Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

5.25 en 3.5 afdekplaatjes, zijn die nog te koop?

Pagina: 1
Acties:

• blackadder75
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-04 11:03
Vroeger toen PC's nog DVDs en disk drives hadden, had je ook van die afdekplaatjes die je in je front kon stoppen om het gat af te dekken als er niet zo'n drive aanwezig was.

Ik ben op zoek naar een flink aantal van die dingen om een honderdtal oude Duo Cores en I3s een beetje op te knappen voor ze naar een nieuwe bestemming (kringloopwinkel) gaan. De PC's zijn in het onderwijs gebruikt bij hardware lessen waar de leerlingen de meest uiteenlopende randapparatuur moesten leren inbouwen, vandaar dat er veel gaten in de front panels zitten,

Ik kan hier in Nederland geen enkel bedrijf vinden die die dingen nog verkoopt en het probleem is dat ik niet precies weet hoe die dingen genoemd worden in het engels , wat een internationale zoektocht bemoeilijkt.

Heeft iemand hier een tip voor?

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 12:09

Ravefiend

Carpe diem!

Die zullen waarschijnlijk wel ergens te vinden zijn maar die zijn vaak specifiek gemaakt voor de desbetreffende case zelf. Bij de éne zullen de 'clips' aan de zijkant mogelijks al wat langer zijn dan bij de andere case. Daar zit niet echt een 'standaard' in naar mijn mening.

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Wat ik zo tegenkom zijn behoorlijk geprijsd > 15 €/$ pst.
Zoektermen: Front Blank Filler Bezel

• blackadder75
PE4000 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:50:
Wat ik zo tegenkom zijn behoorlijk geprijsd > 15 €/$ pst.
Zoektermen: Front Blank Filler Bezel
Bedankt voor die termen, ik ga zoeken
Ravefiend schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:42:
Die zullen waarschijnlijk wel ergens te vinden zijn maar die zijn vaak specifiek gemaakt voor de desbetreffende case zelf. Bij de éne zullen de 'clips' aan de zijkant mogelijks al wat langer zijn dan bij de andere case. Daar zit niet echt een 'standaard' in naar mijn mening.
Alle PC's zijn van HP Compaq 6000 7000 en 8000 series en alle plaatjes die we hier hebben passen op allemaal, ongeacht het model case, dus ik hoopte dat het zo'n beetje een standaard was.

Edit: Er lijkt inderdaad nauwelijks aanbod te zijn van deze items, dus ik denk dat ik maar zoveel mogelijke complete PC's hier ga maken en alles wat overblijft aan kasten aan de ijzerboer geef.

[ Voor 27% gewijzigd door blackadder75 op 29-08-2018 12:16 ]

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:12

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@blackadder75
- Rij eens langs de vuilstort*. Misschien dat je in de elektronicacontainer wat afdekplaatjes vind?
- Plaats een oproep in een lokale FB pagina (ruilen en weggeven oid)

* 2 weken geleden zelf wat oude kasten gedumpt (heb jij niks aan), maar zag nog meerdere afgedankte kasten staan.

Succes met je zoektocht.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Cyw00d
  • Laatst online: 16-11 17:39
Of laten 3D printen, zoeken op thingiverse.

[ Tesla MIG MYP ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:14

MsG

Forumzwerver

Ik kwam net deze tegen en moest spontaan aan dit topic denken: V&A aangeboden: Gratis Bij afhalen!!

@blackadder75 @Wi-De-Ma

[ Voor 10% gewijzigd door MsG op 04-09-2018 20:47 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• TvdM
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Haha. Heb er een heleboel dus. Echter ben ik al bezig met de verkoop ervan. Naja de verzendkosten dan oOo. Dat zij de grootste kosten.

• blackadder75
Technomania schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:57:
@blackadder75
- Rij eens langs de vuilstort*. Misschien dat je in de elektronicacontainer wat afdekplaatjes vind?
- Plaats een oproep in een lokale FB pagina (ruilen en weggeven oid)

* 2 weken geleden zelf wat oude kasten gedumpt (heb jij niks aan), maar zag nog meerdere afgedankte kasten staan.

Succes met je zoektocht.
Goed idee!
Pagina: 1