Vraag

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03
Ik zoek een...
Telefoon met een DAC zoals in de LG V20 en V30 of een goede LDAC support zoals in de Sony XZ2

Wat is je budget?
Onbelangrijk, gaat voornamelijk via abonnement

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Aangezien ik het apparaat vooral ga gebruiken voor audio is de DAC of LDAC voor mij belangrijk, 24-bits minimaal. Prestaties? Als zij rond de LG G3 liggen is het voor mij prima zat. Eventueel een scherm wat goed leesbaar is in zonlicht. Ik moet er een 512GB MicroSD in kunnen zetten zonder partities aan te hoeven maken :)

24/32-Bit DAC omdat ik bezit:
pricewatch: Philips Fidelio S2 (Goud, Zwart) (extreem robuust en mooi afgerond geluid, indrukwekkend!)
pricewatch: Bang & Olufsen BeoPlay E4 (Zwart) (pas recentelijk in bezit, goed geluid mits goede DAC)

De LDAC vanwege:
pricewatch: JBL E25BT (Wit) (deze meer vanwege batterijprestatie en verbinding met 2 devices)
pricewatch: Sony WF-1000X (Zwart) (mooi afgerond geluid, niet overdreven hard - goede LDAC en deze inears gaan een stuk beter tot zijn recht komen. Althans dat hoop ik)

Yep, I know LDAC is a Sony-thing. Ik heb even geen andere goede info kunnen vinden in hoeverre een "gewone" DAC van invloed is op BlueTooth.

Toekomstige aanschaf:
pricewatch: JVC HA-ET90BT-BE (Zwart) OF
pricewatch: Optoma NuForce BE Free8 (Zwart) - nog niet over uit.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals aangegeven LG V20 of V30, G6 of de Sony XZ2. Alternatieven zijn... lastig te vinden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Corrigeer mij gerust :P

Ik gebruik veel FLAC, AAC, WAV formats. (vandaar de 512GB MicroSD eis) (OGG en 320KBps MP3 ook)
Gebruik ook SubSonic Premium als een audio-server (moet ik nog even zien te tweaken :D )

Meer statements. Nee, geen Samsung, Nee geen iPhone X, nee geen Asus ROG en nee geen RazerPhone. De laatste 2 zijn behoorlijk luid, maar het gaat mij om immersion.

[ Voor 25% gewijzigd door SkyStreaker op 28-08-2018 21:45 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:37
Ga naar de winkel en probeer ze uit, iets technisch ondersteunen is maar een deel van de implementatie, software aansturing bepaald de rest, te veel of te weinig in een bepaalde frequentie kan je hele belevenis vergallen.

• SkyStreaker
Dan ga ik gewoon de telefoons die ik zelf heb gevonden uit proberen. Ik had echter gehoopt op meer keuze.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:17
Is er een specifieke reden waarom je geen Apple of Samsung wil?

En is een losse fiio geen optie? Dan is je keus wat minder beperkt en kan je gewoon een goede allround smartphone kiezen ipv 1 die misschien een goede dac heeft, maar andere tekortkomingen heeft.

• SkyStreaker
418O2 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:40:
Is er een specifieke reden waarom je geen Apple of Samsung wil?
Slechte DAC naar gelang reacties die her en der te vinden zijn.

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:50
SkyStreaker schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:51:
[...]

Klinkt erg abstract, heb je hier iets 'hards' van, metingen oid?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
SkyStreaker schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:51:
[...]

Ach, dat verschil hoor je toch niet met de door jou genoemde koptelefoons. Ja, een audiofiel hoort dat misschien wel, maar dat heeft niks te maken met zaken die meetbaar zijn.

• emielvanraaij
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-11 04:01
TommyboyNL schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:35:
[...]

Ach, dat verschil hoor je toch niet met de door jou genoemde koptelefoons. Ja, een audiofiel hoort dat misschien wel, maar dat heeft niks te maken met zaken die meetbaar zijn.
Pardon...dat hoor je wel degelijk.
Ik heb vanwege geluidsredenen een Sony Xperia XZ2 Compact. Er moet ooit een opvolger komen maar ik heb momenteel geen idee. Jammer dat er vrijwel geen info over geluidskwaliteit te vinden is in reviews of fabrikanten info. Geluidskwaliteit blijkt voor de meeste mensen geen issue te zijn. Ik vind het onbegrijpelijk. Het heeft echt geen nut om een dure hoofdtelefoon te kopen als er een waardeloze DAC in de telefoon zit.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Catch22 vroeg het ook al, maar waarom geen kleine pocket dac zoals een FiiO.

https://headfonics.com/2015/09/the-q1-dacamp-by-fiio/

hoi

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:17
ReVision. schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:15:
Catch22 vroeg het ook al, maar waarom geen kleine pocket dac zoals een FiiO.

https://headfonics.com/2015/09/the-q1-dacamp-by-fiio/
Dit topic is een jaar oud ;)

Heb al een TR geplaatst

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:19:
[...]

Dit topic is een jaar oud ;)

Heb al een TR geplaatst
Oeps my bad, niet gezien 8)7

hoi

• MerijnB
emielvanraaij schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:11:
[...]

Ik heb vanwege geluidsredenen een Sony Xperia XZ2 Compact. Er moet ooit een opvolger komen maar ik heb momenteel geen idee. Jammer dat er vrijwel geen info over geluidskwaliteit te vinden is in reviews of fabrikanten info. Geluidskwaliteit blijkt voor de meeste mensen geen issue te zijn. Ik vind het onbegrijpelijk. Het heeft echt geen nut om een dure hoofdtelefoon te kopen als er een waardeloze DAC in de telefoon zit.
Zie mijn eerdere post boven, heb jij iets van een meting die dit onderbouwd?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• emielvanraaij
MerijnB schreef op woensdag 18 september 2019 @ 17:11:
[...]

Zie mijn eerdere post boven, heb jij iets van een meting die dit onderbouwd?
Nee

• MerijnB
Hoe weet je dan of wat je hoort objectief echt zo is of dat je door bias op een verkeerd been wordt gezet?

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 17:17
Tempotec Sonata usb-c dac via China (op advies van gelinkte blog) - icm pocophone een topper, andere familieleden zijn er ook erg blij mee, 25 euro en vrij in je telefoonkeuze

http://aartjan.nl/blog/beste-dac/

Voor bluetooth dan gewoon aptx of ldac mits Sony

• emielvanraaij
Isaja schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:12:
Tempotec Sonata usb-c dac via China (op advies van gelinkte blog) - icm pocophone een topper, andere familieleden zijn er ook erg blij mee, 25 euro en vrij in je telefoonkeuze

http://aartjan.nl/blog/beste-dac/

Voor bluetooth dan gewoon aptx of ldac mits Sony
Dank je. Een externe dac vind ik geen optie. Dan moet je dus ook steeds met dat ding rondlopen.

• emielvanraaij
MerijnB schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:12:
[...]

Hoe weet je dan of wat je hoort objectief echt zo is of dat je door bias op een verkeerd been wordt gezet?
Dat weet je natuurlijk nooit precies.
Wat is het alternatief dan?
Misschien dat hier iemand precies weet welke elementen de geluidskwaliteit bepalen.
1) in geval van analoog bedraad heeft de digitaal-analoog-omzetter (DAC) en ingebouwde equalizers invloed. Volgens mij is de 'kwaliteit' van een DAC niet objectief te beoordelen.
2) in geval van bluetooth connectie weet ik dat aptX of aptX-HD een rol speelt, maar volgens mij is er méér. Wie weet dat?

• emielvanraaij
MerijnB schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:12:
[...]

Ik krijg een beetje de indruk dat ik een vreemde vraag stel. Ik vind het vreemder dat in testen vrijwel nooit op uitgebreide manier de geluidskwaliteit aan de orde komt.
Er worden hier op de site ook bluetooth-luidsprekers vergeleken en dan wordt er ook een 'subjectieve' geluidsbeoordeling gedaan. Dat is beter dan niks.

reviews: Bluetoothspeakers tot 200 euro: acht populaire speakers op een rij

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11 16:53

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Telefoons en goede kwaliteit audio is maar weinig vraag naar... Meeste mensen boeit het gewoon niet en is spotify op 128kbps al super mooi ( 8)7 ) Vanaf Android 8.0 kan iedere telefoon LDAC doorsturen omdat dit in android gebakken is. (of in ieder geval theoretisch) Voor onderweg is dat meer dan genoeg kwaliteit imo.

Telefoons zijn ook gewoon ruk als je echt high-res muziek wil luisteren (ook gewoon niet voor gemaakt)
Ik had altijd een losse high-res DAP en hier ben ik vanaf gestapt (trage zooi) en gebruik nu mijn mobiel icm een DAC/AMP (mijn geval een Fiio Q5s) en dit kan ik ten zeerste aanraden! Koop een Fiio Q1 MKII voor thuis gebruik en speel moeiteloos DSD af! Thuis kan ik enorm genieten hiervan en boeit het mij niet dat ik met 2 apparaten zit maar dat is persoonlijk.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

• MerijnB
emielvanraaij schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:31:
[...]

Dat weet je natuurlijk nooit precies.
Wat is het alternatief dan?
Misschien dat hier iemand precies weet welke elementen de geluidskwaliteit bepalen.
1) in geval van analoog bedraad heeft de digitaal-analoog-omzetter (DAC) en ingebouwde equalizers invloed. Volgens mij is de 'kwaliteit' van een DAC niet objectief te beoordelen.
2) in geval van bluetooth connectie weet ik dat aptX of aptX-HD een rol speelt, maar volgens mij is er méér. Wie weet dat?
Ik stel de vraag omdat jij schrijft:
en wie eist, bewijst :)

Ik heb nog nooit objectief bewijs gezien dat er überhaupt relevant verschil zit tussen DACs, aangezien jij van mening bent dat dat er wel is ben ik wel benieuwd.

• emielvanraaij
Wauw. Ik vraag hulp/informatie over geluidskwaliteit van smartphones.
Nu moet ik 'bewijzen' dat er uberhaupt verschil in geluidskwaliteit door verschillende DAC's bestaat?
Laat maar gaan. Ik ga wel ergens anders om hulp vragen.

• MerijnB
emielvanraaij schreef op donderdag 19 september 2019 @ 00:22:
Wauw. Ik vraag hulp/informatie over geluidskwaliteit van smartphones.
Nu moet ik 'bewijzen' dat er uberhaupt verschil in geluidskwaliteit door verschillende DAC's bestaat?
Laat maar gaan. Ik ga wel ergens anders om hulp vragen.
Je begint met een stelling, niet met een vraag.
Er zijn volgens mij zat sites die 'iets' zeggen over audio 'kwaliteit' van telefoons, maar dat zullen 'audiofiele' sites zijn met een boel abstracte termen. Ik denk dat je weinig van dit soort tests ziet omdat de resultaten erg oninteressant zullen zijn (lees: eigenlijk geen verschil). Wat mogelijk interessant zou kunnen zijn is informatie over bijvoorbeeld de preamp in de telefoon (kun je hoog ohmige hoofdtelefoons aansturen bijvoorbeeld). Maar dit zijn alweer zaken waar je vrij veel inhoudelijke kennis voor nodig hebt, en ik denk dat die er meestal eenvoudig weg niet is bij de personen die testen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Maar goed. Dit heeft weinig meer met de oorspronkelijke vraag te maken, daarnaast is het niet gewenst om topics te kicken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.