Instagram voegt ondersteuning voor tweetrapsauthenticatie...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
@Xtuv aangaande nieuws: Instagram voegt ondersteuning voor tweetrapsauthenticatie met apps toe

Ik heb het al vaker langs zien komen, maar ook bij dit artikel valt het me weer op dat de term "TOTP", de naam van de 2FA-standaard die Instagram gebruikt, voorkomt. Het lijkt mij geen probleem om het in de eerste alinea te zetten:
Instagram is begonnen met het toevoegen van tweetrapsauthenticatie met behulp van TOTP-apps, zoals Google Authenticator. In de komende weken moet de functionaliteit wereldwijd beschikbaar zijn voor alle Instagram-gebruikers.
Dit bewaart de duidelijkheid voor mensen die TOTP niet kennen door de referentie naar Google Authenticator, terwijl het voor mensen die het wel kennen een stuk minder ambigu is welke technologie nou wordt gebruikt.

Zit er een speciale reden achter dat dit soort termen expliciet niet in het artikel worden verwerkt? Tweakers zijn toch voornamelijk mensen die daar juist interesse in hebben en het kunnen begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:24
@Stoelpoot Er zit geen speciale reden achter. Ik denk dat de afkorting niet zo algemeen bekend is, op Tweakers hebben we hem nog niet eerder gebruikt voor zover ik kan zien. Instagram noemt het ook niet in zijn aankondiging. Het kwam niet in mij op om die afkorting erbij te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dan wordt het hoog tijd IMHO on die term voortaan te gaan gebruiken / erbij te halen. Het is immers de juiste (preciesere) term.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij