SSD laad Windows niet

Pagina: 1
Acties:

• NiltraCB
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-12-2025
Heb de Kingston HyperX Fury SSD 120 GB.
Nu probeer ik op deze SSD windows te installeren. Heb de boot list in de bios goed ingesteld en hij installeert windows ook gewoon (Kan ik zien als ik Windows via HDD installeer) Windows staat dus op de SSD maar zodra ik installatie USB verwijder en windows probeer op te starten komt er een foutmelding (Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected bootdevice and press a key)

Weet iemand een oplossing?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bootvolgorde goed zetten ? Anders zorgen voor de SSD op SATA poort 0.

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
PilatuS schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 02:33:
Bootvolgorde goed zetten ? Anders zorgen voor de SSD op SATA poort 0.
en dan wel windows boot manager bovenaan zetten en niet de ssd zelf :9

• NiltraCB
Bedankt voor jullie reacties!
Ben de hele dag bezig geweest en heb jullie tips gebruikt. Windows wil echter nog steeds niet opstarten van SSD. Het lukt wel gewoon met de HDD en kan dan ook gewoon in de SSD kijken en zie dan ook gewoon mapjes als Program Files enz. staan. Nog meer oplossingen?

• PilatuS
  • Niet online
Misschien zit die HDD wel in de weg. Zet Windows er eens op zonder dat de HDD aangesloten is. Het is niet handig om zowel die HDD als SSD met Windows in de PC te hebben als je gaat installeren in dit geval.

• NiltraCB
Ik heb twee keer HDD en een keer SSD heb al geprobeerd beide HHD's eruit te halen. Probleem blijft dan ook
Is het clonen van de HDD naar de SSD misschien mogelijk?.

[ Voor 21% gewijzigd door NiltraCB op 29-08-2018 15:19 ]

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:53

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Heb je een UEFI bios? Dan moet je even Secure Boot uitschakelen en dan nog eens de installatie starten vanaf USB. De USB kun je het beste maken met Rufus. Als partitie indeling kies je GPT en als doel systeem UEFI.

Na de installatie kun je Secure Boot weer inschakelen in je UEFI bios.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• NiltraCB
Oke bedankt! Ga het gelijk proberen ik laat zo snel mogelijk weten of het heeft geholpen.

• NiltraCB
Nee werkt ook niet. Is het installeren van windows op de HDD en daarna clonen naar SSD mogelijk?

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-01 17:41

r44

Als je in de bios kijk naar de boot volgorde wat zie dan?

44

• PilatuS
  • Niet online
Haal je de USB stick er niet al uit voordat de installatie volledig voltooid is ?

Doe eens dit: Stick maken met Media Creation Tool van MS. Alleen de SSD aansluiten. Bij het kiezen van de locatie alle partities verwijderen. Dan de installatie laten lopen en de stick laten zitten tot je in Windows bent.

• NiltraCB
In bootvolgorde zijn ongeveer +10 opties die je kan slepen als eerst staat de usb met windows daarna de ssd.
Verder als ik de USB niet verwijder start de installatie opnieuw op.

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:27
Heb je de HDD losgekoppeld toen je Windows op de SSD geĂŻnstalleerd hebt?

Als je dat niet gedaan hebt gaat Windows per default de boot manager op je HDD laten staan (die stond daar al van vroeger, en Windows redeneert dat je geen 2e nodig hebt). Je kan dat controleren door de HDD als eerste boot apparaat in te stelle in de BIOS.

Moest dat het probleem zijn dan kan je dat oplossen door:
  • Windows opnieuw te installeren met de HDD losgekoppeld (dan installeert hij zowiezo een bootmanager op de SSD)
  • Windows opnieuw te installeren en bij de installatie specifiek aan te geven dat hij een bootmanager moet installeren op de SSD
  • Het te laten als het is, en de HDD als boot device te laten staan.
Die eerste 2 hebben als voordeel dat je nog altijd een bootmanager gaat hebben moest je de HDD ooit verwijderen, of als de HDD stuk gaat.
De laatste heeft als voordeel dat je geen ruimte verspilt (+- 100 MB dacht ik) door de bootmanager niet op beide schijven te hebben.

• NiltraCB
Bedankt voor jullie hulp! Het bleek dat de SSD al was gebruikt en dus niet 100% schoon was.
Aangesloten op een pc met windows en helemaal schoongemaakt via shijfbeheer en nu werkt het.

• PilatuS
  • Niet online
NiltraCB schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:22:
Bedankt voor jullie hulp! Het bleek dat de SSD al was gebruikt en dus niet 100% schoon was.
Aangesloten op een pc met windows en helemaal schoongemaakt via shijfbeheer en nu werkt het.
Mooi dat het gelukt is, maar dit kan je tijdens de installatie dus ook doen. Vandaar dat ik dit zei in mijn vorige post: Bij het kiezen van de locatie alle partities verwijderen.
Pagina: 1