Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1110049

Topicstarter
Hoi!

Voor een vriend heb ik een logo gemaakt op een 150 x 150 mm in Illustrator CC 2018. Ik heb het logo volledig zelf getekend en van de letters heb ik contouren gemaakt, zodat alles vectoren zijn.

Hij wilt het logo aangeleverd hebben met een transparante achtergrond omdat het logo op zijn website komt. Mij is geleerd dat ik dan moet opslaan als PNG. Echter blijft het vector bestand erg onscherp als ik hem uitvergroot. Ik dacht dat vectoren altijd scherp bleven.. Wie weet wat hier mist gaat of hoe ik een vector logo op een goede manier moet exporteren/opslaan?

Beste antwoord (via Anoniem: 1110049 op 29-08-2018 14:16)

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:03
Bij het exporteren naar PNG maak je er een Pixel bestand van, dat is dus geen Vector bestand meer.

Je kan er voor kiezen bij het exporteren op welke resolutie je wilt hebben, deze zou je kunnen vergroten.
Je kan er ook voor kiezen om hem te exporteren als SVG bestand, deze wordt ondersteund door de meeste browsers en is wel een vector bestand.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-05 12:02
export als pdf dan blijft het vector. PGN is geen vector formaat!

mountainbiker

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:03
Bij het exporteren naar PNG maak je er een Pixel bestand van, dat is dus geen Vector bestand meer.

Je kan er voor kiezen bij het exporteren op welke resolutie je wilt hebben, deze zou je kunnen vergroten.
Je kan er ook voor kiezen om hem te exporteren als SVG bestand, deze wordt ondersteund door de meeste browsers en is wel een vector bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Anoniem: 1110049 PNG zijn inderdaad gewoon pixels. Je moet schalen voordat je exporteert.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 29-08-2018 14:01 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1110049

Topicstarter
Thanks voor jullie snelle reacties!

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 1110049 op 29-08-2018 14:17 ]