Ik heb een oude desktop staat, hier zit een cardreader ingebouwd. Windows herkent deze als "USB2.0 cardreader" in systeembeheer. De aansluiting van deze cardreader zit op het moederbord (bruine stekker met 5 draden).
Zover ik tot nu toe heb kunnen meten is 1 draad verantwoordelijk voor een continu spanning van 5 volt. De rest geeft rare/wisselende waardes.
Ik was benieuwd of de stekker op het moederbord simpelweg om te bouwen is naar een USB aansluiting. Want dan kan ik de (ongebruikte) desktop wegdoen en de cardreader los gebruiken met mijn laptop en die van mijn vriendin.
Kan dit? Of is het onmogelijk dat het moederbord via een USB-principe werkt?
Foto's kan ik vanavond maken en uploaden. Ik heb er op Google wel meerdere gevonden, maar ik twijfel momenteel hoe het stekkertje er exact uitzag.
Het gaat om een HP Pro 3400 MT (LH128EA): pricewatch: HP Pro 3400 MT (LH128EA)
Ik heb geen idee wat voor soort moederbord erin zit helaas.
Zover ik tot nu toe heb kunnen meten is 1 draad verantwoordelijk voor een continu spanning van 5 volt. De rest geeft rare/wisselende waardes.
Ik was benieuwd of de stekker op het moederbord simpelweg om te bouwen is naar een USB aansluiting. Want dan kan ik de (ongebruikte) desktop wegdoen en de cardreader los gebruiken met mijn laptop en die van mijn vriendin.
Kan dit? Of is het onmogelijk dat het moederbord via een USB-principe werkt?
Foto's kan ik vanavond maken en uploaden. Ik heb er op Google wel meerdere gevonden, maar ik twijfel momenteel hoe het stekkertje er exact uitzag.
Het gaat om een HP Pro 3400 MT (LH128EA): pricewatch: HP Pro 3400 MT (LH128EA)
Ik heb geen idee wat voor soort moederbord erin zit helaas.
[ Voor 12% gewijzigd door supervinnie40 op 29-08-2018 13:04 ]