Random rekening van one.com

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerkJasper
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-12-2021
Niet van toepassing

[ Voor 98% gewijzigd door BerkJasper op 03-08-2021 16:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo lees denk ik dat je niks hoeft te doen. Of misschien nog een keer aan dat bedrijf doorgeven.
Het staat niet op jouw naam, en je hebt (neem ik aan) niks in bezit wat bij hun vandaan komt.
Dus feitelijk hoef je er niks mee....Denk ik. :) Jaaa, die screenshots nog effe bewaren. :D

Misschien hopen ze dat mensen het maar betalen of zo?

(Geen idee of dit de juiste plaats was om dit te vragen. 8) )

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2018 19:55 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:05
BerkJasper schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:43:
Mijn vraag
Maar dus 3 maanden verder kwam in eens een brief van een deurwaarder dat de openstaande rekening betaald moest worden, weer met die Engelse naam.
Waarom open je post die niet aan jou geadresseerd is?

Gewoon retour afzender sturen, "geadresseerde onbekend".

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Negeren; je hebt bewijs dat one.com een fout toegeeft en aangeeft het issue te gaan verhelpen.

Zoals @Xander aangeeft; envelop terugsturen. Eventueel extra post-it erin met "meneer/mevrouw <Engelse naam> woont niet op dit adres; dit gaat vaker administratief fout".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@BerkJasper dit betreft geen technisch probleem, maar problemen met facturen en dat past beter in het Shopping Forum, Schopje dus die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
retour afzender. Is niet voor jouw bestemt. Dus mag je ook officieel niet open maken. En de deurwaarder kan niets doen zonder gerechtelijk bevel. Je kan hooguit nog informeren bij je gementen of er buiten jou en eventueel vrouw/kinder nog meer staan ingeschreven op jouw adres.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:22
Er is wat verwarring geloof ik. Je hebt geen brief ontvangen van one.com. Immers, ik begrijp dat de brief niet aan één van de bewoners van je adres is gericht.

Er bestaat namelijk een verschil tussen adres en geadresseerde. Die laatste is een persoon (natuurlijk of juridisch). De eerste is een fysieke locatie. Nu begrijp ik dat de fysieke lokatie van de geadresseerde (min of meer) overeen komt met jullie adres - toeval of niet. Maar dat wil niet zeggen dat de brief aan één van jullie is gericht.

Dat betekent trouwens dat je volgens de Nederlandse postwet (ik ga even uit van NL) je het poststuk niet hebt mogen openen - zo goed als je zonder toestemming de post van je partner niet mag openen. In die zin heb je dus ook eigenlijk geen kennis van de inhoud.

Als je uitgaat van goed burgerschap, dan open je de envelop dus niet, maar retourneert deze naar afzender. Zo is de brief, en diens inhoud, toch in ieder geval in handen van iemand die de privacy van de inhoud beheert. Bovendien kan de ontvanger dan verder handelen naar de kennis dat het adres in hun systeem (blijkbaar) niet langer overeen komt.

Nu begrijp ik dat er een deurwaarder in het spel is. In de meeste gevallen volstaat een retour afzender van diens schrijven. Toch bel ik zelf altijd even voor de zekerheid om ook hen op de hoogte te stellen van de situatie. Een beetje deurwaarder zal je dan verder met rust laten.

Mocht de deurwaarder moeilijk doen en volharden, dan kun je er voor kiezen om te bewijzen dat jij, of je partner, diensten hebben afgenomen bij one.com. Dan zal snel blijken dat de rekening verder niet voor jou is.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik zou me er niet zo druk om maken, gewoon terug sturen en een mailtje naar one.com. Is de brief die je nu hebt gekregen overigens van een deurwaarder of van een incassobureau?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 19:18
BerkJasper schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:43:
Mijn vraag

Ongeveer 3 maanden geleden kregen we een brief van one.com waarin stond dat er nog een openstaande rekening betaald moest worden van 115€, daar schrokken we van want we hebben nooit iets met one.com gedaan. Op de brief stond ook een Engelse naam die niet van ons was ook stond er een postcode op waarvan 1 letter niet klopte en een straatnaam die wel klopte. Gelijk hebben we contact opgenomen met one.com en uitgelegd wat er aan de hand was, de Nederlandse klantenservice was vriendelijk en die zei dat het kan en dat ze het adres opgelost hadden, daar heb ik overigens nog screenshots van.

Maar dus 3 maanden verder kwam in eens een brief van een deurwaarder dat de openstaande rekening betaald moest worden, weer met die Engelse naam.

Wat moet ik nu doen? Heeft iemand dit ongeveer meegemaakt?

Alvast heel erg bedankt!

(Is dit trouwens het juiste forum?)
Post van bewoners, deurwaarders, deurwaarders met politie, alleen de politie ze zijn allemaal bij mij geweest omdat ze de vorige bewoner zochten die met de horizon vertrokken was.

eerst kwamen de deurwaarders, dan gaf je aan deze persoon woont hier niet meer. dan hoor je een half jaar niks om vervolgens deurwaarder + politie aan je deur te hebben... en weer een aantal maanden laten heb je alleen de politie die eens komt kijken wegens dagvaarding ofzo... Na het laatste politie bezoekje hebben ze het eindelijk goed in het systeem gezet dat die persoon niet meer woonachtig is op het adres en ben je er vanaf :P

Dus post lekker terug sturen met de tekst woont hier niet meer, het stopt vanzelf wel een keer :+

Cloud ☁️

Pagina: 1