Toon posts:

Excel Planningstool: gegevens invoeren in jaaroverzicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, ik heb de volgende vraag,
Ik wil een planningstool creeeren waarbij er 2 tabellen zijn. In table 1 wordt voor elk apparaat een naam en een datum ingevoerd. Nu wil ik dat vervolgens in tabel 2 (het jaaroverzicht) het apparaat komt te staan bij de juiste persoon en datum. Iemand enig idee hoe ik dit met een excel formule kan oplossen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2018 16:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:16
waarschijnlijk zo gepiept met behulp van vert.zoeken() / vlookup().. gebruik de zoekfunctie voor meer info..

[ Voor 23% gewijzigd door breew op 29-08-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al geprobeerd, is het niet dat de naam en de datum in verschillende kolommen staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dan zorg je dat je tabellen netjes zijn en dat data en namen in de juiste kolommen staan...

Enne... nee, ik ga niet een of ander transfer-linkje openen om jouw probleem op te lossen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:19

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Draaitabelletje / pivot table?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er zullen vanwege veiligheid inderdaad weinig mensen genegen zijn om 'van zomaar iemand' bestanden te gaan downloaden en openen. Sowieso is het (om diverse redenen) wenselijk om in het topic zelf een korte beschrijving te geven van de tabellen en van de gebruikte formules. Kan je dat alsnog doen?

Zoals: waar loop je vast bij vert.zoeken? Dat lijkt bij de gegeven beschrijving precies wat je zoekt. (Of inderdaad een draaitabel).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in tabel 1 heb ik 3 kolommen (kolom 1: apparaat, kolom 2: naam, kolom 3 datum)
in tabel 2 heb ik een jaaroverzicht met daarvoor een kolom met alle namen (een matrix dus). Nu wil ik in deze matrix een apparaatnaam hebben staan bij de juiste naam en datum. Ik kan een Hlookup en Vlookup toepassen, het probleem is dan echter dat een naam vaker voor kan komen bij diverse data. Ik moet dus een manier zien te vinden dat als zowel de vlookup en hlookup een overeenkomstige regel hebben in tabel 1 deze resulteert in het apparaat van deze regel.
Alvast bedankt en excuses voor de link, ben nog niet zo bekend met tweakers formaliteiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 08:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Kijk eens naar MATCH en INDEX als functies om te gebruiken. Maar eigenlijk zou ik het oplossen door tabel 1 gewoon om te zetten naar een draaitabel. Volgens mij heb je dan exact wat je zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:25:
Alvast bedankt en excuses voor de link, ben nog niet zo bekend met tweakers formaliteiten
offtopic:
Geen probleem. Welkom :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icephase schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:28:
Kijk eens naar MATCH en INDEX als functies om te gebruiken. Maar eigenlijk zou ik het oplossen door tabel 1 gewoon om te zetten naar een draaitabel. Volgens mij heb je dan exact wat je zoekt...
Daar heb ik inderdaad ook naar gekeken maar tabel 1 daar moeten veranderingen in doorgevoerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 08:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:34:
[...]

Daar heb ik inderdaad ook naar gekeken maar tabel 1 daar moeten veranderingen in doorgevoerd kunnen worden.
Ja en daarna werk je de draaitabel bij met 1 klik... dus wat is het probleem dan nog?
Pagina: 1