980 Ti VS 1070 vs mijn systeem ;-) opties

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:43
Hi,

Ik ben weer toe aan een upgrade van mijn systeem en wil mijn videokaart weer gaan veranderen. En ik zit nog te twijfelen tussen 2 kaarten.

Ik zit te kijken naar een GTX1070 of 980 Ti (van de 980 Ti een overclockte variant). Nu twijfel ik wat de beste bang for buck is en wat het beste past bij mijn huidige systeem. En of ik op specifieke dingen moet letten.

Een 980 Ti kost ongeveer 250 via vraag en aanbod en de 1070 kaarten 300+. Ik speel zelf op 1080p en heb een 144 HZ monitor. Wat ik speel is met name PUBG, soms andere shooters en wil wellicht in de toekomst de nieuwe battlefield gaan halen.

Ik heb nu een I5-6600 K cpu @ 4.1 GHZ met Mugen 4 cooler er op
Z170 A Tomahawk MSI mobo
Tagan Piperock 700 watt voeding
16GB Ram
Asus Strix GTX970OC videokaart.

Budget rond de 300 euro maximaal.

Beste antwoord (via jerrot op 30-08-2018 11:40)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:37
Scrtz schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:40:
Zou juist wachten en kijken wat de nieuwe RTX2000 doet qua prestaties en prijzen, je 970 is nog snel genoeg. Verder heb je ook echt geen update nodig voor PUBG want al heb je 100+fps voelt het spel alsnog aan alsof je op 30 fps speelt, dat ligt niet aan je PC maar aan de brakke game zelf.
Ik zie hier geen reden om te wachten. De RTX 2070 komt pas later, zal €500 kosten, waarschijnlijk in het begin eerder €600 dus dubbele van het budget. Het feit dat Nvidia tot nu geen harde benchmarks heeft laten zien van de nieuwe RTX kaarten, geeft me ook niet veel vertrouwen. Ze zullen sneller zijn, daar twijfel ik niet aan, maar of ze de initiële meerkost waard gaan zijn?

Volgens mij gaat de RTX 2070 ook niet echt geschikt zijn voor ray tracing. Voor Metro Exodus richt 4A Games zich op 1080p 60fps (https://www.rockpapershot...ance-target-metro-exodus/), en dat moet dan wel met een RTX 2080(Ti) zijn, want de RTX 2070 heeft nog niemand. De RTX 2070 is maar iets meer dan de helft van een 2080 Ti dus hoe kan dat daarop dan speelbaar zijn. 1080p 30fps anno 2018 op een videokaart van meer dan €500? Dan ben je beter af zonder ray tracing en koop dan een GTX 1070.

Misschien dat door de introductie van de RTX kaarten er wel wat GTX 980 Ti's of 1070's op de tweedehandsmarkt gaan komen, door het grotere aanbod kunnen de prijzen daarvan dan iets dalen (maar verwacht ook niet dat prijzen halveren, €50 goedkoper misschien).

Ik zou wel zelf niet upgraden naar een videokaart van dezelfde generatie als één die je al hebt, zelfs al is die significant sneller. Prijzen voor tweedehands GTX 1070's zijn op dit moment ook vrij behoorlijk, dan zouden voor mij het lagere verbruik, de langere support en de 2GB extra VRAM die €50-100 wel waard zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wanneer je googled naar benchmarks, hoe doen beide kaarten het?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Fietsbel schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:23:
Wanneer je googled naar benchmarks, hoe doen beide kaarten het?
De benchmarks die ik tot nu toe heb bekeken presteert de 1070 soms ongeveer 2-3% beter. Maar verschillen zijn daar nog niet extreem. Maar hoor ook graag ervaringen van gebruikers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06 18:08
Een 1070 is nieuwer en naar mijn weten ook zuiniger. Met het oog op de toekomst zou ik zeker de 1070 nemen, ook omdat deze naar mijn weten meer vram heeft. Ik heb zelf een 1060 en een 3570k en dit is prima voor pubg. Minstens 100 fps en super smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:19
Zou juist wachten en kijken wat de nieuwe RTX2000 doet qua prestaties en prijzen, je 970 is nog snel genoeg. Verder heb je ook echt geen update nodig voor PUBG want al heb je 100+fps voelt het spel alsnog aan alsof je op 30 fps speelt, dat ligt niet aan je PC maar aan de brakke game zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Hier heb je helemaal gelijk in, spel is nog steeds brak. Game draait meestal rond de 120 a 130 FPS maar wel met dikke drops.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:37
Ik zie hier geen reden om te wachten. De RTX 2070 komt pas later, zal €500 kosten, waarschijnlijk in het begin eerder €600 dus dubbele van het budget. Het feit dat Nvidia tot nu geen harde benchmarks heeft laten zien van de nieuwe RTX kaarten, geeft me ook niet veel vertrouwen. Ze zullen sneller zijn, daar twijfel ik niet aan, maar of ze de initiële meerkost waard gaan zijn?

Volgens mij gaat de RTX 2070 ook niet echt geschikt zijn voor ray tracing. Voor Metro Exodus richt 4A Games zich op 1080p 60fps (https://www.rockpapershot...ance-target-metro-exodus/), en dat moet dan wel met een RTX 2080(Ti) zijn, want de RTX 2070 heeft nog niemand. De RTX 2070 is maar iets meer dan de helft van een 2080 Ti dus hoe kan dat daarop dan speelbaar zijn. 1080p 30fps anno 2018 op een videokaart van meer dan €500? Dan ben je beter af zonder ray tracing en koop dan een GTX 1070.

Misschien dat door de introductie van de RTX kaarten er wel wat GTX 980 Ti's of 1070's op de tweedehandsmarkt gaan komen, door het grotere aanbod kunnen de prijzen daarvan dan iets dalen (maar verwacht ook niet dat prijzen halveren, €50 goedkoper misschien).

Ik zou wel zelf niet upgraden naar een videokaart van dezelfde generatie als één die je al hebt, zelfs al is die significant sneller. Prijzen voor tweedehands GTX 1070's zijn op dit moment ook vrij behoorlijk, dan zouden voor mij het lagere verbruik, de langere support en de 2GB extra VRAM die €50-100 wel waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:47

vectormatic

Warlock of the doorlock

MacPoedel schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:00:

Dit! je hebt het over pakweg 100 watt aan stroomverbruik verschil, en hetzelfde kwa warmteproductie, en inderdaad langere mainstream support en extra VRAM. Daarnaast heeft een 2e hands 1070 mogelijk nog garantie, een 980Ti waarschijnlijk niet.

Destijds heb ik ooit twee 6800GTs gekocht voor SLI, had voor dezelfde prijs een 7900GT kunnen kopen, en e-peen points voor SLI non withstanding had ik gewoon de 7900GT moeten nemen, nieuwer, koeler etc..

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• jerrot
Hallo,

Bedankt voor de reacties, stroom verbruik is niet heel extreem spannend voor mij ik game niet zo heel veel. Maar in ieder geval duidelijk dat het een GTX1070 moet gaan worden. De prijzen liggen nu nog net iets aan de hoge kant voor me voor een 1070. Dus nog maar even wachten tot ze nog iets zakken qua prijzen.

Vram is inderdaad voor toekomstgerichtheid wel n beter plan, ondanks dat ik op 1080p game.

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:00
Mogelijk dat je voeding ook aan vervanging toe is. Is al een oud beestje en wat ik kan vinden online is dat het nooit bijzondere voedingen zijn geweest.
pricewatch: Tagan TG700-BZIII PipeRock

• jerrot
XFlame schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:30:
Mogelijk dat je voeding ook aan vervanging toe is. Is al een oud beestje en wat ik kan vinden online is dat het nooit bijzondere voedingen zijn geweest.
pricewatch: Tagan TG700-BZIII PipeRock
Hallo XFlame,

Ik moet zeggen dat qua stabiliteit het best een goede voeding is nog. Ik merk geen gekke instabiliteit in mijn systeem er mee, ondanks dat hij denk ik toch zeker 8 a 9 jaar oud is. En voedingsupgrade zit er op termijn alsnog wel aan te komen, maar voedingen zijn helaas ook nog niet zo goedkoop. En een 1070 gebruikt minder, dus krijgt hij neem ik aan ook minder op zijn broek.

PS ik heb deze versie pricewatch: Tagan BZ 700W

[ Voor 7% gewijzigd door jerrot op 30-08-2018 17:05 ]

Pagina: 1