Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Online psychokinese test

Ik heb een test gevonden en ik zou het leuk vinden als er wat mensen aan mee zouden doen. Zoals de titel van deze thread al aangeeft, kun je met deze test je psychokinese krachten testen. Verdere instructies zijn niet nodig, omdat alles duidelijk beschreven staat op de pagina waar de test moet worden gemaakt.

Het onderzoek

Om het onderzoek enigzins objectief te houden mag de test maar 2 keer worden gedaan, omdat iedereen na 100 keer proberen wel een 'hit' kan hebben. Om de behaalde resultaten zo zuiver mogelijk te houden hoop ik dat je de test dus ook maar 2 keer doet. Hou jezelf niet voor de gek! Je kunt de test hier maken.

Mijn beste resultaat na 2 keer proberen

Final Score: 31
1.9375 standard deviations
Significance: 0.02828238266327112.
A score of this many hits can be expected by chance every 35 runs.

Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst van dit kleine en niet echt objectieve onderzoek. Iemand ideeën om dit onderzoek objectiever te maken?

Update:

1. Plaats een volledige uitslag. Dus niet "Mijn score is 14" o.i.d.
2. Plaats alleen de best behaalde uitslag.
3. Probeer de test 2 keer te maken, het kost maar 4 minuutjes.
4. Probeer je goed te concentreren en kijk niet naar je score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:14

Lordy79

Vastberaden

final score -7 >:)

heb het 1x gedaan...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou iig ook even proberen zoveel mogelijk 0-letjes te halen. Daar zou je dan ook ong. 31 aan over moeten houden. Ik snap trouwens niets van die test. Het beeld beweegt ineens naar rechts toen mn score 22 was.. vaag plaatje... en als je even kijkt naar je score dan verlies je weer een hoop punten (tenminste, dat zou zo moeten, als het werkt!)
Trouwens, ik geloof niet in kans en toeval (zie "toeval bestaat niet!" topic!). Er is hier niet sprake van het toeval beinvloeden want toeval bestaat niet. Dat betekent dat je iets in de computer modificeert mocht dit principe waar zijn (random berust op een ingewikkelde procedure waar een getal uit rolt waarvan het moeilijk is na te gaan waarom het precies DAT getal is, maar er is altijd een rede voor)... en het lijkt me moeilijk de computercode te beinvloeden (als dat kan, kan je computer opblazen met je gedachte ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:59

mymind*

A Beautiful Mind

1e keer: 27
2e keer: Doe ik morgen als ik nuchter ben :) misschien maakt dat wat uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb -8... En ik probeerde 'em naar rechts te duwen...

Maar ik elke dag een uurtje oefen, gaat 't vast beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 19 juli 2001 01:20 schreef Sandalf het volgende:
Ik heb -8...
Shit.. je hebt me verbeterd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lordy79 :
Shit.. je hebt me verbeterd...
Nee hoor, hij heeft een slechtere score. Het is de bedoeling dat je een positieve score haalt.

BTW, ik heb mijn eerdere post iets aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 19 juli 2001 01:29 schreef Vertex het volgende:

[..]

Nee hoor, hij heeft een slechtere score. Het is de bedoeling dat je een positieve score haalt.

BTW, ik mijn eerdere post iets aangepast.
Oh... ik was echt in de veronderstelling dat de score zo negatief mogelijk moest zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[OFF]
Ik moet toch sarcasme eens leren herkennen op internet. Gezichtsuitdrukkingen zeggen vaak genoeg, maar tekst...
[ON]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 19:22

Servowire

prutser:~#

+8

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, nogmaals geef een volledige uitslag anders heeft je score weinig waarde. Plaats een screenshot van je hoogste score of typ het eventjes over. Ik weet het, ik weet het, het is irritant maar het geeft je score een waarde. 'Mijn score is 14' o.i.d. is zo niets zeggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 19 juli 2001 01:48 schreef Vertex het volgende:
[OFF]
Ik moet toch sarcasme eens leren herkennen op internet. Gezichtsuitdrukkingen zeggen vaak genoeg, maar tekst...
[ON]
hmm... we kennen elkaar ook nog niet, dus dat zal het zijn :)
als ik een zin eindig met drie ... en je zou 'm ironisch/sarcastisch kunnen opvatten, dan zou ik dat doen :)

Soms is het niet leuk om er een smiley achter te zetten omdat mensen dan gaan twijfelen of 't sarcasme is of niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nie zo'n zin om het over te type, maar 1e keer had ik score van 6 ofzo kans 1 op 2, 2e keer (toen ik het balkje expres naar links deed ipv rechts had ik zelfs een score van 24 (kans 1 op 14).

Ik heb ook het vermoeden dat dat ding helemaal niet zo eerlijk 0'tjes en 1'tjes verdeeld. als ie het wel doet dan is het gewoon toeval, probeer maar is dat ding naar links te pushen ipv rechts, probeer het gewoon 5x ofzo en check maar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
Final score: -15
0,9375 standard diviations
Significance: 0.18240528535626666
A score of this many misses can be expected by chance every 5 runs.
Okay, fijn om te weten. Ik ben zo telekinetisch begaafd als een wentelteefje :P
-15; ha, ik win! :D

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Laatst online: 22-08-2014
2e poging:
Final score: -18
1.125 standard diviations
Significance: 0,13702850966409016
A score of this many misses can be expected by chance every 7 runs.
Ahum. Beat that! B-)

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:15
oke... leuk... maar jullie geloven toch niet echt dat jullie een computerprogramma kunnen berinvloeden door naar het scherm te staren?

De eerste keer had ik -7 en de tweede keer -15. en dan terwijl ik de eerste keer niet eens die pagina openhad en de tweede keer wel? Volgens mij is het streepje gewoon precies zo geprogrammeerd dat ie gewoon een beetje trilt zodat jullie denken dat het werkt...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jij gaat er bij voorbaat al vanuit dat retro-psychokinese niet bestaat. Met zo'n instelling zul je het nooit erkennen. Probeer iets meer 'open minded' te zijn. Ik zeg niet dat het bestaat, ik probeer alleen te zeggen dat het zou kunnen bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

final score: -11
0,6875 standard deviations
significance: 0.25584144615678056. A score
of this many misses can be
expected by chance of every 3
runs.

Maar wat is telekinese precies? Ik heb het niet; laat dat duidelijk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Final score: 12
0.75 standard deviations
Significance: 0.23615622
A score of this many hits can be expected by chance every 4 runs

Final score: -11
0.6875 standard deviations
Significance: 0.2558144461
A score of this many misses can be axpected by chance every 3 runs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Final score: -20
1.25 standard deviations
Significance: 0.11146042722773442. A score
of this many misses can be expected every 8 runs.

Niet te best dus :)
Ik wou eerst het streepje naar rechts duwen, maar later ging ie zover naar links dat ik er wanhopig van werd, en toen heb ik 'm maar links gewenst hahaha, dat lukte vrij goed!

De tweede keer heb ik 'm in het midden weten te houden: "this many hits can be expected every 2 runs muhahahahaha wat ben ik slecht :) :)

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+18 maar ik ben er niet echt van overtuigd dat ik mijn pc zijn random nummers kan besturen. Dan liep ie wel wat minder vaak vast als dat zo was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Laatst online: 23:04

Elvhenk

/me hartje GO

Zo, dat was leuk op de vroege ochtend. >:) De eerste keer 12 en de tweede keer -4. Toen had ik er ook niet veel zin meer in. Misschien langer moeten wachten. De eerste keer was het makkelijker. Hmmm, veel ruimte voor speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 09:21 schreef NewAgePerformance het volgende:
+18 maar ik ben er niet echt van overtuigd dat ik mijn pc zijn random nummers kan besturen. Dan liep ie wel wat minder vaak vast als dat zo was. :)
Pseudo-random gegenereerde nummers (zoals haast alle random nummers in een computer) zijn voor parapsychologische experimenten zowieso niet interessant! :) Je zal het met een echte RNG moeten doen, die zijn willekeurigheid uit het universum zelf haalt (ruis van bijvoorbeeld hele gevoelige halfgeleiders versterken en die gebruiken als bitstream bijvoorbeeld). Het is bullshit om te geloven dat je enige invloed kan uitoefenen op een algortime die zich een seed geeft zodra je op 'start' ramt. in dat geval staat technisch gezien de outcome al vast voordat je het experiment begint! :D Of dit het geval is bij deze applet.. denk het wel!

Pseudo-random nummers hebben nog een nadeel in de parapsychologie, namelijk bij experimenten die met voorspellen hebben te maken: de 'patronen' kunnen onbewust aangeleerd worden door de persoon die bijvoorbeeld wilt 'oefenen' met voorspelbaarheid. Je ziet af en toe wel eens van die flutprogrammatjes waarmee je een van de 4 vakjes kan kiezen. als je goed hebt gegokt/gepsi-ed dan kleurt het vakje groen en zo. totaal zinloos dus, omdat het brein schijnbaar bepaalde patronen kan 'herkennen' en daarmee onbewust betere/goede keuzes maakt; in dat geval heeft het dus niks te maken met paranormaal voorspellend vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 16-05 12:40
vage test eerst - 35 en daarna +44 ????

K'zal 'm vanavond thuis doen wie weet is ie dan precieser. :?
:?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 00:15
Op donderdag 19 juli 2001 03:39 schreef Vertex het volgende:
Jij gaat er bij voorbaat al vanuit dat retro-psychokinese niet bestaat. Met zo'n instelling zul je het nooit erkennen. Probeer iets meer 'open minded' te zijn. Ik zeg niet dat het bestaat, ik probeer alleen te zeggen dat het zou kunnen bestaan.
Dat zeg ik niet :7
Ik zeg alleen dat ik niet geloof dat je dmv een programma wat random nummers gegenereert kunt testen of je 'kinetisch begaafd' (zeg ik dat zo goed?) bent, Daarom geloof ik de uitkomst van dit programmaatje ook niet. Mocht er een meer professionelere test langskomen, die niet via internet gaat, dan ben ik bereidt mijn mening aan te passen. :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik behaalde een positieve score door een andere site te bekijken tijdens die test. Erg indrukekkend hoor :? (om de een of andere reden staat dat fourmilab.ch me ook niet echt aan)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Final score: 31
significance: 0,02828238266327112
Score of this many can be expexted by chance every 35 runs.

2e poging
Final score: -26
1.625 standard deviations
A score of this many misses can be expected by chance every 18 runs.

de 2e poging heb ik mezelf geestelijk enorm ingespand om die kl*te lijn naar rechts te duwen. Van lichte suggestieve gedachtengang, via 'Vulcan mind melt', naar botweg gebruik van 'the force'. Hetgeen allemaal niet mocht baten. Ik ben nu geestelijk totaal op!
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

1e keer. Erg vaag. Eerste 30 seconden deed ik niets, ff kijken gewoon. Die pointer bleef gewoon rond de top heen en weer gaan (-5 naar +5). Toen ging ik doen wat ze wilden - denken dat ie naar rechts moet. Das nog best zwaar ook 2 minuten. Maareh.. best vreemd.. hij ging nog ook. Lijkt me onzin eigenlijk.

Maar toch, voor hen die willen checken:

Final score: 44
2.75 standard deviations
Significance: 0.003262440611804027
A score of this many hits can be expected by chance every 306 runs.

Maar aangezien ik vind dat het onzin is, ga ik de test nog ff een paar keer doen zonder uberhaupt het browserwindow actief te hebben. Eens kijken of ie dan ook van die grote scores haalt. Tenslote, eens in de 306 keer is best haalbaar :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Final score: -5
0.3125 standard deviations
Significance 0.38926742367998324 A score of this many misses can be expected by chance of every 2 runs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-20
1.25
0.11146 bla
1 op 8 kans
daarbij wil ik wel vemeldden dat ik opzettelijk naar de rode kant wou :)

naar groene kant toe was score 8 :P
1 op 3 kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

-20 en -18.
Geloof er niet veel van, een softwarematige Random Generator gebruiken voor dit soort testen.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

final score = 31
significance = 0.028282382
a score of this many hits can be expected by chance every 35 runs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 2e keer ging ie vanzelf naar het rode
ongeveer in hetzelfde gebied waarin hij eerst bij groen eindigde,
vage test dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik het begin het ik wel geprobeert om een naar rechts te krijgen, maar op de helft ben ik weg gelopen...

Final score: 31
Significance: 0.02828238266327112. A score
of this many hits can be
expected by chance every 35
runs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
31

Vaag spul.
[edit]
2e poging
-24

Ik heb nu geprobeerd om de cursor links te laten gaan en dat werkte. :? Ik denk dat ik dit nog een paar keer ga proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1e keer:

Final score: 12
0.75 standard deviations
Significance: 0.2361562228945086 A score of this many hits van be expected by chance every 4 runs.

2e keer:

Final score: 23
1.4375 standard deviations
Significance: 0.07980835636363647 A score of this many hits van be expected by chance every 12 runs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe niet echt denderende uitslagen, maar misschien komen die nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerste keer had ik -9 maar toen was ik niet serieus...
2ekeer mijn ogen dicht gedaan en me geconcentreerd:
Final score; 44
2.75 standard deviations
Signuficanse 0.0032624406118804027. a score of this many hits
can be ecpected by chance every 306 runs.

3e x was ik pure concentratie, en ik was gelovig, want het was immers de 2e keer mooi gegaan.
final score -24
1.5 standard blabla
Significance 0.07093154573129501.
a score of this many misses can be expected by chance every 14 runs.

bah ik gloof er niet meer in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet ook nog wel een goede grap: beinvloedt het geluid de score:

Niets doen, en dan wel of geen geluid erbij aanzetten.

Met geluid maakt iig dat het een stuk irritanter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder geluid:

score: -7
0.4375 SD
Significance: 0.342
a score of this many misses may be expected every 2 runs

Met geluid:

score: -11
0.6875 SD
Significance: 0.256
a score of this many misses may be expected every three runs

--------------------------------

Hmmm, gebeurt vrij weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De uitslagen tot nu toe:

1.
44 - Burat
44 - gneisbaard
44 - salutem

2.
31 - BBQ-Man
31 - JohR
31 - sampoo
31 - Vertex
31 - [YR]paladin

3.
27 - mymind

4.
24 - Kertje

5.
23 - Pacific_Ocean

6.
18 - NewAgePerformance

7.
12 - chromisX
12 - Elvhenk

8.
8 - Flamez
8 - Servowire

9.
-5 - robinvreuls

10.
-7 - Captain Proton
-7 - Lordy79
-7 - Tampie2000

11.
-8 - Sandalf

12.
-11 - urinator

13.
-15 - Ecco

14.
-18 - udenjpg

Er komen identieke uitslagen in voor, dus ik denk dat dit java appletje inderdaad niet echt serieus genomen moet worden. De maker heeft waarschijnlijk een aantal uitslagen voorgeprogrammeerd en die komen er dan willekeurig uit. Heeft iemand een betere test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het van je type monitor afhangt. ik had ook een score van -5 en dat het een significance:0.38926742367998324 was. :?
0,3125 SD A score of this many misses can be expected by chance every 2 runs..

2e keer was +24

Maar als je op een dotpitch screen werkt dan moet je eerder proberen te kijken door welke pixel je de energie probeert op te wekken. Je kijkt dus naar waar je de lijn wil hebben.

Ik heb geen idee hoe dat bij een ander soort scherm gaat. maar bij tft zou dat ook wel moeten lukken..

T'is maar een guess natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:49
1e keer: 24
2e keer: 23
3e keer: -5
4e keer: -5
5e keer: -18

Mja, conclusie: :?

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Laatst online: 15-07 16:47
2e keer:

Final score: 24
1,5 standard deviations
Significance: 0,07093154573129501
A score of this hits can be expected by chance every 14 runs.

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 01:38 schreef Vertex het volgende:
De uitslagen tot nu toe:

1.
44 - Burat
44 - gneisbaard
44 - salutem

2.
31 - BBQ-Man
31 - JohR
31 - sampoo
31 - Vertex
31 - [YR]paladin

3.
27 - mymind

4.
24 - Kertje

5.
23 - Pacific_Ocean

6.
18 - NewAgePerformance

7.
12 - chromisX
12 - Elvhenk

8.
8 - Flamez
8 - Servowire

9.
-5 - robinvreuls

10.
-7 - Captain Proton
-7 - Lordy79
-7 - Tampie2000

11.
-8 - Sandalf

12.
-11 - urinator

13.
-15 - Ecco

14.
-18 - udenjpg

Er komen identieke uitslagen in voor, dus ik denk dat dit java appletje inderdaad niet echt serieus genomen moet worden. De maker heeft waarschijnlijk een aantal uitslagen voorgeprogrammeerd en die komen er dan willekeurig uit. Heeft iemand een betere test?
toon volledige bericht
Nu mogen de 1e plaats houders hem naar links proberen te bewegen.

En ik kan wel een progje maken die hetzelfde doet maar dan wel objectief, maar ik denk dat ik niet de enige ben die dat kan (en voor mijn zooi heb je VB runtimes nodig)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Op zaterdag 21 juli 2001 01:38 schreef Vertex het volgende:
De uitslagen tot nu toe:

1.
44 - Burat
44 - gneisbaard
44 - salutem

2.
31 - BBQ-Man
31 - JohR
31 - sampoo
31 - Vertex
31 - [YR]paladin

3.
27 - mymind

4.
24 - Kertje

5.
23 - Pacific_Ocean

6.
18 - NewAgePerformance

7.
12 - chromisX
12 - Elvhenk

8.
8 - Flamez
8 - Servowire

9.
-5 - robinvreuls

10.
-7 - Captain Proton
-7 - Lordy79
-7 - Tampie2000

11.
-8 - Sandalf

12.
-11 - urinator

13.
-15 - Ecco

14.
-18 - udenjpg

toon volledige bericht
Raar! Waarom heel vaak 44 en 31? Ik krijg het gevoel dat het zelfs een fake algoritme is. Mja dan moet ik de page downloaden en de applet onderzoeken, maar ik ken niks van IT. Dus dat lukt niet.
Mijn vraag: Kan iemand deze page aan een onderzoek wijdden (schrijf je 't zo).
Btw mijn score:
12
0.75 dev
Sig: 0.236...
1 op 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het valt me ook op dat er wel erg veel uitslagen bij zitten die heel vaak verwacht kunnen worden..
1 uit 4, 1 uit 3 en 1 uit 2 bijvoorbeeld.
Zo zou er elke 3 keer (by chance) een uitslag van -6 moeten zijn. Goeie statistiek!!!!!!!!!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Teup :
En ik kan wel een progje maken die hetzelfde doet maar dan wel objectief, maar ik denk dat ik niet de enige ben die dat kan (en voor mijn zooi heb je VB runtimes nodig)...
Hoe wou je dit programma maken? Ik heb begrepen dat true RNG onmogelijk te programmeren zijn. En als je dit toch zou kunnen maken, kun je dit programma dan online gebruiken om een test te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-08 10:27

Sharky

Skamn Dippy!

zucht
zijn er echt mensen die denken dat je invloed kunt uitoefenen op een rood balkje op je scherm dat niet meer is dan een oplichting door een aantal elektronen die uit een kanon komen dat aangestuurd wordt door een scriptje dat gewoon doet wat hij moet doen in het geheugen van je pc?

bekijk het nu eens logisch, wat heeft wat jij probeert te doen te maken met wat het scriptje zegt wat je pc moet doen? dit vind ik zoooo gestoord

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-24 8-)
op het begin ging hij lekker naar rechts maar al gauw vloog hij terug :'(
ik denk dat ik een zwakke geest heb ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sharkyOnline :
zucht
zijn er echt mensen die denken dat je invloed kunt uitoefenen op een rood balkje op je scherm dat niet meer is dan een oplichting door een aantal elektronen die uit een kanon komen dat aangestuurd wordt door een scriptje dat gewoon doet wat hij moet doen in het geheugen van je pc?
Euhhh, ik dacht dat we er allang uit waren dat dit java appletje onzin is. Jouw reactie is dus een beetje overbodig. Verder vind ik het jammer dat je meteen begint te flamen, dat komt mijn thread niet ten goede (lees: slot erop).
sharkyOnline :
bekijk het nu eens logisch, wat heeft wat jij probeert te doen te maken met wat het scriptje zegt wat je pc moet doen? dit vind ik zoooo gestoord
Ik vind het ver gaan om iets wat nog niet bewezen is af te doen als iets gestoords. Jij weet waarschijnlijk niet wat psychokinese inhoudt, dus ik zal je even op de hoogte brengen.

Psychokinese

De beweging van voorwerpen op paranormale wijze.

Het psychokinetisch verschijnsel kun je vervolgens weer splitsen in twee catagorieën:

Macro-psychokinese

Het bewegen van voorwerpen die met het oog waarneembaar zijn. Op paranormale wijze, welteverstaan.

Voorbeelden:

1. Het bewegen van een stoel.
2. Het bewegen van een cola blikje.

Micro-psychokinese

Het bewegen van voorwerpen die niet met het oog waarneembaar zijn. Op paranormale wijze, welteverstaan.

Voorbeelden:

1. Het veranderen van een stroom elektronen.
2. Het veranderen van een atoom positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 00:51 schreef Vertex het volgende:

[..]

Hoe wou je dit programma maken? Ik heb begrepen dat true RNG onmogelijk te programmeren zijn. En als je dit toch zou kunnen maken, kun je dit programma dan online gebruiken om een test te maken?
Je kan als signaalbron de microfoon-ingang van je geluidkaart nemen. je schoeft de mic-versterking lekker hoog op zodanig dat er ruis ontstaat, die ruis versterk je en gebruik je als bitstream. heel erg random en onvoorspelbaar, maar ook fraudegevoelig helaas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op zondag 22 juli 2001 03:34 schreef Vertex het volgende:
Voorbeelden:

Kijk, als je atoomposities in je pc weet te veranderen, waardoor het lijntje naar rechts schuift ben je heel knap. Vooral ook omdat je precies het atoompje van de random-number-generator-functie weet te raken. Stel je voor dat je een verkeerd elektron laat stuiteren, net op het tijdstip van een proces-switch op je processor. Dan zou je pc toch maar mooi hangen.

Ik denk dat het feit dat niemand met deze test z'n pc aan het hangen heeft gekregen wel sprekend is voor de mogelijkheid om atomen/elektronen te beinvloeden.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Mijn Duits leraar kon een lucifer bewegen, is dit paranormaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat hangt ervan af hoe hij die lucifer bewoog... |:(

maw: onvoldoende informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedtracer
  • Laatst online: 21:50

Speedtracer

ondertitels? doen we niet aan.

Final score: 44
2.75 standard deviations
Significance 0.003262440611804027. a score
of this many hits can be
expected by chance every 306

En ik was bier halen!! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het valt me ook op dat er wel erg veel uitslagen bij zitten die heel vaak verwacht kunnen worden..
1 uit 4, 1 uit 3 en 1 uit 2 bijvoorbeeld.
Zo zou er elke 3 keer (by chance) een uitslag van -6 moeten zijn. Goeie statistiek!!!!!!!!!! |:(
Volgens mij wordt er bedoeld dat je 1 op de 3 keer een afwijking van 6 of groter van het gemiddelde vindt. Beetje suggestief opgeschreven, dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A score of this many misses can be expected by chance every X runs
Ik zou zeggen gewoon fout opgeschreven. Maar waarschijnlijk is dat idd wat ze bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

[..]

Euhhh, ik dacht dat we er allang uit waren dat dit java appletje onzin is. Jouw reactie is dus een beetje overbodig. Verder vind ik het jammer dat je meteen begint te flamen, dat komt mijn thread niet ten goede (lees: slot erop).
[..]

Ik vind het ver gaan om iets wat nog niet bewezen is af te doen als iets gestoords. Jij weet waarschijnlijk niet wat psychokinese inhoudt, dus ik zal je even op de hoogte brengen.

Psychokinese

De beweging van voorwerpen op paranormale wijze.

Het psychokinetisch verschijnsel kun je vervolgens weer splitsen in twee catagorieën:

Macro-psychokinese

Het bewegen van voorwerpen die met het oog waarneembaar zijn. Op paranormale wijze, welteverstaan.

Voorbeelden:

1. Het bewegen van een stoel.
2. Het bewegen van een cola blikje.

Micro-psychokinese

Het bewegen van voorwerpen die niet met het oog waarneembaar zijn. Op paranormale wijze, welteverstaan.

Voorbeelden:

toon volledige bericht
-ik moet zeggen dat ik niet echt heb kunnen opmaken dat er mensen waren die er net zo over dachten als ik.

-ik heb alleen gezegd dat ik dit gestoord vind, ik heb nix als gestoord afgedaan en ik heb absoluut niet geflamed.

-ik weet heel goed wat psychokinese is.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Laatst online: 23:04

Elvhenk

/me hartje GO

Sharkyonline, je kan het brengen zoals je wilt, maar "gestoord" was jouw woordkeuze. Graag wat subtieler in het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste keer:
Final score -11
0.6875 s.d.
Sign. 0.25584144615678056
A score of this many misses can be expected by chance every 3 runs.

Tweede keer:
Final score 4
0.25 s.d.
Sign. 0.4134290108176307
A score of this many hits can be expected by chance every 2 runs.

Bij de eerste keer duwde ik richting rood en ging hij ook richting rood, maar de tweede keer werkt het niet. Dus of ik heb mijn paranormale gave nog niet goed onder controle of het was toeval en ik ben niet paranormaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableboy
  • Niet online
Ik heb het ook een paar maal geprobeerd...

De eerste keer wilde ik heel graag de pijl in het groene hebben: score -24

De tweede keer heel graag in het rood: score +31

De derde keer heel graag rood: score -9

De 4e keer heel graag groen: score -2

Ik snap dus niet echt wat het verband hier tussen moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableboy
  • Niet online
Je kunt trouwens ook op http://home.conceptsfa.nl/~rdwinter/dutch/experiment.zip een oude variant hiervan downloaden... Is ook wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Niet online
Is eigenlijk meer een huiskamer topic dit :) .

Maar triest genoeg zullen er wel mensen zijn die in dit soort onzin geloven ook :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Op maandag 23 juli 2001 10:13 schreef Elvhenk het volgende:
Sharkyonline, je kan het brengen zoals je wilt, maar "gestoord" was jouw woordkeuze. Graag wat subtieler in het vervolg.
ok ok als jij snel gekwetst bent als iemand zegt hoe hij er zelf over denkt vind ik dit psychokinese gedoe allemaal erg onwaarschijnlijk.

he

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is sinds vandaag een Nederlandse versie beschikbaar gekomen van experiment heb ik gemerkt, best handig! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De random data die wordt gebruikt door het experiment is afkomstig van een echte random number generator die getallen genereert op basis van een echt random natuurkundig proces (atomair verval). Dit betekent dat d.m.v. de grafische weergave van de applet dus echt materie beinvloed kan worden met psychokinese

Groeten van de maker van het experiment. (ja, een Nederlander8-)). [quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het experiment werkt echt!!!!

Even voor de duidelijkheid

:r Alle data die wordt gebruikt door de applet is echt random data van een RNG en is dus weldegelijk beinvloedbaar door psychokinese.

:r Dagelijks zijn er vele tientallen nieuwe reeksen met random getallen aanwezig in de applet, pas als al deze getallen op die dag gebruikt zijn is het mogelijk dat er iets vaker dezelfde score voorkomt.

Groeten van de bedenker van de site en ik hoop dat jullie het experiment wat serieuzer gaan zien, want ik ben druk bezig met het verbeteren van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Haha :)

Totaal score: -14
0.875 als standaard afwijking
Significantie: 0.19941011502188688
Een score met een dergelijk aantal missers kan eens per 5 keer verwacht worden.

Totaal score: 10
0.625 als standaard afwijking
Significantie: 0.2763501548543269
Een score met een dergelijk aantal hits kan eens per 3 keer verwacht worden.

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 24-07 20:22

RSP

Op zondag 22 juli 2001 10:40 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Kijk, als je atoomposities in je pc weet te veranderen, waardoor het lijntje naar rechts schuift ben je heel knap. Vooral ook omdat je precies het atoompje van de random-number-generator-functie weet te raken. Stel je voor dat je een verkeerd elektron laat stuiteren, net op het tijdstip van een proces-switch op je processor. Dan zou je pc toch maar mooi hangen.

Ik denk dat het feit dat niemand met deze test z'n pc aan het hangen heeft gekregen wel sprekend is voor de mogelijkheid om atomen/elektronen te beinvloeden.
en die gaan dus mooi wel door me firewall heen ! lekker is dat... als iemand HACK HACK HACK tegen z'n monitor zit te denken dan wordt ik gehaced waar gaat dat heen met de wereld van tegen woordig....

1e keer > +44
2e keer > +52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lukt niet, wingate zit dr tussen, al mn gedachten worden verstoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1e keer: 33
2e keer: -16 (bewust niet geconcentreerd).
Zijn we nou paranormaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

corani:
Haha :)

Totaal score: -14

Totaal score: 10