Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

fibaro dimmer(of andere dimmer) in 40mm inbouwdoos

Pagina: 1
Acties:

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 13:09
Beste,

ik heb bijna overal in huis 40mm inbouwdozen. Ik zou graag gaan werken met zwave icm domoticz.
Nu heb ik al contact gehad met Robbshop en hun geven aan dat de spullen, die hun leveren, alleen in 50mm inbouwdozen past.
Ik heb gezocht op google maar ik kom eigenlijk nergens een goed product tegen(voor mijn gevoel) dat qua grootte in een 40mm inbouwdoos past.
Gekeken naar: TKBHome schakelaars(robbshop geeft ook daar aan dat 50mm doos noodzakelijk is)
NeoCoolCam maar qua reviews lees ik daar wat negatieve dingen over maar als jullie ervaring anders is dan hoor ik het graag.

Is er iemand die mij een product kan aanraden?

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 22:12
Het hangt er ook vanaf hoe diep het schakelmateriaal is. Als je niet al te veel draden hebt en het schakelmateriaal is niet erg dik kan de dimmer 2 wel in een 40mm inbouwdoos.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:31

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb op sommige plaatsen m'n Qubino z-wave dimmers en schakelmodules in de centraaldoos gestopt, daar was veel meer plek dan achter de schakelaar. Dat misschien nog een optie?

Hier stond een dode link.

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:21

HeroS

SmartHome Nerd

hampeleman schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:50:
Beste,

ik heb bijna overal in huis 40mm inbouwdozen. Ik zou graag gaan werken met zwave icm domoticz.
Nu heb ik al contact gehad met Robbshop en hun geven aan dat de spullen, die hun leveren, alleen in 50mm inbouwdozen past.
Ik heb gezocht op google maar ik kom eigenlijk nergens een goed product tegen(voor mijn gevoel) dat qua grootte in een 40mm inbouwdoos past.
Gekeken naar: TKBHome schakelaars(robbshop geeft ook daar aan dat 50mm doos noodzakelijk is)
NeoCoolCam maar qua reviews lees ik daar wat negatieve dingen over maar als jullie ervaring anders is dan hoor ik het graag.

Is er iemand die mij een product kan aanraden?
Met een beetje proppen lukt het wel.

Afbeeldingslocatie: https://www.domotica-blog.nl/image.axd?picture=/2017/Fibaro/Dimmer-2/fbaro-dimmer-2-fgs211-ruimte.jpg
Links > 50mm - Rechts > 40mm

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• hampeleman
@HeroS bedankt voor je reactie. Ik had dit plaatje inderdaad al gezien maar aangezien ik bijna overal een dubbele schakelaar heb zitten, zitten er dus ook veel kabels. Ben bang dat dit dus niet goed gaat passen vandaar de vraag voor een mogelijk alternatief.

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:21

HeroS

SmartHome Nerd

hampeleman schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:49:
@HeroS bedankt voor je reactie. Ik had dit plaatje inderdaad al gezien maar aangezien ik bijna overal een dubbele schakelaar heb zitten, zitten er dus ook veel kabels. Ben bang dat dit dus niet goed gaat passen vandaar de vraag voor een mogelijk alternatief.
Op sommige plekken heb ik er een doos naast gezet. Dus ipv 1x dubbel heb ik dan 2x enkel. Dan heb je wat meer ruimte.

Soms kun je gewoon niet anders.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:28
@strandbal heeft de gouden tip. Je centraaldoos heeft een stuk meer ruimte en zit dicht bij de lamp. Ook is er altijd een neutrale draad aanwezig wat voor het aansluiten van veel domotica schakelmateriaal nodig is.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• hampeleman
@Tassadar32 : hoe bedoel je "zit dicht bij de lamp". Je bedoelt dat je de switch in een centraaldoos inbouwt maar ik heb op 1 centraaldoos meerdere lampen zitten dus de vraag is of ik dan niet tegen hetzelfde probleem ga aanlopen.
Ik zal er gewoon eens 1 bestellen en kijken of ik er mee weg kom. Bedankt voor de reacties!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-10 12:51
De Qubino's zijn net wat dunner dan de Fibaro, 15mm vs 20mm. Ik heb er zelf eentje in een 40mm doos gekregen maar het is echt een gepruts. Afhankelijk van de dikte van je stucwerk past het net wel of net niet.

• jokidoki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-07 21:15
hampeleman schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:53:
@Tassadar32 : hoe bedoel je "zit dicht bij de lamp". Je bedoelt dat je de switch in een centraaldoos inbouwt maar ik heb op 1 centraaldoos meerdere lampen zitten dus de vraag is of ik dan niet tegen hetzelfde probleem ga aanlopen.
Ik zal er gewoon eens 1 bestellen en kijken of ik er mee weg kom. Bedankt voor de reacties!
Ik was erg benieuwd of dit nu gelukt was, aangezien ik hetzelfde probleem hier nu heb. Centraaldozen zijn weggestopt en de stuclaag zit op de muur (geen extra doos meer mogelijk).
Ik heb ook bijna overal wisselschakelaars en dus bijna geen ruimte in de dozen. Mijn plan was om alle wisselschakelaars te vervangen door polsdrukkers, dat scheelt ruimte, en ik kan toch altijd met de hand de boel nog bedienen.

• ruben86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-06-2023
strandbal schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:17:
Ik heb op sommige plaatsen m'n Qubino z-wave dimmers en schakelmodules in de centraaldoos gestopt, daar was veel meer plek dan achter de schakelaar. Dat misschien nog een optie?
Zou jij mij kunnen uitleggen hoe je dit hebt gedaan?

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-11 08:36
ruben86 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:36:
[...]

Zou jij mij kunnen uitleggen hoe je dit hebt gedaan?
Zelfde manier aansluiten als achter een schakelaar, maar dan zijn de draden tussen de schakelaar en de module wat langer en de draad naar de lamp korter. :+
Pagina: 1