Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget game PC voor neefje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• seven37
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-10 22:22
Een tijd geleden heb ik mijn neefje mijn 9 jaar oude PC gegeven. Tot mijn verbazing kan hij er zelfs nog Fortnite opspelen (ik wil niet weten hoe). Af en toe speel ik nog CS:GO met hem. Maar het doel van het doorgeven van de PC is gelukt :*) Hooked aan PC gaming, jammer genoeg is het ook een dure hobby.

De PC heb ik zelf gebouwd met flink wat hulp van dit dit forum dus ik hoop dat jullie mij (en hem) nu weer kunnen helpen O-) Hij wil de PC/onderdelen aan het eind van dit jaar kopen, ik post nu toch maar want misschien hebben jullie nog advies m.b.t. tweedehands kopen? Videokaarten die mogelijk "gedumpt" gaan worden vanwege de nieuwe generatie/einde van mining?

Wat wil hij doen met zijn nieuwe systeem?
Gamen: Battle Royale games zoals PUBG en Fortnite, GTA 5, Rocket League

Wat mag het systeem gaan kosten?
Eind dit jaar heeft hij 400 euro bij elkaar gespaard.

Zijn er componenten of randapparatuur die hij al heeft en mee wil nemen naar zijn nieuwe systeem?
Ik weet niet of er veel soeps nog tussen zit, maar dit is de oude pc. De kast, hardeschijf, voeding kunnen we denk ik hergebruiken, de rest heb ik mijn twijfels over.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition----
1Foxconn A7DA-S----
1XFX ATi Radeon HD 4890 XXX Edition----
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1,5TB€ 0,-€ 0,-
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB----
2Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G----
1Cooler Master Real Power M620----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe mobo, processor, ram en videokaart. Gokje op basis van de laatste BBG:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 149,50€ 149,50
1ASRock AB350M Pro4€ 70,72€ 70,72
1G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 74,50€ 74,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 294,72

Probleem is dat er dan maar 100 euro overblijft voor een videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, een lange levensduur vind ik wel fijn. Op naar de komende 9 jaar!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk dat het wel duidelijk is waar de uitdaging bij deze build ligt.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik bouw wel vaker pc's aan de hand van de best buy guide, maar dit budget voor gamen is denk ik wel een uitdaging. Daarnaast hergebruik ik bijna nooit onderdelen en geef ik de pc helemaal door dus ik ben benieuwd of het zelfs wel te adviseren is om onderdelen van de oude pc her te gebruiken.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je zou ook kunnen kijken naar een Ryzen 2200G of 2400G. Die hebben een ingebouwde GPU en zijn rap zat om Fortnite te kunnen spelen. Het is dan wel handiger om 2x 4GB erin te zetten ipv 1x 8GB. Dan kan je de case, PSU en HDD hergebruiken en blijf je rond je lijstje van (minder) dan 300 Euro zitten.

De 2200G zou een budget-technische goede oplossing zijn maar een 2400G gaat allicht langer mee qua performance. Je houdt wel de mogelijkheid over om later nog een andere (dedicated) GPU in te zetten als er weer gespaard is.

Daarna zou ik zeggen: de 100 Euro op het budget besteden aan een SSD'tje en een licentie Windows 10.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:30
Poeh...eind van het jaar is nog ver weg..je bent een beetje (te) vroeg.

Ik zou dan een topic aanmaken, er kan nog zoveel gebeuren in pc land. Prijzen nu zeggen nl. helemaal niets over de prijzen straks..

Tezijnertijd kun je altijd nog beslissen of het nodig is oude onderdelen te behouden of de pc in zijn geheel te verkopen.

Ik zou zeker ook 2e hands gaan kijken iig. Voor 400 euries kun je prima een leuke game pc in elkaar knutselen.

Nog ff sparen dus 🙂

[ Voor 15% gewijzigd door Baloes op 29-08-2018 10:09 ]

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-11 09:45
2e hands! Ik heb 2 jaar terug een systeem overgenomen op tweakers waarmee ik nog steeds meer dan prima meekom op CSGO en pubg.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:39

vectormatic

Warlock of the doorlock

MAX3400 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:13:
Je zou ook kunnen kijken naar een Ryzen 2200G of 2400G. Die hebben een ingebouwde GPU en zijn rap zat om Fortnite te kunnen spelen. Het is dan wel handiger om 2x 4GB erin te zetten ipv 1x 8GB. Dan kan je de case, PSU en HDD hergebruiken en blijf je rond je lijstje van (minder) dan 300 Euro zitten.

De 2200G zou een budget-technische goede oplossing zijn maar een 2400G gaat allicht langer mee qua performance. Je houdt wel de mogelijkheid over om later nog een andere (dedicated) GPU in te zetten als er weer gespaard is.
Prima aanbeveling, maar neefje in kwestie heeft nu schijnbaar al een 4890 als GPU, puur op GFLOPS vergeleken is een 2200g dan meer een side-grade. De 2400g kan meer verstouwen, maar wordt best behoorlijk gebottlenecked door het gebrek aan geheugenbandbreedte in een APU (toevallig een hoop gelezen/gekeken over deze twee chips de afgelopen week)

Verder sluit ik me er bij aan dat nu kijken wat je over 4 maanden gaat bouwen misschien wat vroeg is, hoewel ik niet verwacht dat er voor het budget van neefje erg veel relevants gaat veranderen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings