Ik probeer powershell-commando's te laten uitvoeren op PC vanop afstand, echter lukt dit helemaal niet.
Situatie even schetsen:
- beide PC's draaien op Windows 10 Enterprise
- beide PC's in hetzelfde netwerk
- de PC op afstand is wel niet aangemeld in een domein, zit gewoon in een werkgroup. De PC waarmee ik de commando's wil uitsturen zit wel aangemeld in een domein.
- uitgevoerde commando's op PC op afstand:
Vervolgens via zowel 'enter-pssession' als via 'invoke-command' heb ik nu geprobeerd om remote commando's te kunnen sturen naar deze pc, wat niet lukt.
de foutmelding heeft telkens iets te maken met authenticatie:
Enter-PSSession : Connecting to remote server nabletest failed with the following error message : De aanvraag kan niet
worden verwerkt via WinRM. De volgende fout met foutcode 0x80090311 is opgetreden bij het gebruik van Kerberos-authenti
Door verificatie via 'whoami' in cmd ben ik zeker over de credentials.
- ik heb in de remote PC ook al even de windows beveiliging volledig uitgezet. Ook dat helpt niets verder.
Iemand raad?
Situatie even schetsen:
- beide PC's draaien op Windows 10 Enterprise
- beide PC's in hetzelfde netwerk
- de PC op afstand is wel niet aangemeld in een domein, zit gewoon in een werkgroup. De PC waarmee ik de commando's wil uitsturen zit wel aangemeld in een domein.
- uitgevoerde commando's op PC op afstand:
code:
1
2
| Enable-PsRemoting -Force Set-Item WSMan:\localhost\Client\TrustedHosts -Value "*" -Force |
Vervolgens via zowel 'enter-pssession' als via 'invoke-command' heb ik nu geprobeerd om remote commando's te kunnen sturen naar deze pc, wat niet lukt.
code:
1
| Enter-PSSession -ComputerName nabletest -Credential administrator |
de foutmelding heeft telkens iets te maken met authenticatie:
Enter-PSSession : Connecting to remote server nabletest failed with the following error message : De aanvraag kan niet
worden verwerkt via WinRM. De volgende fout met foutcode 0x80090311 is opgetreden bij het gebruik van Kerberos-authenti
Door verificatie via 'whoami' in cmd ben ik zeker over de credentials.
- ik heb in de remote PC ook al even de windows beveiliging volledig uitgezet. Ook dat helpt niets verder.
Iemand raad?