Aankoopadvies Opel Astra H

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Ik heb tot morgenochtend een optie bij een autobedrijf op een Astra H GTC 1.8 sport uit 2005. De auto ziet er best goed uit en met de verkoper heb ik een goed gesprek gehad en redelijk kunnen onderhandelen. Er is echter één punt wat mij doet twijfelen over de aankoop: wanneer ik de koppeling indruk en vast hou, hoor ik een hoog geluid wat mij als leek zijnde niet helemaal normaal lijkt. De verkoper en monteur geven aan dat dit waarschijnlijk niks bijzonders is, of in het ergste geval een druklager is die niet helemaal goed is. Dit laatste zou niet onder garantie vallen. De auto rijd overigens verder prima en koppelen en schakelen gaat ook uitstekend.

Nu begrijp ik dat het lastig vanaf afstand oordelen is, maar kan iemand aan de hand van de opname die ik van het geluid heb gemaakt een inschatting maken of de auto een serieus technisch probleem heeft? De opname is hier te beluisteren:
YouTube: astrah
(in het begin hoor je de auto normaal stationair draaien, daarna wordt er een aantal keer de koppeling ingedrukt en vastgehouden).
Ik moet wel opmerken dat het vreemde geluid op de opname harder klinkt dan het in werkelijkheid is. Ik zou het in principe niet erg vinden als dit iets is wat over +- 2 jaar echt problemen gaat opleveren, maar als het over een paar maanden of een jaar al flink mis dan wil ik misschien afzien van de koop.

Alvast bedankt voor de reacties.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Je kan ook iemand met verstand meenemen, of een aankoopkeuring doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:50

Sick Nick

Drop the top!

Klinkt niet echt gezond en astra's zijn nou niet echt uniek, lekker laten staan als ze er geen garantie op willen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Je kan toch zeggen ik wil de auto pas hebben als dat gefixt is. Gaan ze daar een belachelijk bedrag voor boven op de vraagprijs van de auto voor vragen of weigeren ze dat dan kan je zelf :W zeggen toch? Genoeg auto's/occasions te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Heb ik uiteraard geprobeerd maar het bedrijf geeft aan dat het waarschijnlijk niks is (waren beide voormalig Opel-medewerkers) en nu begrijp ik wel dat het bedrijf dat wellicht zegt om de auto te kunnen verkopen, maar het kan inderdaad echt niks zijn. Hoe dan ook, om tot een diagnose zou de versnellingsbak eruit moeten en alles los moeten en dan zit je qua uren al gauw richting de 800 euro. Aan de andere kant, als het echt iets is, is een reparatie nog duurder. Ik neig dan ook om van de koop af te zien maar wellicht valt het allemaal mee en is er weinig aan de hand. Ik ga morgenochtend sowieso even naar de Opel dealer met de opname (had ik ook afgesproken met de verkoper).

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik zou nooit een opel met (deze) bijgeluiden kopen.

Er zijn genoeg C segmenters op de markt uit 2005/2006 waar je grote kans hebt de komende jaren een stuk minder onderhoudskosten te hebben dan bij een Astra H.

Het nare van het bedrijf is, dat als ze het niet voor jou willen fixen, ze deze auto waarschijnlijk zonder blikken of blozen wel aan een ander zullen verkopen.

[ Voor 27% gewijzigd door 3x3 op 28-08-2018 20:59 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Goed nieuws: ik ben er alsnog met de verkoper uitgekomen en de druklager & koppeling zal voor een schappelijk bedrag (extra) worden vervangen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:29
Waarschijnlijk niks, tot je druklager eruit klapt.. je kan er even mee doorrijden, maar hij gaat er een keer aan en dan is het een dure reparatie en verder rijden is ook vrij onhandig.

Goed dat je eruit bent gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:39
Druklager is gaar dus, als ze zelf al aangeven dat het niet onder garantie valt weten ze dus dondersgoed wat er aan de hand is en wat het hun gaat kosten als het onder garantie valt (als je garantie op de auto hebt).

Astra's zijn nu ook weer niet zo bijzonder, lekker laten staan dus. Of zelf na aanschaf de koppelingsset laten wisselen. Of met de verkoper in gesprek gaan of hij er voor een zacht prijsje niet een frisse koppeling ( + druklager) in wil zetten voordat jij de auto mee neemt.

Ah, laat maar, is al geregeld :) Mooi!

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 29-08-2018 13:54 ]

Pagina: 1