Welke boxje voor jeugdclub/kamp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-08 04:30
Ik zoek een?
Ik ben actief als 'jeugdleider' bij een kerk. Daarin hebben we vaak muziek aan en gaan we soms op kamp. Op kamp kijken we vaak een film via de beamer etc.Het gaat dan om een groep van 20 kinderen.

We hebben nu van die lelijke computerboxjes die kwalikatief niet goed zijn. Ze kunnen ook niet hard. Nu wil ik graag eens kijken naar betere.

Het mooiste zal zijn als er een 3.5mm pootje aan zit, maar ook bluetooth. Ook is het denk ik mooi als het 2 boxjes zijn. Tijdens een film kijken dat je ze in hoeken kan zetten.

De boxjes zullen dus wel eens vervoert worden, waardoor ze wat steviger moeten zijn.

Vul hier in welk apparaat je zoekt.
- Geluidsboxjes om 20 kinderen een film te kunnen laten kijken.
- Moet kunnen vervoert worden
- Liefst met bluetooth en 3.5mm poort.

Wat is je budget?
Goede vraag. Ik betaal het zelf niet.
Voor goede boxjes zal er meer uitgegeven mogen worden. (logisch).
Maar ik denk max €150, ruwe schatting. Liever minder.

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
€50 a €75?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zie omschrijving hierboven

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb bij cool blue gezocht. Ik kom vooral uit op van die fijne draagbare boxjes, maar dat is er maar 1. Het liefst zou ik boxjes willen die per 2.0 gaan. Het mag met draad. Vooral om 20 kinderen een film te laten kijken is dat.

Bedankt alvast!

Beste antwoord (via Canon_nl3 op 19-09-2018 13:32)

• Guy Treepbush
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-10 14:42
@Canon_nl3

Wij hebben een kamp met ongeveer 100 kinderen. Gebruiken (een voorloper/vergelijkbare van hetzelfde merk van) deze Box nu 4 jaar. We gebruiken hem voor:
- Kareaoke/bonte avond
-‘s-ochtends iedereen uit bed door over het terrein ‘wakker worden’ van Jochem Meijer te laten schallen en zo iedereen uit de tenten te krijgen.
- uitleg van spellen indien iemand niet goed meer bij stem is
- om een eindsignaal te kunnen geven bij bosspellen

Een van de beste aankopen die we ooit gedaan hebben. Minpuntje is wel dat ondanks dat we hem maar een weekje (erg intensief) per jaar gebruiken hij nu duidelijk achteruit gaat. Tijd dat hij op de accu werkt met hoog volume is van een uur of 6 naar 4 gegaan en er zijn wat onderdelen afgebroken tijdens het verplaatsen in de bossen. Mocht hij in een van de komende jaren echt overlijden dan kopen we direct een nieuwe.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Je zoekt zoiets als deze: pricewatch: Edifier R1280DB Black?

Foritain heeft er een uitgebreide review over geschreven. Met Bluetooth en er zit een tulp (rca) naar 3.5mm jack kabel bij, ook kun je als het nodig is de kabel tussen de linker en rechter speaker zelf vervangen door een langere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een gebruikt setje JBL LSR305 voor ~150 lijkt mij onverslaanbaar in prijs/prestatieverhouding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guy Treepbush
Als je jeugdleider bent doen jullie vast ook activiteiten die nog meer volume kunnen gebruiken en is een microfoon erbij ook handig.

Zelf gebruiken wij (ik doe iets vergelijkbaars), ook in combinatie met een laptop/beamer zoiets:
https://www.bax-shop.nl/mobiele-accu-speakers/devine-roadster-mobiele-bluetooth-accuspeaker
Deze is 99 euro en veel breder inzetbaar dan allen voor het filmavondje.

Zelf gebruiken we meestal Bluetooth maar met een verloopstekkertje kan 3.5 MM ook. Geen 2 boxjes maar meer dan genoeg volume, alleen geen surroundgeluid. Zitten de kinderen daar echt op te wachten?

[ Voor 29% gewijzigd door Guy Treepbush op 29-08-2018 05:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Jullie zijn weer geweldig!!

Ik ga het overleggen met het 'team' en kijken of we er budget voor kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
@Guy Treepbush

Heb wel oren naar die box die jij aangeeft. Ik kan alleen weinig informatie vinden over de box.
Niets op tweakers, eigenlijk alleen een soort reclame filmpje op youtube die best overtuigend is.

Maar ik begrijp dat jij dus ook tevreden bent. Geluid is ook goed?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Guy Treepbush
@Canon_nl3

Wij hebben een kamp met ongeveer 100 kinderen. Gebruiken (een voorloper/vergelijkbare van hetzelfde merk van) deze Box nu 4 jaar. We gebruiken hem voor:
- Kareaoke/bonte avond
-‘s-ochtends iedereen uit bed door over het terrein ‘wakker worden’ van Jochem Meijer te laten schallen en zo iedereen uit de tenten te krijgen.
- uitleg van spellen indien iemand niet goed meer bij stem is
- om een eindsignaal te kunnen geven bij bosspellen

Een van de beste aankopen die we ooit gedaan hebben. Minpuntje is wel dat ondanks dat we hem maar een weekje (erg intensief) per jaar gebruiken hij nu duidelijk achteruit gaat. Tijd dat hij op de accu werkt met hoog volume is van een uur of 6 naar 4 gegaan en er zijn wat onderdelen afgebroken tijdens het verplaatsen in de bossen. Mocht hij in een van de komende jaren echt overlijden dan kopen we direct een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Guy Treepbush schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 05:02:
Als je jeugdleider bent doen jullie vast ook activiteiten die nog meer volume kunnen gebruiken en is een microfoon erbij ook handig.

Zelf gebruiken wij (ik doe iets vergelijkbaars), ook in combinatie met een laptop/beamer zoiets:
https://www.bax-shop.nl/mobiele-accu-speakers/devine-roadster-mobiele-bluetooth-accuspeaker
Deze is 99 euro en veel breder inzetbaar dan allen voor het filmavondje.

Zelf gebruiken we meestal Bluetooth maar met een verloopstekkertje kan 3.5 MM ook. Geen 2 boxjes maar meer dan genoeg volume, alleen geen surroundgeluid. Zitten de kinderen daar echt op te wachten?
Bedankt man! Eerste activiteit en de Karaoke binnen 1 minuut gefixt.

Super tip 👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guy Treepbush
Fijn om te horen! Veel plezier.

[ Voor 29% gewijzigd door Guy Treepbush op 16-09-2018 03:25 ]

Pagina: 1