Momenteel in het bezit van een Acer Aspire E1 uit 2013 met i5-4200U - AMD Radeon 8670M 1GB en 8GB DDR3 ram. Helaas is dit beestje niet meer in staat de programma's te draaien die ik graag gebruik.
Wat ga je met je laptop doen?
Met de nieuwe laptop wil ik graag Zwift 'spelen' (online fietsprogramma), en daarvoor is een goede videokaart uiteraard wel gewenst. Wat dat betreft wil ik ook futureproof zijn, om over 2,5 jaar niet met hetzelfde probleem te zitten.
Verder de normale huis, tuin en keukendingen die je met een laptop doet, dus een extreem carnavalesk uiterlijk is uit den boze. Liefst lekker strak.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Surfen, mailen, wat foto's bewerken, Netflixen (mooi geluid is dan wel fijn) USB-c aansluiting wil ik er ook bij.
Voor Zwift was ik van plan met HDMI verbinding te maken met de TV
Wat is je budget?
€ 1.000,- (of iets in die buurt)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker, maar niet dagelijks. Op vakantie zal de laptop wel meegaan, maar voor werk heb ik al een laptop van de zaak
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Na wat onderzoekwerk heb ik een aantal laptops op een shortlist:
Lenovo Ideapad 330 15ICH
HP Pavilion Gaming 15-cx0830nd
DELL G5 15
De voorkeur gaat in eerste instantie uit naar de Lenovo, uiterlijk en prijs lijken me goed. Ongetwijfeld zitten er enkele addertjes onder het gras, maar wie weet is dat met mijn beoogd doel niet zo erg?
Ik wil me graag behoeden voor 'overkill' aan specs, en daarom een weloverwogen keuze maken.
Heb ik een i7 nodig, met een GTX 1050, of volstaat iets minder ook?
Wellicht zie ik een paar dingen over het hoofd, dus alle advies is welkom!
Bedankt alvast.
Wat ga je met je laptop doen?
Met de nieuwe laptop wil ik graag Zwift 'spelen' (online fietsprogramma), en daarvoor is een goede videokaart uiteraard wel gewenst. Wat dat betreft wil ik ook futureproof zijn, om over 2,5 jaar niet met hetzelfde probleem te zitten.
Verder de normale huis, tuin en keukendingen die je met een laptop doet, dus een extreem carnavalesk uiterlijk is uit den boze. Liefst lekker strak.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Surfen, mailen, wat foto's bewerken, Netflixen (mooi geluid is dan wel fijn) USB-c aansluiting wil ik er ook bij.
Voor Zwift was ik van plan met HDMI verbinding te maken met de TV
Wat is je budget?
€ 1.000,- (of iets in die buurt)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker, maar niet dagelijks. Op vakantie zal de laptop wel meegaan, maar voor werk heb ik al een laptop van de zaak
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Na wat onderzoekwerk heb ik een aantal laptops op een shortlist:
Lenovo Ideapad 330 15ICH
HP Pavilion Gaming 15-cx0830nd
DELL G5 15
De voorkeur gaat in eerste instantie uit naar de Lenovo, uiterlijk en prijs lijken me goed. Ongetwijfeld zitten er enkele addertjes onder het gras, maar wie weet is dat met mijn beoogd doel niet zo erg?
Ik wil me graag behoeden voor 'overkill' aan specs, en daarom een weloverwogen keuze maken.
Heb ik een i7 nodig, met een GTX 1050, of volstaat iets minder ook?
Wellicht zie ik een paar dingen over het hoofd, dus alle advies is welkom!
Bedankt alvast.