dit moment kan ik gewoon niet hoger i.v.m. statische IP-adressen die onder het startpunt van de DHCP pool bevinden.
Ik heb al een aantal dingen gevonden, zoals v-lans etc. Maar zelf zoek ik eigenlijk een net iets andere oplossing.
Eigenlijk wil ik proberen verschillende sub-netwerken te maken.
Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld het volgende:
Afdeling 1: 192.168.1.*
Afdeling 2: 192.168.2.*
etc.
Is dit alleen te realiseren met verschillende v-lans? Of is er toevallig iemand die ook een Cisco ASA 5506 heeft en weet of mijn bovenstaande idee mogelijk is?
En is er iemand die hier toevallig een andere oplossing voor heeft? Aangezien ik niet beschik over genoeg kennis van v-lans.
Mijn vraag
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik meer IP-adressen tot mijn beschikking krijg?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Cisco ASA 5506. Deze gebruiken wij als router, en als VPN.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de DHCP pool al een aantal keer verhoogd, maar op dit moment kan ik gewoon niet hoger i.v.m. statische IP-adressen die onder het startpunt van de DHCP pool bevinden.
Ik heb al een aantal dingen gevonden, zoals v-lans etc. Maar zelf zoek ik eigenlijk een net iets andere oplossing.
Eigenlijk wil ik proberen verschillende sub-netwerken te maken.
Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld het volgende:
Afdeling 1: 192.168.1.*
Afdeling 2: 192.168.2.*
etc.
Is dit alleen te realiseren met verschillende v-lans? Of is er toevallig iemand die ook een Cisco ASA 5506 heeft en weet of mijn bovenstaande idee mogelijk is?
En is er iemand die hier toevallig een andere oplossing voor heeft? Aangezien ik niet beschik over genoeg kennis van v-lans.