Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob-1995
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05 20:50
Beste Tweakers,

Ik ga een nieuwe pc bouwen en voor deze pc heb ik natuurlijk Windows nodig.
Nou had ik op mijn momentele PC Windows 7 retail gekocht (ook zelfgebouwde pc) en deze via surfspot (geloof ik) geüpgrade naar Windows 10 Education.

Ik heb een beetje rondgekeken op het web, maar ik kan niet echt vinden of ik nou op mijn nieuwe pc deze Windows 10 Education kan overzetten. Ik heb geprobeerd in te loggen bij Surfspot om informatie te krijgen over de toen gemaakte bestelling, maar aangezien ik nu geen student meer ben kom ik daar niet meer in.

Is dit nodig?
Hoe zet ik Windows 10 Education over (mocht dat mogelijk zijn)

Ik hoor het graag!

mvg, Jacob

Beste antwoord (via jacob-1995 op 28-08-2018 17:22)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

jacob-1995 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:15:
Maar er moet toch wel een manier zijn om het over te kunnen zetten naar de nieuwe pc.
Waarom zou dat er moeten zijn?
Zou het werken om de SSD waar het besturingssysteem nu op staat in de nieuwe pc te plaatsen, daar overzetten naar mijn nieuwe gekochte SSD en dan reactiveren of zie ik iets over het hoofd?
Je ziet over het hoofd dat de licentie gegevens niet op de schijf staan maar in de UEFI van het moederbord zitten. Je kunt de SSD natuurlijk over zetten maar zodra je de PC dan opstart zal die roepen "Dude, je hebt geen licentie" en daar gelijk in hebben....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:57

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:55
Je kunt je licentie wel opgeven in je nieuwe Windows 10 installatie maar deze zal je niet kunnen activeren omdat de hardware veranderd is. Je hebt een kans dat als je dan met Microsoft belt deze toch geactiveerd zal worden.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:57

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Edit: dit betreft een transfer niet een upgrade :)

[ Voor 83% gewijzigd door Uzuhl op 28-08-2018 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris_tiaan
  • Laatst online: 15:39
Als je inlogt met je Microsoft account op de oude pc, zal het vast te doen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob-1995
Chris_tiaan schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:36:
Als je inlogt met je Microsoft account op de oude pc, zal het vast te doen moeten zijn.
Ik heb nu ook toegang tot surfspot om nogmaals Windows 10 Education te upgraden (vriendin is nog studentje, haha). Zou het dan via die manier kunnen?

Ik heb bij Windows dat ik door de bomen het bos niet meer zie met alle upgrades en versies en ben gestopt om mijn hoofd erover te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan ben je niet legaal bezig.

Net zo min als dat je semi legaal beizg bent als je er Win 7 op zet, en onder het programma voor disabled people of hoe dat ook heten mag de upgrade naar Win10 alsnog gratis in gang zet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob-1995
The Eagle schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:09:
Dan ben je niet legaal bezig.

Net zo min als dat je semi legaal beizg bent als je er Win 7 op zet, en onder het programma voor disabled people of hoe dat ook heten mag de upgrade naar Win10 alsnog gratis in gang zet.
Oh, dat willen we natuurlijk niet.

Maar er moet toch wel een manier zijn om het over te kunnen zetten naar de nieuwe pc.
Zou het werken om de SSD waar het besturingssysteem nu op staat in de nieuwe pc te plaatsen, daar overzetten naar mijn nieuwe gekochte SSD en dan reactiveren of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

jacob-1995 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:15:
Je ziet over het hoofd dat de licentie gegevens niet op de schijf staan maar in de UEFI van het moederbord zitten. Je kunt de SSD natuurlijk over zetten maar zodra je de PC dan opstart zal die roepen "Dude, je hebt geen licentie" en daar gelijk in hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob-1995
Croga schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:18:
[...]

[...]

Dan zie ik geen andere optie dan een nieuwe licentie aanschaffen.

Helaas pindakaas.
Pagina: 1