Fotoalbum: Afbeelding vervangen niet langer beschikbaar?

Pagina: 1
Acties:

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik wou zonet een aantal afbeeldingen vervangen in m'n Fotoalbum maar de optie daarvoor lijkt verdwenen te zijn. Ik wil de afbeeldingen niet verwijderen en opnieuw uploaden omdat ik dan ook alle links naar die afbeeldingen moet aanpassen. Vroeger was dat eenvoudig met een link in de stijl van 'afbeelding vervangen' waarbij je een nieuwe afbeelding kon selecteren die de bestaande verving zonder de URL naar de afbeelding te veranderen.

Waar is die functionaliteit naar toe? Ik heb zowel in Firefox als Edge getest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nQTSUaaL6kfD1GoS5EBwoMuN/medium.png

In een recente development-iteratie (#134 begin juli 2018) werd nog een verbetering aangebracht aan de functionaliteit ("Bij het vervangen van een foto in het fotoalbum werd de oude foto nog uit de cache getoond").

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik denk juist dat met die 'bugfix' de functionaliteit eruit is gehaald omdat mensen te veel/vaak klaagde dat de nieuwe afbeelding niet zichtbaar was. Omdat een afbeelding die in de cache staat pas vernieuwd wordt als deze wordt aangeroepen, was het mogelijk dat een afbeelding na een week nog op een enkele webserver niet was bijgewerkt in de cache, simpelweg omdat deze niet vaak werd opgevraagd en niet elke webserver langs ging met verzoeken.

Als ik de situatie er omheen even goed herinner.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Inderdaad, het is opgelost door de weinig gebruikte feature die een complex op te lossen bug bevatte te verwijderen.
Als je een foto wilt 'vervangen' zal je 'm dus moeten verwijderen en een nieuwe plaatsen.

• satcp
  • Niet online
Mmmh, da's wel jammer. Ik maakte af en toe gebruik van die functionaliteit om afbeeldingen up-to-date te brengen zonder de bijhorende posts te moeten aanpassen (denk aan handleidingen en screenshots van user interfaces die licht wijzigen van versie tot versie). Dat is met name handig op forums waar je na x aantal dagen je eigen berichten niet meer kan aanpassen. Het is daarbij van minder belang dat het een tijdje kan duren eer iedereen de nieuwe afbeelding(en) ziet.

Toch bedankt voor de toelichting.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Geen bug inderdaad, dus ik sluit deze :)

Intentionally left blank