Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geschikte laptop voor studie/internetten (zonder coil whine)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Massem
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-11-2024
Wat ga je met je laptop doen?
- Studeren (m.n. verslagen typen en teksten lezen/zoeken)
- Internetten
- Films kijken/Netflix/Youtube

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
M.n. surfen en mailen. Geen gaming of video/fotobewerking. Hoogstens een keer Don't Starve.

Wat is je budget?
Tot ongeveer 850 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik neem de laptop vaak mee. Op dit moment heb ik een 15 inch laptop en dat vind ik nog wel te doen, echter zou ik wel graag een laptop willen die een beetje stevig is. 14 inch vind ik ook een mooi formaat, 13 inch vind ik te klein.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Na diverse reviews te hebben gelezen (o.a. best buy hier op Tweakers) heb ik een Asus Zenbook 430 aangeschaft. Dit zou echt een top laptop moeten zijn in vergelijking met mijn Lenovo 310. Helaas blijkt de laptop behoorlijke coil whine te hebben.. Ik heb al een vervangend apparaat gekregen (de vorige had pressure points op het scherm). Echter hebben beiden erg storende coil whine en toen ik googelde op het model + coil whine vond ik dat dit een bekend probleem is bij deze laptop... Ik ben dus op zoek naar een laptop zonder coil whine (in ieder geval niet een model waarbij dit een veelvoorkomend probleem is).

Mijn voorkeur gaat verder uit naar een i5 processor, 14 of 15 inch IPS scherm en degelijke bouwkwaliteit (maar dat is misschien lastig voor mijn budget).

Ik heb ook al gekeken naar een Asus 410 (Coolblue's keuze) en Asus Vivobook, maar ik ben bang ook daarmee last te krijgen van veel coil whine..

Ik ben benieuwd wat jullie mij zouden adviseren!

Alle reacties

• Massem
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-11-2024
Mijn oog is nu gevallen op de Lenovo Yoga 530 met i5 processor.

Klopt het dat dit dezelfde zijn? Ik heb ze vergeleken hier op Tweakers maar kon geen verschil ontdekken..
Echter scheelt de prijs wel behoorlijk.

https://www.coolblue.nl/p...530-14ikb-81ek00hwmh.html
https://www.bol.com/nl/p/...rekCpMyw.1.2.ProductImage