Toon posts:

iPhone 7 laadt niet op aan MacBook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb sinds twee weken een MacBook Air 13” i5 128gb. Tevens heb ik mijn iPhone 7, maar als ik deze via een (origineel Apple) oplaadkabeltje aansluit aan de MacBook, laadt de iPhone niet op.
Lijkt me dat dit wel de bedoeling is. Heb het al met meerdere iPhones en met meerdere kabels geprobeerd, laden allemaal niet op. Dit geldt voor beide usb poorten.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Bedankt alvast.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 15:27
Wat heb je al geprobeerd? Als ik het probleem google krijg je gelijk een aantal resultaten omhoog waaronder het volgende.

Open Activity Monitor -> View -> All Processes -> Search for usbd -> Double click -> Quit -> Force Quit

https://apple.stackexchan...harge-from-my-macbook-pro

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 21:48
Werkt het oploadedn wel op de losse voedling ? De lightning adapters staan er om berucht dat ze stof ophopen. Schoonmaken is dan het advies, of indien dit niet lukt naar de apple store. Die hebben een speciaal schoonmaak borsteltje ... (geen grap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:01:
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Heb je de specificaties van die USB poort opgezocht? Normaal gesproken doet een USB 2.0 niet meer dan 500mA, niet genoeg om een iPhone of iPad fatsoenlijk op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFreak
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-10-2023
tweazer schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:56:
De lightning adapters staan er om berucht dat ze stof ophopen. Schoonmaken is dan het advies, of indien dit niet lukt naar de apple store. Die hebben een speciaal schoonmaak borsteltje ... (geen grap).
Bij de Genius Bar wordt deze met lucht schoongespoten. Zelf doe ik het eens in de zoveel tijd met een (houten) sateprikker of tandenstoker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 21:48
TimFreak schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:37:
[...]
Bij de Genius Bar wordt deze met lucht schoongespoten.
Da's raar: als ik de berichten in fora goed gelezen heb, is hier een speciaal borsteltje voor: 'the pokey tool' Poor man's solution is een plastic toothpick..

[ Voor 7% gewijzigd door tweazer op 10-09-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFreak
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-10-2023
tweazer schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:23:
[...]

Da's raar: als ik de berichten in fora goed gelezen heb, is hier een speciaal borsteltje voor: 'the pokey tool' Poor man's solution is een plastic toothpick..
Oke, het zal.... ;) Toen ik laatst bij de Genius Bar te Haarlem was, vertelde een medewerker mij dat dit met lucht ging. Het antwoord zal ergens in het midden liggen :-)
Pagina: 1