Probleemp met Denon Receiver/Tuner

Pagina: 1
Acties:

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem met m'n denon receiver/tuner.
Soms als ik hem aanzet dan is het geluid heel zacht. Als ik hem dan weer uit en aanzet is het weer goed. :?

Bv. ipv -0.7db komt er maar -33db uit (gekeken op de comp). En na uit/opnieuw aanzetten is het gewoon goed.

Weet iemand waar it aan kan liggen?
kapot onderdeeltje ofzo?
Voor de rest zit ie op dvd/cd/psx/comp aangesloten.
Comp is niet geaard. Kan dat er wat mee te maken hebben? (ik heb hier geen geaarde stopcontacten boven :( )

Verwijderd

Heb je dit met alle bronnen? cdspeler, tuner etc.

• Paquito
  • Niet online
yep bij alle bronnen.

Verwijderd

Stom ja.. niet gelezen |:(
Misschien toch een kapot onderdeeltje, al andere luidsprekers geprobeerd? andere kabels?

• Paquito
  • Niet online
Andere kabels, ja. Ik heb net 2 weken geleden een stel nieuwe tulp kabels gekocht.

Andere luidsprekers heb ik hier zo niet staan, maar ik heb het ook als ik via de koptelefoon (in comp) of via de koptelefoonaansluiting op de receiver luister.

Damn.. hij is nl al uit de garantie :(

Verwijderd

Kraakt het geluid ook soms?
Zo ja dan moet je wellicht een onderdeel van de volume knop vervangen.
Ik weet effe niet hoe het heet, sorry.

Ook kun je proberen (maar eerst natuurlijk boxen uitgeschakeld) de volume knop helemaal open te draaien en terug en daarna weer boxen aan, en dan luisteren of het probleem dan voorbij is.
Zo ja, dan is het haast wel zeker iets met de --- van de volume knop.
RayUno

• Paquito
  • Niet online
Kraakt het geluid ook soms?
Wat bedoel je daar precies mee?
Dat het geluid kraakt als ik aan de volume knop draai of dat het gewoon kraakt/tikt als ik naar iets luister?
Ook kun je proberen (maar eerst natuurlijk boxen uitgeschakeld) de volume knop helemaal open te draaien en terug en daarna weer boxen aan, en dan luisteren of het probleem dan voorbij is.
k dat ga ik ff proberen, thanks :)
Pagina: 1