@Xtuv aangaande nieuws: Instagram voegt ondersteuning voor tweetrapsauthenticatie met apps toe
Ik heb het al vaker langs zien komen, maar ook bij dit artikel valt het me weer op dat de term "TOTP", de naam van de 2FA-standaard die Instagram gebruikt, voorkomt. Het lijkt mij geen probleem om het in de eerste alinea te zetten:
Zit er een speciale reden achter dat dit soort termen expliciet niet in het artikel worden verwerkt? Tweakers zijn toch voornamelijk mensen die daar juist interesse in hebben en het kunnen begrijpen.
Ik heb het al vaker langs zien komen, maar ook bij dit artikel valt het me weer op dat de term "TOTP", de naam van de 2FA-standaard die Instagram gebruikt, voorkomt. Het lijkt mij geen probleem om het in de eerste alinea te zetten:
Dit bewaart de duidelijkheid voor mensen die TOTP niet kennen door de referentie naar Google Authenticator, terwijl het voor mensen die het wel kennen een stuk minder ambigu is welke technologie nou wordt gebruikt.Instagram is begonnen met het toevoegen van tweetrapsauthenticatie met behulp van TOTP-apps, zoals Google Authenticator. In de komende weken moet de functionaliteit wereldwijd beschikbaar zijn voor alle Instagram-gebruikers.
Zit er een speciale reden achter dat dit soort termen expliciet niet in het artikel worden verwerkt? Tweakers zijn toch voornamelijk mensen die daar juist interesse in hebben en het kunnen begrijpen.