Onderzoeker vindt rce-lek op site van php-repository Packagi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
nieuws: Onderzoeker vindt rce-lek op site van php-repository Packagist

@Verwijderd
In de patch die je linkt zie ik alleen dat er escapes toegevoegd worden, niet vervangen. Het lijkt mij dan ook dat er voorheen niet escaped werd en nu wel.
Daarbij was het zo dat de vervolgens op de server uitgevoerde commando's p4 en svn, respectievelijk voor Perforce en Subversion, een verkeerde escape gebruikten voor de url. Daardoor werd het commando uitgevoerd.
Dat lijkt me dan ook onjuist, ik zie namelijk in de patch niet terug dat een escape vervangen is, alleen dat er nieuwe escapes toegevoegd zijn.

Of mis ik ergens iets?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Beste antwoord (via JDVB op 29-08-2018 16:58)

• duqu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 20:23
De onderzoeker heeft het over 'improperly escaping', vandaar. Ik zal een betere omschrijving kiezen, thanks!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• duqu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 20:23
De onderzoeker heeft het over 'improperly escaping', vandaar. Ik zal een betere omschrijving kiezen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 09:34

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
duqu schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:56:
Niet escapen val ook onder 'improperly escaping' ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan