[Windows] iTunes full backup erg klein

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:10
Ik wil op mijn windows machine met itunes een full backup maken van mijn iphone 7. De iphone is voor 90 gb gevuld maar de backup folder is slechts 7 gb groot??! Dat kan natuurlijk niet. Ik heb diverse keren geprobeerd backup opnieuw te starten, itunes restart, win restart maar geen oplossing.

Hoe krijg ik een full backup?

Ik neem aan dat icloud backup niet voldoende is als mijn telefoon gejat is? Er staat bij dat niet alles gebackupt wordt? ik wil zeker zijn dat ik een backup volledig terug kan zetten op een nieuwe phone?

[ Voor 24% gewijzigd door TweakerVincent op 29-08-2018 14:41 ]

Beste antwoord (via TweakerVincent op 29-08-2018 16:33)

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:02
Het is normaal dat niet alle data geback-upt wordt door iTunes/iCloud. Foto's die al in iCloud worden bewaard, zoals Mijn fotostream en iCloud-fotobibliotheek, worden niet meegenomen in een back-up. Ook content uit de App Store zit niet in een backup, maar wordt automatisch opnieuw gedownload na het herstellen van een backup.

Je kunt hier een lijst vinden van alles wat niet is inbegrepen in een back-up: https://support.apple.com/nl-nl/HT204136

[ Voor 3% gewijzigd door MelvinW op 29-08-2018 15:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Het is normaal dat niet alle data geback-upt wordt door iTunes/iCloud. Foto's die al in iCloud worden bewaard, zoals Mijn fotostream en iCloud-fotobibliotheek, worden niet meegenomen in een back-up. Ook content uit de App Store zit niet in een backup, maar wordt automatisch opnieuw gedownload na het herstellen van een backup.

Je kunt hier een lijst vinden van alles wat niet is inbegrepen in een back-up: https://support.apple.com/nl-nl/HT204136

[ Voor 3% gewijzigd door MelvinW op 29-08-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
MelvinW schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:10:

thanks voor deze zeer snelle reply! Dus 7 gb kan dus wel gewoon? Ik lees eigenlijk nergens meer dat een locale backup beter is dan icloud backup.

Kan ik niet gewoon icloud backup standaard gebruiken? Het gaat mij erom dat in geval van diefstal oid ik snel verder kan op een nieuwe phone. Ik heb vpn autorisatie tools die dan hopelijk ook meegaan, is dat het geval?

Als icloud beter of net zo goed is gebruik ik gewoon icloud backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
TweakerVincent schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:14:
[...]

thanks voor deze zeer snelle reply! Dus 7 gb kan dus wel gewoon? Ik lees eigenlijk nergens meer dat een locale backup beter is dan icloud backup.

Kan ik niet gewoon icloud backup standaard gebruiken? Het gaat mij erom dat in geval van diefstal oid ik snel verder kan op een nieuwe phone. Ik heb vpn autorisatie tools die dan hopelijk ook meegaan, is dat het geval?

Als icloud beter of net zo goed is gebruik ik gewoon icloud backup
Je kunt inderdaad beter iCloud gebruiken. Op die manier heb je altijd een recente back-up. Wat bedoel je precies met vpn autorisatie tools? Zijn dat apps uit de App Store of een VPN-configuratie die je hebt ingevoerd in de Instellingen-app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
MelvinW schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:07:
[...]

Je kunt inderdaad beter iCloud gebruiken. Op die manier heb je altijd een recente back-up. Wat bedoel je precies met vpn autorisatie tools? Zijn dat apps uit de App Store of een VPN-configuratie die je hebt ingevoerd in de Instellingen-app?
bv google authenicator en mobilepass die ik voor werk gebruik. Kan ik bij een backup echt alles 1op1 instant gebruiken of ben ik nog uren aan het configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
TweakerVincent schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:22:
[...]

bv google authenicator en mobilepass die ik voor werk gebruik. Kan ik bij een backup echt alles 1op1 instant gebruiken of ben ik nog uren aan het configureren?
In het geval van een iCloud-backup worden die gegevens gewoon bewaard. Het is met Google Authenticator echter altijd slim om alternatieve backups te hebben, zoals de QR-codes. Mocht er dan toch iets misgaan, dan raak je die codes niet kwijt.

Bepaalde data, zoals apps en foto’s, worden achteraf gedownload. Mocht je dus tientallen apps geïnstalleerd hebben, dan kan het wel even duren tot die allemaal gedownload zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
MelvinW schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:32:
[...]

In het geval van een iCloud-backup worden die gegevens gewoon bewaard. Het is met Google Authenticator echter altijd slim om alternatieve backups te hebben, zoals de QR-codes. Mocht er dan toch iets misgaan, dan raak je die codes niet kwijt.

Bepaalde data, zoals apps en foto’s, worden achteraf gedownload. Mocht je dus tientallen apps geïnstalleerd hebben, dan kan het wel even duren tot die allemaal gedownload zijn.
ok helder ik ga ICloud backup standaard gebruiken. dank
Pagina: 1