Ik heb tot morgenochtend een optie bij een autobedrijf op een Astra H GTC 1.8 sport uit 2005. De auto ziet er best goed uit en met de verkoper heb ik een goed gesprek gehad en redelijk kunnen onderhandelen. Er is echter één punt wat mij doet twijfelen over de aankoop: wanneer ik de koppeling indruk en vast hou, hoor ik een hoog geluid wat mij als leek zijnde niet helemaal normaal lijkt. De verkoper en monteur geven aan dat dit waarschijnlijk niks bijzonders is, of in het ergste geval een druklager is die niet helemaal goed is. Dit laatste zou niet onder garantie vallen. De auto rijd overigens verder prima en koppelen en schakelen gaat ook uitstekend.
Nu begrijp ik dat het lastig vanaf afstand oordelen is, maar kan iemand aan de hand van de opname die ik van het geluid heb gemaakt een inschatting maken of de auto een serieus technisch probleem heeft? De opname is hier te beluisteren:
YouTube: astrah
(in het begin hoor je de auto normaal stationair draaien, daarna wordt er een aantal keer de koppeling ingedrukt en vastgehouden).
Ik moet wel opmerken dat het vreemde geluid op de opname harder klinkt dan het in werkelijkheid is. Ik zou het in principe niet erg vinden als dit iets is wat over +- 2 jaar echt problemen gaat opleveren, maar als het over een paar maanden of een jaar al flink mis dan wil ik misschien afzien van de koop.
Alvast bedankt voor de reacties.
Nu begrijp ik dat het lastig vanaf afstand oordelen is, maar kan iemand aan de hand van de opname die ik van het geluid heb gemaakt een inschatting maken of de auto een serieus technisch probleem heeft? De opname is hier te beluisteren:
YouTube: astrah
(in het begin hoor je de auto normaal stationair draaien, daarna wordt er een aantal keer de koppeling ingedrukt en vastgehouden).
Ik moet wel opmerken dat het vreemde geluid op de opname harder klinkt dan het in werkelijkheid is. Ik zou het in principe niet erg vinden als dit iets is wat over +- 2 jaar echt problemen gaat opleveren, maar als het over een paar maanden of een jaar al flink mis dan wil ik misschien afzien van de koop.
Alvast bedankt voor de reacties.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠