Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE VOLTAGE X2
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-09-2023
Ik heb al een tijdje mijn oog op een GTX 1080 TI. Enkel vraag ik mij af of mijn processor sterk genoeg is voor deze videokaart.

ik heb i5-6500 3.20 GHZ processor. Ik speel mijn games op 2560x1080.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brian8544
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Dit moet wel kunnen, hoe hoger de resolutie hoe meer games naar je GPU scalen. Natuurlijk zou een i7 altijd een betere optie zijn maar dat wist je zelf natuurlijk ook al wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Welke games?
Voor sommige games zou een i7 6700 nog een bottleneck zijn, voor anderen kan een i3 6100 al voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE VOLTAGE X2
ik speel alle soorten games, zoals battlefield, assassin's creed,etc... grafisch vrij intense games toch wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik zit met een bijna gelijk dilemma (i5 6600), en van wat ik heb gevonden ligt het eraan per game (uiteraard). Maar het lijkt toch wel een bottleneck te zijn bij een hoop, zoals BF1 bijvoorbeeld.

Nu kan je natuurlijk ook direct CPU upgraden + moederbord, maar dan heb je eigenlijk ook nieuw geheugen nodig, want hetgeen wat jij waarschijnlijk ook hebt bottleneckt dan weer (nagezocht, dat zal echt invloed hebben), en geheugen is nog steeds peper duur. Dus ik ga denk ik voor de optie om een i7 6700k of 7700k (of eentje daar dicht bij in de buurt) te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:51

Praetextatus

the dutch_paki

Sissors schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:14:
Ik zit met een bijna gelijk dilemma (i5 6600), en van wat ik heb gevonden ligt het eraan per game (uiteraard). Maar het lijkt toch wel een bottleneck te zijn bij een hoop, zoals BF1 bijvoorbeeld.

Nu kan je natuurlijk ook direct CPU upgraden + moederbord, maar dan heb je eigenlijk ook nieuw geheugen nodig, want hetgeen wat jij waarschijnlijk ook hebt bottleneckt dan weer (nagezocht, dat zal echt invloed hebben), en geheugen is nog steeds peper duur. Dus ik ga denk ik voor de optie om een i7 6700k of 7700k (of eentje daar dicht bij in de buurt) te kopen.
Een bottleneck zul je altijd hebben en in elk systeem, dat argument moet je ook eigenlijk niet gebruiken. De vraag is eerder, wat gebruik je nu als GPU. Want als dat niet voldoende kun je dat nu upgraden en over een tijd de CPU/Mobo/Ram.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Maar op een resolutie van 2560x1080 en 1080TI?

Waarom?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Nat-Water schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:35:

Waarom?
Waarom niet? Hij kan alle games nu goed aan en stel hij doet een upgrade van scherm dan hoeft hij niet meteen een nieuwe GPU te kopen?
Het beste is om een budget te stellen en het beste kopen wat in dat budget past. Want een bottleneck zal er altijd zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Praetextatus schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:39:
[...]

Waarom niet? Hij kan alle games nu goed aan en stel hij doet een upgrade van scherm dan hoeft hij niet meteen een nieuwe GPU te kopen?
Het beste is om een budget te stellen en het beste kopen wat in dat budget past. Want een bottleneck zal er altijd zijn ;)
Ik haal de wens van een ander scherm niet uit de post van TS. Voor de huidige resolutie is het overkill, wat betekent dat je te veel betaalt aangezien je de extra power t.o.v bijvoorbeeld een 1070 niet opmerkt (afgezien van de FPS counter op je scherm).

Mocht TS op korte termijn naar een ander scherm willen dan is

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 18:23

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Installeer eens bijvoorbeels coretemp of ander hw monitor programma. Dan kan je tijdens het gamen zien hoeveel procent je cpu gebruikt of met gpu z je videokaart. Aan de hand daarvan merk je of je moet upgraden.

Ik merkte met pubg dat ik op een 1080 met een i5 6500 met 90% cpu belasting vaak speelde. Soms met laden naar 100%. Toen naar een 6700k gegaan en alles draait op 40-70% (even uit mijn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:04
Vooral met bv de battlefield games,zal je zeker wel een bottleneck krijgen,Juist in die game is de cpu nog mee rvan belang..

Het ligt er sterk aan in welke mate is dit een 100 hz of hoger scherm,waar je op speelt?

[ Voor 15% gewijzigd door freaky35 op 29-08-2018 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE VOLTAGE X2
Ik gebruik slechts een 75 hz scherm. maar zoals eerder gezegd is de 1080TI misschien wat overkill voor mijn huidige monitor maar zou ik een nieuwe montior kopen met hogere resolutie zou ik niet nog eens van GPU moeten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Nat-Water schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:59:
[...]

Ik haal de wens van een ander scherm niet uit de post van TS. Voor de huidige resolutie is het overkill, wat betekent dat je te veel betaalt aangezien je de extra power t.o.v bijvoorbeeld een 1070 niet opmerkt (afgezien van de FPS counter op je scherm).

Mocht TS op korte termijn naar een ander scherm willen dan is
Waarom betaal je teveel? Als ik iets koop dan stel ik als eerst een budget op en hierna koop ik het beste wat erin past. Teveel betalen zou het zijn als ik 1080 van 500 euro voor 700 euro zou kopen, terwijl mijn budget 500 euro is. En wensen veranderen toch ook met de tijd? Stel ts besluit over enkele maanden dat hij een scherm upgrade wilt, dan is hij met de GPU in ieder geval gedekt. Of zelfs volgend jaar want ook hoge resolutie schermen worden steeds goedkoper. Of Ts besluit dat hij iets met VR wilt doen? Dat gezegt hebbende ook de games worden steeds veel eisender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

THE VOLTAGE X2 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:32:
Ik gebruik slechts een 75 hz scherm. maar zoals eerder gezegd is de 1080TI misschien wat overkill voor mijn huidige monitor maar zou ik een nieuwe montior kopen met hogere resolutie zou ik niet nog eens van GPU moeten veranderen.
Dit dus. Kijk eens naar de volgende video:
YouTube: Is Your Gaming Rig Being Bottlenecked??

Gaat specifiek over bottlenecks in systemen. Die zijn er altijd. Dus mijn advies zou zijn, mocht je budget het toelaten, koop het beste wat je kunt krijgen erin. Dan hoef je aankomende paar jaar je om de GPU niet druk te maken in ieder geval.

[ Voor 12% gewijzigd door Praetextatus op 29-08-2018 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:03

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Waarom?
144Hz lijkt me een goede reden.

@THE VOLTAGE X2
Het ligt inderdaad enorm aan de game. Ik heb ook een 1080ti. Assassins Creed Origins is bij mij van 35FPS naar 70FPS in drukke gebieden gegaan, door een upgrade van een i5 4670K naar een i7 8700K. Maar bij Rainbow Six: Siege heb ik er geen enkele frame per seconde bij gekregen.

[ Voor 43% gewijzigd door Bart ® op 29-08-2018 14:20 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bottlenecks heb je inderdaad altijd, maar je wil dat je bottleneck bij de duurdere componenten danwel makkelijk te upgraden componenten ligt. Nu is geheugen ook wel makkelijk te upgraden natuurlijk, maar je wil niet dat je geheugen van €150 je GPU van €800 beperkt.

Om niet het naar mijn probleem te brengen teveel: TS heeft natuurlijk niks aan om een 1080TI te kopen als zijn CPU al voor een 1080 de bottleneck vormt. Dan is extra uitgeven aan een 1080TI nogal zinloos. (Ik ben dan ook iemand die eerst zijn wensen bepaald, en dan kijkt hoeveel dat moet kosten. En niet eerst bedenken hoeveel geld ik wil besteden en dan dat uitgeef, of ik het nodig heb of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:10

vectormatic

Warlock of the doorlock

Als ik zo in de pricewatch kijk is een 1080Ti momenteel €700 (voor de goedkoopste blower), een 1080 circa 500, een 1070 400. Een i7 7700 kost ongeveer €300 (voor een non-K, dus inc boxed cooler)

Is het dan niet een betere investering van die €700 om een 1070 + 7700 te kopen, of eventueel er van uit te gaan dat verkoop van de oude i5 nog goed is voor een kleine €100, en dan een 1080+7700 te pakken?

Upgrade naar een ryzen 2600(x) zou ook een mogelijkheid zijn, en kwa kosten prima te doen, voor 300 euro heb je wel een 2600x en een b450 bord, en kan het oude s1151 bord mee op V&A voor nog een paar tientjes terugverdiensten.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

vectormatic schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:33:
Als ik zo in de pricewatch kijk is een 1080Ti momenteel €700 (voor de goedkoopste blower), een 1080 circa 500, een 1070 400. Een i7 7700 kost ongeveer €300 (voor een non-K, dus inc boxed cooler)

Is het dan niet een betere investering van die €700 om een 1070 + 7700 te kopen, of eventueel er van uit te gaan dat verkoop van de oude i5 nog goed is voor een kleine €100, en dan een 1080+7700 te pakken?

Upgrade naar een ryzen 2600(x) zou ook een mogelijkheid zijn, en kwa kosten prima te doen, voor 300 euro heb je wel een 2600x en een b450 bord, en kan het oude s1151 bord mee op V&A voor nog een paar tientjes terugverdiensten.
Als het zou kunnen zou ik zeker voor de Ryzen ism de 1080 opteren. Heb je volgens mij wel het beste wat je binnen het budget kunt krijgen.

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 21:18

Appie

F1RST Racing

Waarom?
Ik heb een 1080Ti met een 1080p scherm + 8th gen Intel. Gebruikte eerst een 34" 3440x1440 scherm, maar merkte door de afstand die ik heb tot mijn scherm dat ik naar een kleiner scherm wou gaan, daar het beter werkte voor mij.

Granted, het is een 240hz scherm, maar het voordeel van spelen met high end hardware op lager specs dat je geen probleem hebt met frame drops en competitief gezien dat het lekkerst speelt.

OT: processor is snel genoeg, later kun je altijd of de processor upgraden, of je platform.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idree
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-09 00:35
Ik heb de 1080TI + een i5 6500
op 1080p is het een bottleneck en op 1440p heel af en toe.
Met een 1440p monitor is het prima in mijn optiek.

Ik heb daarom ook een z270 moederbord en BCLK overclock ik 'm naar 4.4ghz :)

Fintech/Banks ervaring: Rabobank, ING, SNS, ABN AMRO, Sumitomo Mitsui (三井住友銀行), Shinsei Bank (新生銀行), LeaseplanBank, KNAB, N26, N26 Business, Revolut, Monese, Bunq, Curve, Bitwala, Moneyou GO, Openbank, ICS Visa, American Express, Crypto.com, Plutus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien je toch al even aan het wachten bent, zou ik nog iets langer wachten, met het oog op de RTX 2000-serie kaarten zullen de GTX1080ti's vast ook goedkoper worden.
Pagina: 1