Wijziging User Review - [rcthans ] [poema]

Pagina: 1
Acties:
  • 700 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 20:16
Hallo,

Zie DM voor mijn uitleg en vraag om zijn revieuw aan te passen. Helaas geen gehoor. Maar ik verkocht een defect toestel dat gevallen was. Hij baalde dat er meer kapot was dan alleen het scherm. Maar ik had keurig verteld gevallen..direct in de kast gelegd. Niks zelf geprobeerd. Toestel was toen nog 400 waard. En verkocht hem voor 50. Als hij er een nieuwe lcd op had gezet en dat had het verholpen had hij er goed aan verdiend. Nu verloren. Maar dat is zijn risico in mijn ogen.

Hoop dat dit genoeg info is. En dat er mijn kant op wordt besloten.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Gelieve niet te reageren als je zelf geen partij bent.

[ Voor 93% gewijzigd door Microkid op 30-08-2018 12:05 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• rcthans
De tegenpartij reageert niet op mijn dm. Dus ik zou graag hebben dat een moderator oordeelt aan de hand van het dm gesprek en de orginele advertentie.

• Microkid

Microkid

Smile

@rcthans , de advertentie gaat alleen uit van een defect scherm, er wordt nergens aangegeven of de telefoon nog werkt. De koper had dus minstens kunnen verwachten dat de telefoon nog wel wat zou doen. Wellicht had je dus van te voren even moeten checken wat de telefoon nog wel of niet deed. Nu had de koper verwachtingen die niet waargemaakt zijn. Ik zie dus geen reden om de beoordeling te verwijderen.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• rcthans
Defect is toch defect, ik wist niet dat er gradaties van defect bestonden. Er stond duidelijk, gevallen, scherm was direct zwart. Ledje bleef branden tot de accu leeg was, ook ging hij nog over als je hem belde. (trillen) Heb hem in de kast gelegd. Als ik meet apparatuur had of handig was had ik hem toch zelf wel getest, en er een nieuwe lcd van 100 euro op gezet. Je koopt een defecte telefoon, met de gok er winst aan te maken voor 50 euro inclusief 7 euro verzendkosten. Met op dat moment een waarde van 350/400 euro. Hoe kan ik in vredesnaam fout zijn.

• Microkid

Microkid

Smile

Lees je advertentie nog eens door. Er staat nergens dat het ding defect is. Je geeft alleen aan dat het scherm versplinterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
En kan ik een second opinion aanvragen bij een andere mod? ik vind het namelijk nogal kortzichtig. De koper heeft meer verstand van telefoons dan ik. Ik als normale gebruiker kan zonder uitgebreide test toch niet weten wat er kapot is als een telefoon kapot valt en het scherm op zwart gaat. Door het blijven branden van het ledje etc ging ik ervan uit dat hij niet helemaal dood was. Dat is duidelijk uit mijn verhaal te halen.

Vervolgens reageert hij ook niet op mijn berichtje, terwijl hij wel actief gebruik maakt van de site. Als het de bedoeling is dat iedereen hier met metertjes de dingen doormeet, voordat hij een defect toestel mag verkopen. Zag de advertentie er heel anders uit, en was er ook weinig te verdienen voor een slimme doe het zelfer of handelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik kom tot dezelfde conclusie als @Microkid. Er staat inderdaad nergens dat het toestel defect is. Je verschuilen achter "meer verstand" bij de koper gaat niet op. Jij hoort als verkoper ook te weten wat je verkoopt. Ik zie geen basis om de review te verwijderen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcthans
Er staat defect in de advertentie titel. Maargoed sluit de boel maar. Ik verkoop hier niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Zo ken ik er ook nog wel een paar. Er staat duidelijk "Samsung Galaxy S6 64GB Defect scherm aangeboden", ofwel "defect scherm". Niet "defecte telefoon".

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.