Ultra low-end helaas, 1x1 SISO zoals ik verwachtte...
Er zijn hier wel redelijk wat netwerken, maar niet echt sterke.
Heb al een aantal kanalen geprobeerd. Zit nu op 2,4 ghz. Heb 5,6 en 11 gehad.
Ga dan naar 5GHz en kijk wat er dan gebeurt.
Heb inderdaad met een online speedtest getest.
Ja, exact welke?
Ik zit nu in de kamer waar het AP is geinstalleerd op 1,5 meter.
Wat mij opvalt is dat in de Unifi controller, in het menu bij devices en clients is dus mij pc zie staan.
Signal -42dbm en TX rate van 72.
Dat is de max van 2.4GHz 20MHz breed en 1x1, waarbij je in praktijk net boven de 50Mbps kunt halen.
Nu heb ik er niet zoveel verstand van maar is dat laatste niet erg laag. Ik lees op internet verhalen over 800+?
Niet met deze adapter.
In de 5GHz kun je wel een link rate van 433Mbps halen, dus wederom, weg uit de 2.4GHz.
matje12345 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:39:
Ik heb net een paar testen gedaan en het lijkt er meer op dat er een bepaalde stoorzender in mijn werkkamer zit.
Aan het begin van de werkkamer haal ik 45-50 Mbit met de speedtest (is ook max van het internet abonnement).
Als ik dan een meter naar links ga zakt hij in eens terug naar onder de 15 Mbit. Lijkt me toch niet normaal dat er op een meter ineens zo'n verschil moet plaatsvinden?
Stoorzender of demping? Doe het licht uit in je kamer, maar laat het licht in de gang aan. Je ziet aan het begin van je kamer ws nog bijna alles, maar 1.5m opzij wordt het best donker. Zo werkt dat ook met WiFi als de muren vrijwel alles tegenhouden. Dat lijkt hier het geval te zijn. Met muren als dat kan het zijn dat 5GHz beter dekt dan 2.4GHz, want er gaat toch niets doorheen, maar 5GHz kan soms iets beter 'de bocht om' reflecteren.
matje12345 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:52:
Ik zit nu achter mijn bureau: 15mbit.
Ik til de laptop nu ruim een meter naar boven nog steeds op dezelfde plek dan bijna 40mbit...
Zit inderdaad op 2,4Ghz.
Het AP zit een klein stukje boven de vloer gemonteerd in de muur van de aangrenzende kamer.
Dat is dus een beroerde plek voor een AP. AP's horen zo hoog mogelijk en vrij van obstakels / in het zicht gemonteerd te worden. Vergelijk het wederom met licht. Als je je verlichting een klein stukje boven de vloer hangt zie je ook niet zoveel.
Wederom:
- verbind met 5GHz.
- hang die AP op een fatsoenlijke hoogte, iig om te testen hoeveel het uitmaakt.