Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij het vernieuwen van hardware

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel speel ik Smite, Fortnite, en wil ik straks de nieuwe CoD en Battlefield gaan spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit niet met een budget ik wil gewoon weten wat een upgrade nodig heeft op mijn huidige systeem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoveel mogelijk wil ik meenemen, Ik heb 2x 22 inch Samsung monitoren (oudjes) die wil ik terzijnetijd vervangen maar werken voor nu wel resolutie ervan zijn 1680 x 1050 :), muis heb ik nog toetsenbord ook.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Informatie over mijn huidige setup wat het beste een upgrade kan krijgen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik blijf bij Intel en ook bij Nvidia

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Maakt allemaal niet uit. Geluid is ook geen probleem want heb altijd een headset op ;)

Ga je overklokken?
Als ik ga overklokken is het de standaard Bios overklok

Wat verwacht je van ons?

Hardware lijst
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus Maximus IV Extreme (3.0)€ 0,-€ 0,-
1PNY GeForce GTX 680 PCI-E 2GB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Obsidian 650D€ 0,-€ 0,-
1Corsair Dominator GT CMT16GX3M4X2133C9€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silent Pro M2 1000W€ 238,55€ 238,55
2Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 238,55

Om meer info te geven over wat momenteel mijn systeem is zie deze link:https://forum.highflow.nl/f34/project-feelthebeat-13167/ (ik weet niet of dit mag anders sorry)

Het moeilijkste eraan is ook (of het meeste werk :P) is dat alles gekoeld is met waterkoeling; CPU, GPU, Memory, Motherboard hierdoor is alles wat ik aanpas een beetje werk. (daarom heb ik dit systeem ook al 6 jaar)

Graag zou ik van jullie willen weten welke onderdelen het beste zijn om te vervangen zodat ik weer een tijdje doorkan met het systeem.

Beste antwoord (via Knee-Buckler op 31-08-2018 12:50)

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:29

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ter referentie, een GTX680 is gelijk aan de 770, waar een GTX960 maar net overheen gaat. Vervolgens is een 960 weer soort van gelijk aan een 1050Ti, dus die GTX680 kan je ongeveer vergelijken met een GTX1050, zon beetje het goedkoopste wat je momenteel nog als game-waardig kan beschouwen.

Ik zou zelf zeggen, puur op balans beschouwd kan die i7 meer GPU aan dan dat, je zou prima kunnen beginnen met een upgrade op dat vlak, een nieuwe GPU kan je immers ook meenemen als je toch besluit een nieuwe CPU/Mobo combo te nemen.

Dan hebben we het dus over nieuwe games op pakweg 1080p (1680*1050 is fors lager, maar laten we aannemen dat je die schermen een keer vervangt door fatsoenlijke 1080p schermpjes), dan ligt de sweetspot denk ik ergens rond een 1060-1070/RX580

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:16
Zie ook:
https://nl.hardware.info/...fee-lake-de-upgrade-waard
Conclusie: de CPU moet vervangen worden, daarmee ook het moederbord, en als je naar de nieuwe CPUs gaat, heb je nieuw RAM nodig.
Battlefield wil wel een hexacore hebben.
Maar waarom wil je een upgrade? Wanneer merk je dat het systeem oud is, en heb je gemeten waar dat dan aan ligt?

• Knee-Buckler
SpeedQber schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:55:
Zie ook:
https://nl.hardware.info/...fee-lake-de-upgrade-waard
Conclusie: de CPU moet vervangen worden, daarmee ook het moederbord, en als je naar de nieuwe CPUs gaat, heb je nieuw RAM nodig.
Battlefield wil wel een hexacore hebben.
Maar waarom wil je een upgrade? Wanneer merk je dat het systeem oud is, en heb je gemeten waar dat dan aan ligt?
Ik wil een upgrade omdat ik merk wanneer ik CoD WWII speel het niet echt lukt zeg maar 8)7
Ik heb hem met veel moeite geïnstalleerd gekregen maar lekker lopen wil het niet echt. Ik kan alleen niet zien wat de bottleneck is omdat CPU en GPU helemaal niet echt druk lijken...

Maar je denkt zelf dat mijn GTX 680 nog wel even meekan?

Edit: Mijn i7 2600K draait momenteel op 4.6Ghz

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:16
Hoezo lijken ze niet erg druk? Je kan met MSI Afterburner realtime monitoren. Het RAM zou ook een bottleneck kunnen zijn, ik weet alleen niet of je dat met Afterburner kan bekijken.
De 680 was een high-end model, maar wel vrij oud. De conclusie dat de CPU vervangen moest worden was alleen gebaseerd op die review, die zei dat je een 2600K beter door een Coffee Lake of Ryzen kan vervangen.

Edit: de 680 is een Kepler GPU, daarna kwam Maxwell, en nu zitten we op Pascal (10xx), Turing staat voor de deur (20xx). Hij is dus flink oud, ik vermoed dat die ook beter vervangen kan worden.

[ Voor 20% gewijzigd door SpeedQber op 29-08-2018 14:33 ]

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:07

tomaszcs

✔️

Als ik zo naar je PC kijk zou ik hem niet volledig upgraden. Vooral omdat je i7 op 4,5Ghz draait kan die prima meekomen op performance.
Ik zou gewoon 2dehands een leuke 1070/1080/1080ti halen en daarmee verder gaan. Als dat nog niet bevalt kan je de pc als nog volledig upgraden. Dan heb je de GPU alvast.

Want de 680 is een leuke budget GPU tegenwoordig. Maar door de 2GB ram zullen moderne games het niet leuk vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door tomaszcs op 29-08-2018 14:41 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:29

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ter referentie, een GTX680 is gelijk aan de 770, waar een GTX960 maar net overheen gaat. Vervolgens is een 960 weer soort van gelijk aan een 1050Ti, dus die GTX680 kan je ongeveer vergelijken met een GTX1050, zon beetje het goedkoopste wat je momenteel nog als game-waardig kan beschouwen.

Ik zou zelf zeggen, puur op balans beschouwd kan die i7 meer GPU aan dan dat, je zou prima kunnen beginnen met een upgrade op dat vlak, een nieuwe GPU kan je immers ook meenemen als je toch besluit een nieuwe CPU/Mobo combo te nemen.

Dan hebben we het dus over nieuwe games op pakweg 1080p (1680*1050 is fors lager, maar laten we aannemen dat je die schermen een keer vervangt door fatsoenlijke 1080p schermpjes), dan ligt de sweetspot denk ik ergens rond een 1060-1070/RX580

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Knee-Buckler
vectormatic schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:41:

Je hebt gelijk, als ik de videokaart een upgrade doe en ik merk echt verschil, dan kan ik als ik niet tevreden ben altijd nog kijken voor een upgrade in zijn geheel.

En natuurlijk komen er nieuwe schermen (deze zijn zo onderhand al antiek) hier ben ik nog een beetje aan het kijken welke schermen prijs/kwaliteit een beetje goed uit de hoek komen.

[ Voor 28% gewijzigd door Knee-Buckler op 29-08-2018 14:46 ]

Pagina: 1