Geen beeld met STB Velocity en LG Flatron.... HELP!

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik heb sinds kort een LG Flatron 795Plus. Deze heb ik sinds gisteren aangesloten op een computer (PII-450) met een STB Velocity 4400 met TV-out (dat is een TNT kaart).

Bij een verse install van w98 herkent hij de monitor als "Plug and play" en voor de kaart heb ik drivers van STB geinstalleerd (de NVIDIA drivers hebben geen TV-out). Als ik de PC dan opnieuw opstart geeft de monitor geen beeld met de mededeling "Out of frequency 160!!Hz". Als ik een oude 15" aansluit en opnieuw opstart doet hij het wel. Ook het installeren van de nvidia drivers leidt tot beeld, maar ik heb geen TV-out en als ik de eigenschappen van het beeldscherm wil opvragen, crasht de computer.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Verwijderd

Ik heb zelf een LG995E, en draai op 85 hz.
Ik heb eens voor een lan-party mijn oude 14 inch er op aangesloten die max 60 hz aankan.
Als je kan je pc opstart gaat de monitor een beetje flippen, bij een LG krijg je dan nog netjes een melding van "out of frequency".

Wat je kan moet doen is je frequency dus weer lager zetten:
beeldschermeigenschappen>instellingen>geadvanceerd>adapter>vernieuwingsfrequentie>zet deze op standaard waarde

Je kan dit doen door dit gewoon blindelings te leren.
Of je moet weten waar Windows de beeldschermeigenschappen opstaat in een file. en deze in DOS of veilige modes bewerken.

Meestal is het zo dat als je de monitor drivers geinstalleerd hebt, de videofrequentie wordt aangepast aan die van de monitor, zodat deze niet overschreden kan worden.