Toon posts:

Apple time capsule wilt niet aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben onlangs verhuisd naar een nieuw appartement. om mijn eigen netwerk te creëren wilde ik mijn TC aansluiten. op de een of andere manier doet tie helemaal niks. in het gebouw zitten we bij ziggo, ziggo zit ook bij mij in het contract dus daar kan ik niks aan doen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al van alles geprobeerd maar niks lukt. de grootste twee problemen die ik krijg is dat hij geen IP adres en DNS server kan opvragen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:06
Staat je ziggo modem in bridge mode? Zo niet moet je je TC in bridge zetten, of ziggo bellen en hun modem in bridge laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de ziggo modem staat niet in bridge mode. dat mag helaas niet van mijn huisbaas. als ik mijn TC in bridgemode zet, kunnen andere mensen dan niet makkelijk bij de schijf komen of is deze nog steeds goed beveiligd? en als de TC in bridgemodus staat, kan ik dan nog steeds mijn eigen netwerk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat zit er exact bij je huurcontract inbegrepen? Televisie? Internet? Vaste telefonie? En via welk medium? Wat voor appartementencomplex gaat het precies om? Studentenhuisvesting toevallig?
Het klinkt nu alsof je je modem aan probeert te sluiten in een complex dat alleen een gedeeld televisieabonnement heeft. Nogal wiedes dat je modem dan niks doet. Heb je wel nog een contract met Ziggo zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:27
Misschien dat die TC nog de oude netwerk instellingen heeft? Volgens mij kan je gewoon connecten met een kabel en dan de airport utility (heet dat ding zo?) de netwerk settings opnieuw configureren.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het appartement gaat het inderdaad om TV, internet en vaste telefonie. Het appartement zit in een huis waarbij elke verdieping een appartement is. ik heb zelf geen contract met ziggo dat gaat via de huisbaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TC heeft geen oude netwerk instellingen meer, die heb ik al gereset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de 2 grootste meldingen die ik krijg zijn. kan geen IP adres vinden en geen DNS server vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter36
@Verwijderd meerde postings onder elkaar is een beetje irritant lezen. Edit je eerste dan als je wat vergeten ben.

Heb je een laptop/pc die je direct op je binnenkomende utp kan aansluiten? Krijgt die wel een ip?

Zo ja, TC uit het stopcontact. Met een paperclip of iets dergelijks het reset knopje ingedrukt houden, stekker in het stopcontact reset knopje loslaten. iPhone, instellingen, WiFi, daar komt de AirPort TC te staan. Dan de stappen volgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Wouter36 op 29-08-2018 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry waren dingen die me dan telkens binnen schoten.

als ik de reset knop gebruik, wis ik dan ook de schijven?

• Wouter36
Nee, je data blijft behouden. Evenals de naam die je je TC schijf hebt gegeven. Al je settings ben je wel kwijt, dus je moet ook TimeMachine weer opnieuw connecten.
Pagina: 1