Momenteel heb ik ongeveer vier jaar mijn desktop in gebruik met de volgende specs:
Behuizing: Cooler Master CM 690 III
Koeling: Stille koeling(Cooler Master TX3 evo)
Processor: Intel Core i7 4790K 4.0 GHz
Moederbord MSI Z97 Gaming 5
RAM: Crucial Ballistix Tactical 16GB DDR3-1866
Videkaart: AMD Radeon HD R9 290 4GB
Harde schijf 1: Samsung SSD 960 EVO 250GB (gekocht in 2018)
Harde schijf 2: 1000 GB Sata III Harde schijf
Overig: DVD Brander - 7.1 Geluidskaart - 1Gbit netwerkkaart - Corsair RM Series 850W voeding – Legale Windows 10
Na vier jaar is dit trouwe werkpaard toe aan vervanging, niet omdat het systeem niet meer werkt, maar omdat ik een snellere en betere computer wil. Voordat ik ga beginnen met het kiezen van onderdelen voor de nieuwe desktop wil ik eigenlijk graag weten of sommige onderdelen nog een deel kunnen uitmaken in de nieuwe set-up. Bijvoorbeeld de voeding of de behuizing, zodat dat mij weer kosten kan besparen voor het nieuwe systeem. Of is het slim deze pc in zijn totaliteit te verkopen en een nieuwe te laten bouwen vanuit scratch. Zelf ben best een wel leek hierin.. dus alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt!
Behuizing: Cooler Master CM 690 III
Koeling: Stille koeling(Cooler Master TX3 evo)
Processor: Intel Core i7 4790K 4.0 GHz
Moederbord MSI Z97 Gaming 5
RAM: Crucial Ballistix Tactical 16GB DDR3-1866
Videkaart: AMD Radeon HD R9 290 4GB
Harde schijf 1: Samsung SSD 960 EVO 250GB (gekocht in 2018)
Harde schijf 2: 1000 GB Sata III Harde schijf
Overig: DVD Brander - 7.1 Geluidskaart - 1Gbit netwerkkaart - Corsair RM Series 850W voeding – Legale Windows 10
Na vier jaar is dit trouwe werkpaard toe aan vervanging, niet omdat het systeem niet meer werkt, maar omdat ik een snellere en betere computer wil. Voordat ik ga beginnen met het kiezen van onderdelen voor de nieuwe desktop wil ik eigenlijk graag weten of sommige onderdelen nog een deel kunnen uitmaken in de nieuwe set-up. Bijvoorbeeld de voeding of de behuizing, zodat dat mij weer kosten kan besparen voor het nieuwe systeem. Of is het slim deze pc in zijn totaliteit te verkopen en een nieuwe te laten bouwen vanuit scratch. Zelf ben best een wel leek hierin.. dus alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt!